Gå til innhold

Jobb og skole?

Gjest Frustrert frue i byen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, litt en energi de venninnene dine har!

Vet du, jeg tror de er ganske gjennomsnittlige. Saken er vel den at de prioriterer litt anderledes disse årene de studerer. Det blir jo selvsagt mindre sosiale aktiviteter,og man må overgi noe av ansvaret hjemme til den bedre halvdel :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Vet du, jeg tror de er ganske gjennomsnittlige. Saken er vel den at de prioriterer litt anderledes disse årene de studerer. Det blir jo selvsagt mindre sosiale aktiviteter,og man må overgi noe av ansvaret hjemme til den bedre halvdel :)

De er kjempeflinke! Jeg skjønner ikke hvordan de får det til :-) Men når det er sagt så kan jeg kjenne selv at jeg er mest effektiv når jeg har mye å gjøre.

Gjest togli
Skrevet

Dette klarer du! Du er voksen og vil oppleve skolen på en helt annen måte nå enn før :) Jeg tror du vil føle at du vokser på dette, så sett igang :)

Lykke til!

Skrevet

De er kjempeflinke! Jeg skjønner ikke hvordan de får det til :-) Men når det er sagt så kan jeg kjenne selv at jeg er mest effektiv når jeg har mye å gjøre.

Utrolig sant det der. Jeg er definitivt også mye mer effektiv når jeg har mye som skal gjøres.

Det er vel noe med at når man har god tid, så kan man jo alltids gjøre det "senere"...

Skrevet

Dette klarer du! Du er voksen og vil oppleve skolen på en helt annen måte nå enn før :) Jeg tror du vil føle at du vokser på dette, så sett igang :)

Lykke til!

Takk for oppmuntrende ord.

Jeg er veldig klar nå ;o) for begge delene...

Skrevet

Jeg synes at familie og venner viser litt liten forståelse her, som ikke backer deg opp på studieplanene.

Det bør la seg helt fint gjøre å kombinere 50 prosent jobb med deltidsstudier, og når du er ferdig sitter du igjen med en kompentanse ingen kan ta fra deg. Utdannelse mister du aldri, i motsetning til en jobb, for å si det sånn. :)

Jeg skal ta deltidsstudier selv fra høsten, kombinert med cirka 80 prosent jobb. Har også små barn, men jeg regner med at det skal gå greit. Det er jo meningen at deltidsstudier skal kunne kombineres med jobb.

Så mitt råd er selvfølgelig at du bør gå for det! Legg ned litt energi i å finne en rytme og rutiner som fungerer. Mye bedre å kaste seg ut i det enn å sitte om noen år og tenke "hva om..."

Lykke til!

Det er det jeg også har kommet fram til, at jeg må prøve! Og forhåpentligvis greie å fullføre. Jeg kan ikke la denne sjansen gå fra meg, det er nå eller aldri!

Takk for svar :)))

Skrevet

Jeg er 100% sikker på at det kommer til å gå kjempebra!

Ja, det blir travelt i perioder. Men vær flink til å jobbe regelmessig og ikke utsett alt til siste liten, så blir det ikke så ille :D

Takk for gode råd, skal ta de med meg!

Skrevet

''Jeg tenker litt på den måten jeg også. Hvis ikke jeg prøver så vil jeg ihvertfall angre, men skulle det vise seg at ikke jeg makter begge deler, så blir det nok et nederlag.''

Du får tenke at det er et større nederlag å ikke ha prøvd i det hele tatt og gitt opp på forhånd, enn å ha prøvd og ikke fått det til å gå rundt. Det siste bør være akseptabelt i og med at du da i alle fall vet i ettertid at du forsøkte som best du kunne.

''Du får tenke at det er et større nederlag å ikke ha prøvd i det hele tatt og gitt opp på forhånd, enn å ha prøvd og ikke fått det til å gå rundt.''

Godt sagt, tusen takk :o)

Skrevet

Jeg støtter det laban sier her. Dette må du forsøke å få til. Mannen støtter og stiller opp :) Finner du ut at det ikke er noe for deg (skolen) så har du i hvert fall prøvd. Lykke til!! Dette går bra!

Takk for oppmuntrende ord!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...