Gå til innhold

Hvordan bli kvitt katt?

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

4

• damedama

4

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest puspus
Skrevet

"Du får i hvert fall kjøpt spray med lukt som gjør at katten stikker i dyrebutikken, men den er vel ikke særlig effektiv hvis det regner. :) "

*ler godt*.....den setningen kom vel ut litt feil vel......:D

Fantastiskt innlegg. *ler godt her*

Gjest Pontiac
Skrevet

Fantastiskt innlegg. *ler godt her*

He he...det er vel den artigste setningsfeilen jeg har lest på lenge :D Ikke noe farlig å formulere seg feil når det blir kommer ut så sjarmerende som dette *ler*

Gjest bikku
Skrevet

"Du får i hvert fall kjøpt spray med lukt som gjør at katten stikker i dyrebutikken, men den er vel ikke særlig effektiv hvis det regner. :) "

*ler godt*.....den setningen kom vel ut litt feil vel......:D

Vi har veldig tørt klima, så da kan det nok hende at en sånn spray får katta til å oppholde seg i dyrebutikken mesteparten av tida ;)

Gjest puspus
Skrevet

He he...det er vel den artigste setningsfeilen jeg har lest på lenge :D Ikke noe farlig å formulere seg feil når det blir kommer ut så sjarmerende som dette *ler*

Definitivt den morsomste feien jeg har lest herinne ja. :) Og som du sier, så blir det bare sjarmerende *smiler godt ennå*

Gjest vær snill, er du snill.
Skrevet

Jeg syns det høres ut som om du ikke er glad i dyr, kaller katten kreket osv. Husk at det er noen som er glad i katten, og om du kommer til å skade den er det veldig slemt gjort! Du kan så klart legge ut appelsinskall, det tar den ikke skade av. Men å si til naboguttene de kan dølje på med vann er en måte å oppfordre barn til at det er helt ok å "plage" katter. De kan finne på å gjøre mye værre ting enn som så. JEg har selv hatt katt i mange år, og om du ikke har opplevd hvor trist man blir når de dør, så har du aldri hatt katt før. Du skal være snill mot dyra, den gjør ikke det for å plage deg bevisst, selv om jeg kan forstå at det kan irritere deg.

Som sagt, ikke vær slem med den, den har eiere som er glad i den, og den har verdi selv om den i dine øyne "bare" er en katt.

Gjest puspus
Skrevet

Jeg syns det høres ut som om du ikke er glad i dyr, kaller katten kreket osv. Husk at det er noen som er glad i katten, og om du kommer til å skade den er det veldig slemt gjort! Du kan så klart legge ut appelsinskall, det tar den ikke skade av. Men å si til naboguttene de kan dølje på med vann er en måte å oppfordre barn til at det er helt ok å "plage" katter. De kan finne på å gjøre mye værre ting enn som så. JEg har selv hatt katt i mange år, og om du ikke har opplevd hvor trist man blir når de dør, så har du aldri hatt katt før. Du skal være snill mot dyra, den gjør ikke det for å plage deg bevisst, selv om jeg kan forstå at det kan irritere deg.

Som sagt, ikke vær slem med den, den har eiere som er glad i den, og den har verdi selv om den i dine øyne "bare" er en katt.

''om du ikke har opplevd hvor trist man blir når de dør, så har du aldri hatt katt før''

jaha?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er helt uenig med deg. Trådstarter har presisert at hun ikke ønsker å skade katten, bare bli kvitt den. At hun kaller den for "krek" er med et glimt i øyet.

Gjest bikku
Skrevet

''Jeg syns det høres ut som om du ikke er glad i dyr, kaller katten kreket osv.''

Gjør jeg? Nå tror jeg du blander mitt innlegg med svarene jeg får her inne. Jeg sier jo tvert i mot at jeg vil ha tips til humane måter. Det er snakk om katta til en god venn i nabolaget, og han er inneforstått med ønsket mitt om å få den unna godstolen min.

''Husk at det er noen som er glad i katten, og om du kommer til å skade den er det veldig slemt gjort! ''

Enkelte katteelskere er helt klart tandre vesen. Jeg skrev jo at det ikke var aktuelt med fysisk angrep på katta, men du velger å tolke det slik likevel.

''Men å si til naboguttene de kan dølje på med vann er en måte å oppfordre barn til at det er helt ok å "plage" katter.''

Om ungene får seg vannpistoler til å sikte på katta, så er den kjapp nok til å komme seg unna uten at skade skjer. Jeg er ellers trygg på at ungene i mitt nærvær har klar melding om hva som _ikke_ er ok å gjøre med dyr.

''og om du ikke har opplevd hvor trist man blir når de dør, så har du aldri hatt katt før. ''

Men her overdriver du bigtime. Jeg ba om hjelp til å holde unna katter som gjør fra seg i hagen min og gjør det utrivelig å sitte ute i sola.

''Som sagt, ikke vær slem med den, den har eiere som er glad i den, og den har verdi selv om den i dine øyne "bare" er en katt.''

