KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 LOL! Jeg melder pass mht dekkskift - det har jeg aldri prøvd meg på. Men resten klarer jeg, da:-) Bodde aleine i flere år, så jeg har fiksa det meste av det som er normalt for hvermandsen å fikse på bilen. Bilen har jo instruksjonsbok som er veldig grei å forstå (for oss som har satt sammen en del flatpakka møbler i alle fall :-)) Jeg kan til og med bryte meg inn i Mazdaen min på to forskjellige måter - uten å ødelegge den :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Når du har alternativer, er jo saken grei. Når det er sagt: Det er slett ingen heksekunst å få liv i et dødt batteri, og det er kunnskap enhver bileier bør ha - på lik linje med dekkskift, sjekking av luft, fylle olje og fylle vindusspylerveske :-) Jeg er eier av bil og har vært det i 25 år, og allikevel greier jeg ikke noen av de tingene, du remser opp. 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Bodde aleine i flere år, så jeg har fiksa det meste av det som er normalt for hvermandsen å fikse på bilen. Bilen har jo instruksjonsbok som er veldig grei å forstå (for oss som har satt sammen en del flatpakka møbler i alle fall :-)) Jeg kan til og med bryte meg inn i Mazdaen min på to forskjellige måter - uten å ødelegge den :-) :-) Jeg hadde ikke bil før jeg traff husbonden. 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er eier av bil og har vært det i 25 år, og allikevel greier jeg ikke noen av de tingene, du remser opp. Joda, det greier du, bare du prøver :-) Som sagt: Instruksjonsboka er en kjekk bok :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Når du har alternativer, er jo saken grei. Når det er sagt: Det er slett ingen heksekunst å få liv i et dødt batteri, og det er kunnskap enhver bileier bør ha - på lik linje med dekkskift, sjekking av luft, fylle olje og fylle vindusspylerveske :-) De andre tingene du nevner (dekkskift etc) fikser jeg,- startkabler har jeg aldri brukt - og nå mener jeg at jeg leste et sted at det med de nyere bilene faktisk ikke er så enkelt som før heller - en del tabber man kan gjøre - selv om man hadde greie på hvordan det skulle gjøres før? 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 De andre tingene du nevner (dekkskift etc) fikser jeg,- startkabler har jeg aldri brukt - og nå mener jeg at jeg leste et sted at det med de nyere bilene faktisk ikke er så enkelt som før heller - en del tabber man kan gjøre - selv om man hadde greie på hvordan det skulle gjøres før? Igjen: instruksjonsboka er kjekk å ty til :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Bodde aleine i flere år, så jeg har fiksa det meste av det som er normalt for hvermandsen å fikse på bilen. Bilen har jo instruksjonsbok som er veldig grei å forstå (for oss som har satt sammen en del flatpakka møbler i alle fall :-)) Jeg kan til og med bryte meg inn i Mazdaen min på to forskjellige måter - uten å ødelegge den :-) Jeg fikk tilbudt å disponere en bil fra jobben, på fritiden min, jeg tror at jeg hadde den i tre uker, før jeg leverte den tilbake, jeg orket ikke å ha ansvaret for en bil. Det må dertil sies at jeg bodde midt i en storby og det var gode bussforbindelser, bussen stoppet ved enden av kvartalet, hvor jeg bodde. En dag brukte jeg lengre ti til jobben med bilen, enn jeg ellers brukte med bussen. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Joda, det greier du, bare du prøver :-) Som sagt: Instruksjonsboka er en kjekk bok :-) Nei, jeg greier ikke, for jeg rekker ikke opp til å få panseret opp engang. Dessuten har jeg en knakende kjekk mann, og tre bilinteresserte voksne sønner. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Igjen: instruksjonsboka er kjekk å ty til :-) Ah,- ja det står kanskje der også, ja... Har faktisk aldri hatt bruk for startkabler - men dekkskift derimot! 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Nei, jeg greier ikke, for jeg rekker ikke opp til å få panseret opp engang. Dessuten har jeg en knakende kjekk mann, og tre bilinteresserte voksne sønner. ''Nei, jeg greier ikke, for jeg rekker ikke opp til å få panseret opp engang.'' Nå ble jeg spent på hvilken bil du har :-) Du har jo nok av folk til å hjelpe deg med bilen, ser jeg - og da er alt OK! