Gå til innhold

Russ langt over streken!!

Anbefalte innlegg

Gjest giggsi
Skrevet

Neida, det er ingen slik knuteregel, det er bare ett menneske som har bestemt seg for å gjøre det. Synes ikke det har noe med russen som sådan å gjøre - de aller fleste oppfører seg ganske eksemplarisk!

Gjest Bortskjemt
Skrevet

Dette må nå være det minste russen skal få lov til å gjøre med bortskjemte og overbeskyttede barn.

Gjest Desverre
Skrevet

Syns jeg husker det var en diskusjon her i DOL om russ som plaget et barn i fjor også.

Uansett, de får helt sikkert en ekstra knute i lua for å ha klart å skape avisoverskrifter! Dette må vel være alle russers drøm!

Mrs. Wallace
Skrevet

Syns jeg husker det var en diskusjon her i DOL om russ som plaget et barn i fjor også.

Uansett, de får helt sikkert en ekstra knute i lua for å ha klart å skape avisoverskrifter! Dette må vel være alle russers drøm!

''Dette må vel være alle russers drøm!''

Selvfølgelig er det ikke sånn. Det finnes massevis av oppegående, flotte russ som har moro uten at det går ut over barn. Flesteparten, faktisk.

Gjest Desverre
Skrevet

''Dette må vel være alle russers drøm!''

Selvfølgelig er det ikke sånn. Det finnes massevis av oppegående, flotte russ som har moro uten at det går ut over barn. Flesteparten, faktisk.

Ja selvfølgelig, men forundrer meg ikke om akkurat denne sorten russ synes det er megafestlig å få så mye kred i media for de smakløse handlingene sine...

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja selvfølgelig, men forundrer meg ikke om akkurat denne sorten russ synes det er megafestlig å få så mye kred i media for de smakløse handlingene sine...

Er du virkelig forundret over at det finnes enkeltpersoner her til lands som går over streken og som synes det er kult med omtale for det?

Det gjelder ikke bare russen, det. Se på reality-TV, Nina Karin Monsen med sitt "vi må tørre å såre hverandre" og på fotballpøbler som bruker idrettsarrangementer som påskudd for å slåss og lage bråk. Ikke akkurat unikt for en og annen attenåring med røde bukser.

Gjest Desverre
Skrevet

Er du virkelig forundret over at det finnes enkeltpersoner her til lands som går over streken og som synes det er kult med omtale for det?

Det gjelder ikke bare russen, det. Se på reality-TV, Nina Karin Monsen med sitt "vi må tørre å såre hverandre" og på fotballpøbler som bruker idrettsarrangementer som påskudd for å slåss og lage bråk. Ikke akkurat unikt for en og annen attenåring med røde bukser.

Forundret var vel ikke det riktige ordet. Heller oppgitt. Vet jo det er slik. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde i utgangspunktet!

Mrs. Wallace
Skrevet

Forundret var vel ikke det riktige ordet. Heller oppgitt. Vet jo det er slik. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde i utgangspunktet!

Nåja, du svarte jo at det var alle russ' drøm. Og det er jo ikke tilfelle. De fleste er faktisk helt ålreite. :)

Gjest Desverre
Skrevet

Nåja, du svarte jo at det var alle russ' drøm. Og det er jo ikke tilfelle. De fleste er faktisk helt ålreite. :)

Ja, du har rett. Jeg mente bare at mange i dag er svært opptatt av å få oppmerksomhet enten det er på en positiv eller negativ måte. Det er som du sier alle realittshowene på tv et godt eksempel på.

Russen vi har i dag vel kanskje i den generasjonen hvor de er mer oppmerksomhetssyke enn noen gang og det hadde ikke forundret meg om denne russen, som var onde nok i utgangspunktet til å gjøre dette mot den 9 år gamle jenta, sikkert også synes det er stas å bli "kjendiser"i lokalavisa..selv om det er på en negativ måte.

Det er lov å bli fremstilt som "pøbel" som russ og ikke alle er modne nok til å se de moralske grensene her.

Gjest inepine
Skrevet

Dette må nå være det minste russen skal få lov til å gjøre med bortskjemte og overbeskyttede barn.

Hvordan vet du at ikke denne jenta har en vanskelig barndom fra før av? Hun kan være mobbeoffer fra før...utsatt for overgrep...komme fra en fattig familie etc etc

Skrevet

''Kravene til knuter (og diverse andre rariteter) lages vel på hver enkelt skole, så det er vel ikke så enkelt å vite.''

Ja, den gangen jeg var russ laget vi våre egne knuteregler. Vi følte ikke at vi måtte følge de samme reglene som var fastsatt for Oslo-russen;-)

Men vi hadde selvsagt ingen slike regler, da. Huffameg, stakkars unge!

Selv om ulike skoler kan ha ulike knuteregler, betviler jeg vel at det finnes en egen knuteregel om binding av barn. Jeg tror heller at det er noen russ som benytter russetida som blankofullmakt til å oppføre seg som drittsekker.

Du har nok helt rett i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...