Gå til innhold

Hvordan bli kvitt katt?

Anbefalte innlegg

Gjest bikku
Skrevet

For å unngå å ty til drastiske tiltak mot en gramons i nabolaget, så vil jeg gjerne ha tips til hvordan jeg kan bli kvitt han på en mer human måte. Det er snakk om at han syns at buskene mine er verdens beste kattedo, og alle nye gjenstander vil han markere som "sine". Inklusive sesongutstyr som hagemøbler med mer.

Så kom igjen: Kjerringråd, kjemi, svartekunster. Alt er lov, unttatt fysisk angrep på katta. Der går grensa.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

4

• damedama

4

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Snik deg inn på tomta til en annen i nabolaget i nattens mulm og mørke og plant "kattegress"? Kanskje katta helelr vil være der enn hos deg da? :-)

Skrevet

Vannslange med iskaldt vann, evt. bøtte med samme innhold. Katta får en skikkelig støkk, men tar ikke skade av det.

Skrevet

Har hørt at appelsinskall er effektivt mot katter og fluer :) Men har aldri prøvd det selv...

Skrevet

Støtter forslaget om vann, men vil moderere det til å tipse om spruteflaske.

Gjest Tatjana
Skrevet

Ser du har fått tips om appesinskall. Vi prøvde dette og det var helt uten effekt... Så jeg ville gått for vannpistol.

Skrevet

Støtter forslaget om vann, men vil moderere det til å tipse om spruteflaske.

Spruteflaske er bare dill - her er det snakk om å gi kreket en skikkelig støkk!

Skrevet

Spruteflaske er bare dill - her er det snakk om å gi kreket en skikkelig støkk!

Uh, glad jeg ikke er nabokatta di. Du høres sint ut :-)

Skrevet

Ser du har fått tips om appesinskall. Vi prøvde dette og det var helt uten effekt... Så jeg ville gått for vannpistol.

hehe, synes jeg ser bikku med vannpistol luskende rundt i hagen på jakt etter nabokatten :-)

brilleslangen
Skrevet

Gi naboene kattemynte(plante). katter elsker duften fra den planten og vil foretrekke naboens hage fremfor din.:-)

Har ikke prøvd detselv, men kjenner noen som har kattemynte og sier kattene gnir seg oppetter busken...

Det eneste jeg har erfaring med er vann. Omman skvetter litt vann etter katten de gangene man ser den , så forstår fort katten atden er uønsket.. ikke sikkert den forsvinner helt likevel da...

Skrevet

Du får i hvert fall kjøpt spray med lukt som gjør at katten stikker i dyrebutikken, men den er vel ikke særlig effektiv hvis det regner. :) Er vel mer til innnebruk.. men ta en tur i dyrebutikken og de har noe lignene til utebruk da. Vannpistol kan funke.. :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Du får i hvert fall kjøpt spray med lukt som gjør at katten stikker i dyrebutikken, men den er vel ikke særlig effektiv hvis det regner. :) Er vel mer til innnebruk.. men ta en tur i dyrebutikken og de har noe lignene til utebruk da. Vannpistol kan funke.. :)

"Du får i hvert fall kjøpt spray med lukt som gjør at katten stikker i dyrebutikken, men den er vel ikke særlig effektiv hvis det regner. :) "

*ler godt*.....den setningen kom vel ut litt feil vel......:D

Skrevet

"Du får i hvert fall kjøpt spray med lukt som gjør at katten stikker i dyrebutikken, men den er vel ikke særlig effektiv hvis det regner. :) "

Kanskje han kan ta med litt kattefôr i samma slengen?

Gjest Pontiac
Skrevet

Kanskje han kan ta med litt kattefôr i samma slengen?

He he. Men husk at det bare virker i oppholdsvær ;)

Kanskje det finnes spray for mer også, sånn "klipp gresset - spray", "dra å handle - spray", "bad deg selv - spray" osv

:D

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Sende regning til eiere av katten for alt du må kjøpe nytt? Kanskje det blir for dyrt for dem å ha katten da, slik at de kvitter seg med den?

Gjest PMSja
Skrevet

Jeg vet hva jeg hadde gjort. Jeg hadde kvalt utysket og det ni ganger for å være på den sikre siden ;)

Skrevet

Hehe,- den leste jeg også feil :)

candyqueen_83
Skrevet

"Get off" fra dyrebutikken. De har på Europris også.

Gjest bikku
Skrevet

hehe, synes jeg ser bikku med vannpistol luskende rundt i hagen på jakt etter nabokatten :-)

Jess! Kjempeidé! Har en gutt i rette alderen med kompiser. Jeg kjøper bare inn et par-tre vanngevær og gir dem skuddpremie for alt de treffer innafor hagegjerdene. Alle kattetreff, altså.

Gjest bikku
Skrevet

Takk for gode tips! Det kan bli en interessant sommer, både for katta og for meg.

Om noen av dere legger ferien forbi et hus som er omringet av appelsinskall, med kattegress og kattemynte i nabohagene, og ikke minst med ei illsint kjerring utstyrt med vanngevær og hageslange, ja, da må dere bare stikke innom og ta en kopp kaffe som takk for hjelpa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...