Hjelpes... Hr er det snakk om en gramons med stor integritet og tøff som bare det. Har eiere som er glad i den, og som jeg er glad i. Det eneste jeg vil er å få den unna. Ikke å få en forsvarstale om at den stakkars katten har noen som elsker seg.

Gjest majas mamma
Skrevet

En underholdende tråd. Gir et ekstra pluss for katta i dyrebutikken *ler*

Fra spøk til revolver.....min mor (vet ikke om det funker, altså) sverger til pepper. Hver eneste vår og sommer kryper hun med jevne mellomrom rundt på alle fire og peprer busker og blomsterbed. Hun har aldri vært plaget med katter, men om dret skyldes pepperet eller mer fristende doplasser skal være usagt...

Gjest vær snill, er du snill.
Skrevet

''Jeg syns det høres ut som om du ikke er glad i dyr, kaller katten kreket osv.''

Gjør jeg? Nå tror jeg du blander mitt innlegg med svarene jeg får her inne. Jeg sier jo tvert i mot at jeg vil ha tips til humane måter. Det er snakk om katta til en god venn i nabolaget, og han er inneforstått med ønsket mitt om å få den unna godstolen min.

''Husk at det er noen som er glad i katten, og om du kommer til å skade den er det veldig slemt gjort! ''

Enkelte katteelskere er helt klart tandre vesen. Jeg skrev jo at det ikke var aktuelt med fysisk angrep på katta, men du velger å tolke det slik likevel.

''Men å si til naboguttene de kan dølje på med vann er en måte å oppfordre barn til at det er helt ok å "plage" katter.''

Om ungene får seg vannpistoler til å sikte på katta, så er den kjapp nok til å komme seg unna uten at skade skjer. Jeg er ellers trygg på at ungene i mitt nærvær har klar melding om hva som _ikke_ er ok å gjøre med dyr.

''og om du ikke har opplevd hvor trist man blir når de dør, så har du aldri hatt katt før. ''

Men her overdriver du bigtime. Jeg ba om hjelp til å holde unna katter som gjør fra seg i hagen min og gjør det utrivelig å sitte ute i sola.

''Som sagt, ikke vær slem med den, den har eiere som er glad i den, og den har verdi selv om den i dine øyne "bare" er en katt.''

Hjelpes... Hr er det snakk om en gramons med stor integritet og tøff som bare det. Har eiere som er glad i den, og som jeg er glad i. Det eneste jeg vil er å få den unna. Ikke å få en forsvarstale om at den stakkars katten har noen som elsker seg.

ok, beklager at jeg hørtes litt vel brå ut, det var ikke meningen. Er bare glad i dyr, som du sikkert forstår. Er så mange slemme folk der ute, har jobbet i dyrebeskyttelsen, og sett masse grusomt, så derfor jeg reagerer litt over kanten. Håper det løser seg for deg. På en snill måte;)

Skrevet

Uh, glad jeg ikke er nabokatta di. Du høres sint ut :-)

Neida, jeg er veldig glad i katter jeg! Men jeg har kjeppjaget katter med bøtter full av vann noen ganger ja når de satt utenfor soveromsvinduet kl. 5 om morran og hyyylte og pisset ned absolutt alt ute, inkl. inngangsdøra!

Skrevet

Jeg er helt uenig med deg. Trådstarter har presisert at hun ikke ønsker å skade katten, bare bli kvitt den. At hun kaller den for "krek" er med et glimt i øyet.

Enig med deg.

Skrevet

He he. Men husk at det bare virker i oppholdsvær ;)

Kanskje det finnes spray for mer også, sånn "klipp gresset - spray", "dra å handle - spray", "bad deg selv - spray" osv

:D

LOL

Skrevet

Hagle med lyddemper. Ingen vil noensinne få vite det.

Skrevet

Har selv katt, og det siste jeg ville ønsket var at den skulle plage naboen (som selv har katt, men den er bare inne). Har selv fått bort en hund som holdt på å irritere vettet av meg (lå hundedritt ved postkassen min nesten hver morgen) ved å vanne med salmiakkvann. Helt slutt på doingen da. Kanskje det funker på katter og. Naboen vår fikk seg hund, og vi hørte uansett aldri noe om problemer med vår pus.

Gjest vinterjslgorlfg
Skrevet

Noen skulle skutt DEG med hagle, din forbanna dyremishandler!

Skrevet

Jeg har også katt, men jeg liker ikke kattepiss på hagemøblene av den grunn...

En vanndusj skader ikke katta, vi har selv brukt vannpistol på lillepusen da vi skulle få ham til å slutte å vandre rundt på bordet. En liten sprut, og katten skjønte fort hvor det var trygt og tørt å labbe rundt.

Skrevet

Vannpistol fylt med parafin.

Det tror jeg ikke er noe lurt. Katten kan ta skade av å slikke i seg parafin når den vasker pelsen etter angrepet.

Skrevet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...