Gå til innhold

Kan det bli konsekvenser å leke med yngre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på ni år har lite venner, og har vært en del mobbet på skolen. Hun er en dominerende og aktiv jente. Har prøvd i lengre tid å ta opp med skole vedr at hun har så lite venner som ønsker være sammen med henne, samt mobbingen. I tillegg har vi øvd mye på hvordan man må være i samhandling med andre barn. Hun er ofte lei seg fordi ingen ønsker være sammen med henne. Ofte er hun alene etter skoletid.

I den siste tid, har hun begynt å være sammen med en nabo jente som bare er knapt fire år. Nå er hun for det meste sammen med henne hver dag. De leker med dukker, tegner og ser ut til å ha det trivelig i lag. Datteren min har også sagt til meg at hun liker å leke med henne, og at hun er snill. Hun har også nevnt at hun skulle ønske hun gikk i barnehage igjen.

Jeg blir litt bekymret for datteren min siden hun ikke leker så mye sammen med barn på hennes egen alder.

Skrevet

obs, skulle legge den inn på forum for småbarn.........

Gjest tror ikke det vil skade ditt barn
Skrevet

Jeg tenker litt slik at det er bedre å få leke med noen enn ingen.

I tillegg så tenker jeg at det er helt vanlig i familier med søsken at man leker med hverandre. Mitt 11 årige barn leker mye med lillesøster på 6 år f.eks.Og søsken tar jo ikke skade av dette.

Kan du ha faste fritidsaktiviteter hvor det finnes jenter på hennes egen alder et par ganger i uka Feks. speider, dans eller fritidsklubb e.l.? Dette kan på sikt gi henne flere ben å stå på.

Hvis du har allerede barnet med på noe i den duren, ja da ville jeg vel egentlig ikke vært så bekymret enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...