Gå til innhold

Porete hud og selvbruningskrem

Anbefalte innlegg

Gjest Poren
Skrevet

Til tross for at jeg bare er 29 år, har jeg i løpet av to år fått porete, grov hud som en 40-åring (føles det som)..Dette har fått meg til bli ekstra opptatt av hvilke ansiktskremer og hvilken sminke jeg skal bruke. Bruker feks aldri veldig fete kremer som tetter porene og prøver og holde meg til mineralsminke.

Holder meg også unna solen og bruker høy faktor. Erstatter derfor med selvbruningsprodukter. Men så blir jeg i tvil. Er disse kremene egentlig så heldige for huden når du har problemer med porete hud??

Og er det noen der ute som har peiling, og som har noen andre råd ift dette hudproblemet?

Skrevet

''har jeg i løpet av to år fått porete, grov hud som en 40-åring ''

*snøft!* ;-)

Gjest Poren
Skrevet

''har jeg i løpet av to år fått porete, grov hud som en 40-åring ''

*snøft!* ;-)

Det var kanskje unødvendig av meg å nevne alder. Det var jo ikke det som var poenget...

Er uansett kjipt å se over 10 år eldre ut enn det du gjør...

Skrevet

Det var kanskje unødvendig av meg å nevne alder. Det var jo ikke det som var poenget...

Er uansett kjipt å se over 10 år eldre ut enn det du gjør...

Har ikke noen problemer med å skjønne at du synes det er kjipt at huden din er som den er. :-) Men de fleste 40-åringer jeg kjenner ihvertfall ser vel først og fremst såpass gamle ut pga rynker, ikke at de har så fremtredende porer og "grov" hud.

Men det er nå så. Jeg er dessverre ikke noen hudekspert, men alt jeg har fått med meg om selvbruningsprodukter er at de fører til en helt ufarlig farging av ytterste hudlag, så ut fra det tror jeg neppe at dette kan gjøre plagene dine verre.

Kanskje er det en idé å prøve ut sminke beregnet på litt mer modne kvinner? Ellers hørte jeg et tips på TV om å gape og dermed strekke huden mest mulig når man har på foundation for å få jevnere resultat over porene.

Kanskje en kosmetolog kan hjelpe deg med produkter/behandling som reduserer problemet ditt?

Gjest Poren
Skrevet

Har ikke noen problemer med å skjønne at du synes det er kjipt at huden din er som den er. :-) Men de fleste 40-åringer jeg kjenner ihvertfall ser vel først og fremst såpass gamle ut pga rynker, ikke at de har så fremtredende porer og "grov" hud.

Men det er nå så. Jeg er dessverre ikke noen hudekspert, men alt jeg har fått med meg om selvbruningsprodukter er at de fører til en helt ufarlig farging av ytterste hudlag, så ut fra det tror jeg neppe at dette kan gjøre plagene dine verre.

Kanskje er det en idé å prøve ut sminke beregnet på litt mer modne kvinner? Ellers hørte jeg et tips på TV om å gape og dermed strekke huden mest mulig når man har på foundation for å få jevnere resultat over porene.

Kanskje en kosmetolog kan hjelpe deg med produkter/behandling som reduserer problemet ditt?

Ja, så når jeg er 40 og har fått rynker i tillegg, ser jeg vel ut som jeg er 60...hehe

Uansett takk for råd!

Gjest togli
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe selvbruningsspray istedetfor krem. Den kjennes veldig lett på huden. Kjennes omtrent bare som huden har fått en lett vannsprut. Jeg husker ikke hvilket merke jeg bruker, men de selger den bla. på Hennes og Mauritz og Cubus. Jeg tror du bør velge separate sprayer for ansiktet og kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...