Gå til innhold

Teleselskap m/best dekning - hvordan finne ut?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg har Telenor abbonnement på mobilen min. Her vi bor er det dårlig dekning for Telenor og jeg ønsker nå å skifte abbonnement. For en tid tilbake var det en eller annen (hadde jeg bare huska hvem!!) som fortalte meg om et annet telefirma som hadde "stasjon"(?) i hjembygda mi. Jeg klarer bare ikke å huske hvilket firma det var?? Netcom eller Tele2?

Går det an å finne ut dette via en nettside el.?

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg tror du kan gå inn på hver enkelt hjemmeside og se kart over deres dekning. På den måten kan du altså se hvem som tilbyr best dekning der du bor.

Skrevet

I Norge er det vel bare Netcom og Telenor som har egne nett, de andre leier av dem. F.eks. bruker Tele2 netcom sitt nett. Gå inn på netcom sine hjemmesider og se på dekningskartet.

Gjest høstløv
Skrevet

Tele2 bruker Netcom sitt telenett.

Gjest togli
Skrevet

Tele2 bruker Netcom sitt telenett.

Ok, jeg trodde det var to forskjellige.. Det betyr altså at Tele2 og Netcom har samme dekningsområder? *bare sånn for å være heeelt sikker*

Gjest togli
Skrevet

I Norge er det vel bare Netcom og Telenor som har egne nett, de andre leier av dem. F.eks. bruker Tele2 netcom sitt nett. Gå inn på netcom sine hjemmesider og se på dekningskartet.

Fant det ut nå:) Takk:)

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror du kan gå inn på hver enkelt hjemmeside og se kart over deres dekning. På den måten kan du altså se hvem som tilbyr best dekning der du bor.

Supert! Fant det nå :)

Gjest høstløv
Skrevet

Ok, jeg trodde det var to forskjellige.. Det betyr altså at Tele2 og Netcom har samme dekningsområder? *bare sånn for å være heeelt sikker*

Ja, jeg fant frem papirene fra Tele2 Norge As. De byttet leverandør 11.03.2008 til Netcom sitt mobilnett.

Jeg sitter med papirene foran meg, så jeg er HELT sikker.

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg fant frem papirene fra Tele2 Norge As. De byttet leverandør 11.03.2008 til Netcom sitt mobilnett.

Jeg sitter med papirene foran meg, så jeg er HELT sikker.

Ok! Takk:)

Men hva utgjør da forskjellen på de to abbonnementene? Hvis du vet det da?

Gjest Elextra
Skrevet

Var nesten sikker på at du spurte etter "teselskap med best dekning" og trodde du spurte etter dekketøy eller noe sånt :)

Gjest høstløv
Skrevet

PÅ NetCom og Tele2?

Egentlig vet jeg ikke hva forskjellen er, prisen tenker jeg, pris i forhold til bruk osv.

Vi har Tele2 familie, det er lønnsomt når store barn er flyttet ut og ringer hjem mye. Men de forskjellige familiemedlemmer har forskjellige abonnements typer, Champion, Scratch og et til som jeg ikke vet hva heter.

Skrevet

Det er to forskjellige teleselskaper jeg, men per i dag er det bare NetCom og Telenor som har mobilnett, så de andre selskapene leier nett av dem. Men de har ingenting med hverandre å gjøre av den grunn:-)

filiokus81
Skrevet

telepriser.no er en glimrende side i så måte :o) Da bare fyller du inn ditt omtrentlige forbruk, og får opp hva som blir billigste alternativet for deg.

Gjest togli
Skrevet

Var nesten sikker på at du spurte etter "teselskap med best dekning" og trodde du spurte etter dekketøy eller noe sånt :)

Hehe, jeg vet knapt hva dekketøy er for noe ;)

Gjest togli
Skrevet

PÅ NetCom og Tele2?

Egentlig vet jeg ikke hva forskjellen er, prisen tenker jeg, pris i forhold til bruk osv.

Vi har Tele2 familie, det er lønnsomt når store barn er flyttet ut og ringer hjem mye. Men de forskjellige familiemedlemmer har forskjellige abonnements typer, Champion, Scratch og et til som jeg ikke vet hva heter.

Ok, vi får spørre i butikken. Problemet er at vi alle i familien har Telenor nå og vi har også Fri Familie. Pga den dårlige dekninga på Telenor vil vi endre abbonnementet etterhvert som vi skifter til nye telefoner. Dvs at vi vil ha ulike abbonnementer en tid framover... Vi får ta en samtale med butikken og høre hva som vil lønne seg best.

Gjest togli
Skrevet

Det er to forskjellige teleselskaper jeg, men per i dag er det bare NetCom og Telenor som har mobilnett, så de andre selskapene leier nett av dem. Men de har ingenting med hverandre å gjøre av den grunn:-)

Ok, takk for svar :)

Gjest togli
Skrevet

telepriser.no er en glimrende side i så måte :o) Da bare fyller du inn ditt omtrentlige forbruk, og får opp hva som blir billigste alternativet for deg.

Jøss! Takk:)

Skrevet

LOL, jeg syntes også det sto teselskap i overskriften ved første blikk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...