Gå til innhold

Eksamen i revisjonsmetodefaget (REV 1)

Anbefalte innlegg

Gjest nervøs revisorspire
Skrevet

Nå er det bare dager igjen til eksamen, og jeg er uhorvelig nervøs. Det er første året denne eksamen avholdes som nasjonal eksamen, og foreleseren vår har ikke helt tråden i opplegget.

Er det noen der ute som har avlagt denne nasjonale eksamenen, og kan gi meg en liten smakebit på hva man kan forvente?

Ginger2002
Skrevet

Jepp, jeg tok denne ifjor.

Det jeg gjorde i tillegg til forelesninger og innleveringsoppgaver var å lese på svarene til tidligere eksamensoppgaver.

Jeg syntes det tok så lang tid å sitte å løse disse selv, så i eksamestida så leste jeg kun på disse.

Det er viktig å kunne finne essensen i oppgaven og henvis til riktige RSèr, ikke bare pøs på med alle du tror kan ha noe med oppgaven å gjøre.

Jeg vet ikke om dere har hatt etikk? Men, det var første gangen dt var på eksamen ifjor (mener jeg), så det bør du se litt på.

Det er et vanskelig fag å få tak i synes jeg, det blir enklere å forstå når man begynner å jobbe.

Lykke til;-)

Gjest nervøs revisorspire
Skrevet

Jepp, jeg tok denne ifjor.

Det jeg gjorde i tillegg til forelesninger og innleveringsoppgaver var å lese på svarene til tidligere eksamensoppgaver.

Jeg syntes det tok så lang tid å sitte å løse disse selv, så i eksamestida så leste jeg kun på disse.

Det er viktig å kunne finne essensen i oppgaven og henvis til riktige RSèr, ikke bare pøs på med alle du tror kan ha noe med oppgaven å gjøre.

Jeg vet ikke om dere har hatt etikk? Men, det var første gangen dt var på eksamen ifjor (mener jeg), så det bør du se litt på.

Det er et vanskelig fag å få tak i synes jeg, det blir enklere å forstå når man begynner å jobbe.

Lykke til;-)

Tusen takk for svar! Ja, vi har hatt litt etikk, men den etikkboken har ikke stått som obligatorisk på pensumlisten vår...

Hvilke spørsmål fikk dere rundt dette med etikk?

Ginger2002
Skrevet

Tusen hjertelig takk :-) Disse har vi ikke fått tilgang til her på vår skole...

Bare hyggelig;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...