Gå til innhold

Får jeg noengang tilbake hukommelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest mariele
Skrevet

vet ingen kan svare meg 100% på dette innlegget, men jeg forsøker meg likevel, mange kloke hoder her.

Har vært gjennom mange år med tidvis mye stress, gikk på veggen, og sliter nå en del med hukommelsen. Jobber deltid, klarer men greit, men har dager innimellom der jeg gjør rare ting, roter, glemmer, er generelt totalt håpløs. I går skulle jeg hjem fra byen, men soset og tullet med busstider og holdeplasser, brukte en time på å gå i en stor sirkel før jeg endelig kom meg på en buss.

I dag sendte jeg unge min i bhg uten bleie, og det gikk selvsagt ikke så bra.

Bare noen få eksempler. Jeg må ha den minste ting lagt inn å mobilen for å være sikker på å huske, på mitt verste turte jeg ikke gå over veien på rød mann, stolte ikke på min egen vurdering av om det var trygt eller ikke.

Har kommet laangt videre etter det sistnevnte eksempelet, men lurer altså på om jeg noen gang skal få tilbake hukommelsen/oversikten. Innlæringsevnen synes å være veldig lav, så skifte jobb finnes ikke aktuelt.

Vil man kunne har hjelp av psykolog i en slik situasjon?

Gjest ikke i kveld
Skrevet

Jeg syns du bør be om henvisning til nevrolog. Kanskje til utredning for kronisk utmattelsessyndrom (ME), der er i alle fall et typisk symptom at hukommelsen blir svekket. Jeg sier ikke at det er det du her, bare at jeg tenker nevrolog framfor psykolog.

Jeg jobber selv innen bransjen, sånn for ordens skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...