Gå til innhold

Hva feiler det bilen min?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Du kan kjøpe batterilader på Biltema og lade opp. :-) Så enkelt at selv mor kan klare det.

Vi har det sikkert et eller annet sted, men jeg vet ikke hvor jeg putter inn saker og ting.

Hvordan gjør jeg det da?

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• KaVa

10

• damedama

5

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Du kan kjøpe batterilader på Biltema og lade opp. :-) Så enkelt at selv mor kan klare det.

Hvorfor skal mor bry seg om slike ting, når det styrker mannens ego å være den som fikser alt slikt?

Skrevet

Det er mest sannsynlig flatt batteri. Har du motorvarmer med lader? Isåfall kan du bare plugge inn og vente en stund.

Hvis ikke, ring Falck eller Viking eller hva dere bruker, så kommer de og starter for deg.

Gjest Trillstart, startkabler eller motorvarmer
Skrevet

Ok, da får den bare være slik til han kommer hjem.

Har skrytt til han og sagt at jeg egentlig ikke trenger mann fordi jeg fikser alt selv, men jeg får vel bare innrømme mine begrensninger:-)

Trillstart greier du vel, med mindre det er f.eks. en Citroen av typen "altformyeelektronikkogtullball"?

Motorvarmer har dere sikkert, plugg inn den.

Eller bruk startkabler. Da må du ha en bil som går, feste den ene enden av kablene til polene på batterier i den bilen som går, så på polene på batteriet i bilen som står. Det står pluss og minus på batteriene, og på kablene. Vente bittelitt, og så starte den døde bilen. La begge stå og gå litt mens kablene er på, for så å ta bort kablene og la din bil gå slik at den får ladet batteriet.

Ikke vanskelig!

Skrevet

Har ikke lest tråden, men vet hva jeg gjør i slike situasjoner; jeg ringer NAF. Ingen er bedre venn i nøden enn NAF og tilsvarende :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Trillstart greier du vel, med mindre det er f.eks. en Citroen av typen "altformyeelektronikkogtullball"?

Motorvarmer har dere sikkert, plugg inn den.

Eller bruk startkabler. Da må du ha en bil som går, feste den ene enden av kablene til polene på batterier i den bilen som går, så på polene på batteriet i bilen som står. Det står pluss og minus på batteriene, og på kablene. Vente bittelitt, og så starte den døde bilen. La begge stå og gå litt mens kablene er på, for så å ta bort kablene og la din bil gå slik at den får ladet batteriet.

Ikke vanskelig!

''Trillstart greier du vel, med mindre det er f.eks. en Citroen av typen "altformyeelektronikkogtullball"

Det er en Citroen ja:-)

Ellers takk for tips:-)

Skrevet

Hvorfor skal mor bry seg om slike ting, når det styrker mannens ego å være den som fikser alt slikt?

_Hvis_ man har en mann hvis ego styrkes med å gjøre slike jobber, så greit nok;-)

Skrevet

Vi har det sikkert et eller annet sted, men jeg vet ikke hvor jeg putter inn saker og ting.

Hvordan gjør jeg det da?

Det er lenge siden jeg har gjort noe slikt, men mener det står klart på den hva som er pluss og hva som er minus, én klype på hver, og så kobler man pluss på pluss og minus på minus på bilens batteri (NB: Panseret må åpnes! *S*), og så plugger man i batterliaderen til strømnettet;-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Hvorfor skal mor bry seg om slike ting, når det styrker mannens ego å være den som fikser alt slik''

Min erfaring er at menn som får styrket sitt ego av å være den som fikser bilen gjerne er de samme som synes hjem og barn først og fremst er kvinnens domene og ansvar.

Jeg er glad for at jeg har en mann som setter pris på at jeg fikser selv ting med bilen selv, til tross for at han har peiling på biler, i motsetning til meg. Han bistår selvfølgelig om jeg spør.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er lenge siden jeg har gjort noe slikt, men mener det står klart på den hva som er pluss og hva som er minus, én klype på hver, og så kobler man pluss på pluss og minus på minus på bilens batteri (NB: Panseret må åpnes! *S*), og så plugger man i batterliaderen til strømnettet;-)

Det høres ikke så veldig vanskelig ut, men jeg vet ikke om jeg gidder å bry hodet mitt med dette når det bare er 1 og en halv uke til han kommer hjem.

Jeg tenkte at hvis bilen var tom for bensin, så kunne jeg bare kjøpe en kanne og fylle på, men når det er noe annet får han ta seg av det.

Det er visse ting jeg ikke gidder å lære meg før det er tvingende nødvendig:-)

Jeg har to andre bilalternativer.

Skrevet

Det høres ikke så veldig vanskelig ut, men jeg vet ikke om jeg gidder å bry hodet mitt med dette når det bare er 1 og en halv uke til han kommer hjem.

Jeg tenkte at hvis bilen var tom for bensin, så kunne jeg bare kjøpe en kanne og fylle på, men når det er noe annet får han ta seg av det.