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Da er det ikke strøm på batteriet. Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem. Pst. Om Nickløsheletida bodde i mitt nabolag kunne hun også spurt nabo_damen(e)_... ;-) 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg fikk tilbudt å disponere en bil fra jobben, på fritiden min, jeg tror at jeg hadde den i tre uker, før jeg leverte den tilbake, jeg orket ikke å ha ansvaret for en bil. Det må dertil sies at jeg bodde midt i en storby og det var gode bussforbindelser, bussen stoppet ved enden av kvartalet, hvor jeg bodde. En dag brukte jeg lengre ti til jobben med bilen, enn jeg ellers brukte med bussen. Da ville jeg også droppet bil - tvert! Her i byen er ikke kollektivtransporttilbudet (kort, lite ord, det der) noe å skryte av, så her MÅ jeg ha bil. Dessverre. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Nei, jeg greier ikke, for jeg rekker ikke opp til å få panseret opp engang.'' Nå ble jeg spent på hvilken bil du har :-) Du har jo nok av folk til å hjelpe deg med bilen, ser jeg - og da er alt OK! Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg høstløv sitter i rullestol. Mulig jeg tar feil - men mener å huske det. 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg høstløv sitter i rullestol. Mulig jeg tar feil - men mener å huske det. I så fall - beklager Høstløv, det visste jeg ikke. Var ikke meningen å komme med en slik dum kommentar. 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Da er det ikke strøm på batteriet. Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem. ''Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg '' Jeg ville syntes det var ytterst pinlig å be nabomannen om hjelp til slikt, så jeg hadde heller ringt Falken, ja:-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 De andre tingene du nevner (dekkskift etc) fikser jeg,- startkabler har jeg aldri brukt - og nå mener jeg at jeg leste et sted at det med de nyere bilene faktisk ikke er så enkelt som før heller - en del tabber man kan gjøre - selv om man hadde greie på hvordan det skulle gjøres før? Ja, jeg har også inntrykk av at ting ikke lenger er like rett-fram når det gjelder nye biler. Jeg hørte om en eller annen ny og superdyr bil (Jaguar, kanskje?) som har det slik at når man åpner panseret, er det et stort metalldeksel over hele motoren som er skrudd fast, slik at ikke ukyndige skal drive og rote oppi der. Det er noen strategiske hull i dekslet for påfyll av vindusspylervæske, kjøleveske og olje, og kanskje også for startkabler?? Så ingen annen mulighet enn å benytte merkeverksted for annet som må gjøres;-) 0 Siter
Spirello Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Har ikke lest hele tråden, men du har ikke glemt å skru av lysene da, enten inne eller ute? Så du har fått flatt batteri.. Det har jeg gjort par ganger. hehe.. siden sikringa som varsler at lyset er glemt har gått. Vanesak. En annen gang hadde sønnen tatt på lyset inne i bilen, og siden det var midt på lyse dagen jeg parkerte så jeg det ikke. Har du ikke en nabo eller andre som kan prøve å starte bilen med startkabler før du ringer NAF? Ville prøvd det først jeg.. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg tror det er falken vi bruker, men han kommer hjem en tur om halvannen uke så jeg får vel bare bruke hans bil så lenge. Men herrgud da, hvis du har en annen bil så er det jo null problem! Lån kabler på nærmeste bensinstasjon og start den med dødt batteri selv. Så tar du deg en kjøretur så batteriet får lada seg opp. Ikke bruk varme, radio eller annen unødvendig strøm mens du lader batteriet. 0 Siter
Spirello Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur.'' Oj, jeg må bare innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg bruker startkabler. Nei, da får jeg heller bare bruke hans bil. Hehe.. og du sier du klarer deg uten mannen *ert ert* DET er vel ikke helt sant da hvis du ikke kan bruke kabler. Rød klype på rødt på batteriet og svart på svart. Enkelt som bare det. 0 Siter
Line Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Flatt batteri? Er som regel derfor den ikke starter når den har stått i ro - om man har glemt et lys eller bildøra ikke har vært helt lukket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.