Gå til innhold

Treng forslag til humanitær jobb utanlands

Anbefalte innlegg

Gjest Rastlaus
Skrevet

Eg ynskjer å flytte utanlands ein stad og jobbe humanitært. Må tjene pengar så eg kan betjene lån eg har her i Noreg samt til livsopphald. Er utdanna vernepleiar.

Forslag til korleis eg går fram? Kven kan eg ta kontakt med? Er nokre organisasjonar meir anbefalt enn andre?

Solskinnspiken
Skrevet

Jeg ville kontaktet Leger uten grenser, og Norsk Folkehjelp.

Mange av de andre organisasjonene belager seg mer paa lokal arbeidskraft.

Lykke til

Gjest høstløv
Skrevet

Google på hunmanitær, og da vil du få et lite innblikk i hvilke organisasjoner som driver med humanitært arbeid.

Skrevet

Jeg ville kontaktet Leger uten grenser, og Norsk Folkehjelp.

Mange av de andre organisasjonene belager seg mer paa lokal arbeidskraft.

Lykke til

''Mange av de andre organisasjonene belager seg mer paa lokal arbeidskraft.

''

...og det er jo supert! Dersom de som bor på stedet, kan tilbys jobber, erfaring og opplæring, varer "hjelpen" langt lengre enn når hjelpeorganisasjoner kommer inn fullbemannet, og ikke lar noe kompetanse bli igjen når de drar igjen...

Solskinnspiken
Skrevet

''Mange av de andre organisasjonene belager seg mer paa lokal arbeidskraft.

''

...og det er jo supert! Dersom de som bor på stedet, kan tilbys jobber, erfaring og opplæring, varer "hjelpen" langt lengre enn når hjelpeorganisasjoner kommer inn fullbemannet, og ikke lar noe kompetanse bli igjen når de drar igjen...

Saa absolutt! Men kjekt aa vaere klar over for de som vil ut. Praksisen var jo annerledes foer.

Selv jobber jeg naa gratis og frivillig i et fattig land, og tar ikke jobben fra noen!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...