Det er visse ting jeg ikke gidder å lære meg før det er tvingende nødvendig:-)

Jeg har to andre bilalternativer.

''men jeg vet ikke om jeg gidder å bry hodet mitt med dette når det bare er 1 og en halv uke til han kommer hjem.''

DET har jeg absolutt ingen problemer med å skjønne, især når du har en annen bil du kan bruke:-)

Men jeg trodde du gjerne ville fikse dette selv før han kom, ettersom du jo innledningsvis skrev: ''Har greid meg fint uten mann jeg i 2 måneder nå og ikke pokker om jeg ringer han og spør om dette. ''

;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''men jeg vet ikke om jeg gidder å bry hodet mitt med dette når det bare er 1 og en halv uke til han kommer hjem.''

DET har jeg absolutt ingen problemer med å skjønne, især når du har en annen bil du kan bruke:-)

Men jeg trodde du gjerne ville fikse dette selv før han kom, ettersom du jo innledningsvis skrev: ''Har greid meg fint uten mann jeg i 2 måneder nå og ikke pokker om jeg ringer han og spør om dette. ''

;-)

Jeg ville helst unngå å ringe ja, hvis det bare var bensina som var tom. Men når det blir så mye bryderi, gidder jeg å ta meg av det .

Gjest høstløv
Skrevet

''Hvorfor skal mor bry seg om slike ting, når det styrker mannens ego å være den som fikser alt slik''

Min erfaring er at menn som får styrket sitt ego av å være den som fikser bilen gjerne er de samme som synes hjem og barn først og fremst er kvinnens domene og ansvar.

Jeg er glad for at jeg har en mann som setter pris på at jeg fikser selv ting med bilen selv, til tross for at han har peiling på biler, i motsetning til meg. Han bistår selvfølgelig om jeg spør.

Sitat: "Min erfaring er at menn som får styrket sitt ego av å være den som fikser bilen gjerne er de samme som synes hjem og barn først og fremst er kvinnens domene og ansvar."

Jeg har annen erfaring, her i huset er det mannen, som fikser husvask, klesvask, vindusvask, matlaging og innkjøp, ja kort sagt alt. Samtidig som han trøster datteren, når hun trenger oppmuntring og trøst, selv om hun bo langtbortistan.

Skrevet

''Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur.''

Oj, jeg må bare innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg bruker startkabler.

Nei, da får jeg heller bare bruke hans bil.

Når du har alternativer, er jo saken grei.

Når det er sagt: Det er slett ingen heksekunst å få liv i et dødt batteri, og det er kunnskap enhver bileier bør ha - på lik linje med dekkskift, sjekking av luft, fylle olje og fylle vindusspylerveske :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Sitat: "Min erfaring er at menn som får styrket sitt ego av å være den som fikser bilen gjerne er de samme som synes hjem og barn først og fremst er kvinnens domene og ansvar."

Jeg har annen erfaring, her i huset er det mannen, som fikser husvask, klesvask, vindusvask, matlaging og innkjøp, ja kort sagt alt. Samtidig som han trøster datteren, når hun trenger oppmuntring og trøst, selv om hun bo langtbortistan.

Enkelte menn fikser alt, du har antakelig vært heldig! :D

Skrevet

Når du har alternativer, er jo saken grei.

Når det er sagt: Det er slett ingen heksekunst å få liv i et dødt batteri, og det er kunnskap enhver bileier bør ha - på lik linje med dekkskift, sjekking av luft, fylle olje og fylle vindusspylerveske :-)

''og det er kunnskap enhver bileier bør ha - på lik linje med dekkskift, sjekking av luft, fylle olje og fylle vindusspylerveske :-)''

*Hoooooooost....kremt...plystre......*

Gjest høstløv
Skrevet

_Hvis_ man har en mann hvis ego styrkes med å gjøre slike jobber, så greit nok;-)

Hvis jeg ikke hadde hatt en mann, som fikser alt vedr. bilen, hadde jeg ikke greidd å ha bil, for bilting interesserer meg ikke.

Enda så har jeg to gutter, som har som hobby å skru på gamle biler, en mann som er måtelig interessert i biler og enda en gutt, som gjerne snakker om biler. Du kan tro jeg føler meg overflødig, når de fire er samlet her.

Gjest høstløv
Skrevet

Enkelte menn fikser alt, du har antakelig vært heldig! :D

Ja, og jeg setter umåtelig stor pris på det.

Dessverre er det den dyd av nødvendighet at han må ta seg av huslige gjøremål.

Skrevet

''og det er kunnskap enhver bileier bør ha - på lik linje med dekkskift, sjekking av luft, fylle olje og fylle vindusspylerveske :-)''

*Hoooooooost....kremt...plystre......*

LOL!

Jeg melder pass mht dekkskift - det har jeg aldri prøvd meg på.

Men resten klarer jeg, da:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...