Gå til innhold

Hjelp - jeg dreper gubben

Anbefalte innlegg

Gjest PMS - troll
Skrevet

Riktignok er han treig som ei bøtte møkk, riktignok er han egoist til tider, riktignok er det ting og tang vi krangler om og jeg irriterer meg over, men jizzzess.....noen ganger har jeg bare lyst til å kaste gubben ut døre, kyle en koffert i bakhodet på`n og skrike av full hals: "PIIIIIIIIIGG AAAAV"

*sukk* Noe må prøves, for dette er himmel og helvete. Må sjekke om irritasjonen min kan komme av mer enn hans negative sider. PMS, ikke unormalt for oss voksne damer har jeg hørt. Har prøvd å peile dårlige dager men synes det er ujenvt. Sånn rett før mensen, sånn midt i mellom menser, og noen ganger litt her og der, og sånn *rødmer*

HVA tar jeg for PMS jenter? HVORDAN funket det på dere? NÅR, ikke minst, begynte vidunderkuren å gi virkning?

En kjempestor takk for hjelpen fra en pjusket ektemann, og meg da

Gjest bikku
Skrevet

Det høres ut som om du har PMS ved behov... og da spørs det om det er bare hormonene som må ta skylda, he, he.

Jeg har stort sett mine monsterdager et par-tre dager før mens. Merker at i perioder jeg trener regelmessig, og helst om jeg trapper opp treninga disse dagene, så blir det bedre. Det generelle irritasjonsnivået (ok, da, aggresjonsnivået) dempes, og jeg er i stand til å sove om nettene og være menneske om dagene, selv overfor min akk så utholdende mann.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Når jeg leser dette blir jeg svært takknemlig over ikke å ha PMS, kjenner jeg.

Du høres akkurat ut som en herlig kommentar jeg fant i en barnebok en gang: "Når jeg er sur er alle andre dumme."

Gjest til sammenlikning
Skrevet

Er det ikke slik at vi kvinner har PMS de siste dagene før mensen, mens mennene har PMS hele tiden?

;-)

Skrevet

Det eneste som har hjulpet meg er å være mest mulig for meg selv. Ta en tur på "skauen" og ligg i telt i noen netter.

Ellers skal det visst finnes noen ssri-medisiner som hjelper imot dette. Spør på psykiatriforumet, evt se om du kan søke det opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Du høres akkurat ut som en herlig kommentar jeg fant i en barnebok en gang: "Når jeg er sur er alle andre dumme."

''"Når jeg er sur er alle andre dumme."''

Men det stemmer jo! ;P

Minner meg forøvrig om følgende visdomsord, som også stemmer:

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''"Når jeg er sur er alle andre dumme."''

Men det stemmer jo! ;P

Minner meg forøvrig om følgende visdomsord, som også stemmer:

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest!

Det var et godt visdomsord. Det skal jeg prøve å huske neste gang jeg får lyst til å riste junior ;)

Skrevet

Hvorfor ikke tillate deg å være sint i stedet for å skylde på PMS?

Gjest PMS - troll
Skrevet

Fordi jeg ikke er sint, men rabiat :(

Skrevet

"Når jeg er sur er alle dumme". hehe, så enkelt og godt sagt..

Skrevet

Trening hjelper på sikt, tror jeg. I anfallene kan du kanskje slå på en boksesekk som henger i taket?

(ei venninne av ei venninne av ei venninne av ei venninne fikk en sånn boksesekk i morgengave av ektemaken hehe)

Gjest PMS - troll
Skrevet

Trening hjelper på sikt, tror jeg. I anfallene kan du kanskje slå på en boksesekk som henger i taket?

(ei venninne av ei venninne av ei venninne av ei venninne fikk en sånn boksesekk i morgengave av ektemaken hehe)

Hjelper ikke med trening, hjelper ikke å gå tur. Altså så er det lite fysisk som hjelper.

Kan hjelpe å f.eks. kjøre seg en tur, men så kommer det tilbake når jeg kommer hjem igjen kanskje.

Så jeg føler det er en midlertidig, kort såndan, hjelp i dette.

Tror jeg må proppe i meg noe jeg

Skrevet

Fordi jeg ikke er sint, men rabiat :(

Uff. :-) Klem til deg og mannen din!

Skrevet

Mener du at PMS er en myte?

Det er det ikke her i huset, det kan jeg garantere deg. Det er visse perioder når det nesten er livsfarlig å være meg.

Skrevet

Mener du at PMS er en myte?

Det er det ikke her i huset, det kan jeg garantere deg. Det er visse perioder når det nesten er livsfarlig å være meg.

Absolutt ikke en myte. Men trådstarter har lyst til å drepe gubben både før og etter og innimellom. Da er det ikke pms - og jeg mener at jenter/kvinner må få lov til å blåse ut og være sint uten at det er pms. Være sint fordi man er sint, enkelt og greit.

Jeg tror ikke menn leter etter unnskyldninger til å være sint, de bare er sint når de er sint.

Skrevet

Absolutt ikke en myte. Men trådstarter har lyst til å drepe gubben både før og etter og innimellom. Da er det ikke pms - og jeg mener at jenter/kvinner må få lov til å blåse ut og være sint uten at det er pms. Være sint fordi man er sint, enkelt og greit.

Jeg tror ikke menn leter etter unnskyldninger til å være sint, de bare er sint når de er sint.

Jo, men det får vi kjeft for, vi har ikke carte blanc til å være pissesure 1-2 uker i måneden sånn som dere. Pluss de vanlige humørsvingningene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...