Gjest Anger kjøp Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Kjøpte ett nytt kjøleskap for norn mnd siden. Men jeg er ikke fornøyd med det. Maten holder seg ikke. Melken surner før dato går ut,ost muggler og grønnsaker muggler. Har nå skrudd opp til full styrke for å se om det blir kaldere og bedre men hvor lenge er det angrerett på sånne ting? Det skapet i hadde før var ikke sånn 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Sjekk temperaturen i kjøleskapet med et termometer. Hvis det viser for høy temperatur, kan du bruke det som dokumentasjon ved en reklamasjon. Legg termometeret på forskjellige nivåer, og la det ligge en stund (5min el. mer), før du leser av og skriver ned. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Høres ut som om det er noe galt med skapet. Dette bør du kunne få byttet på reklamasjon. Reklamasjon på fabrikasjonsfeil er 2 (eller er det 5?) år. 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Du har ikke angrerett på varer kjøpt på fast utsalgssted, men dersom skapet ikke fungerer som det skal eller som man kan forvente, kan du reklamere på kjøpet. Et kjøleskap er ment for å var vesentlig lenger enn 2 år og du har dermed 5 års reklamasjonsrett. 0 Siter
Gjest Angrer kjøp Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Sjekk temperaturen i kjøleskapet med et termometer. Hvis det viser for høy temperatur, kan du bruke det som dokumentasjon ved en reklamasjon. Legg termometeret på forskjellige nivåer, og la det ligge en stund (5min el. mer), før du leser av og skriver ned. Tror ikke at det er for kaldt men motsatt. Jeg elsker kald melk men melka er bare lunken. 0 Siter
Mrs D Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Tror ikke at det er for kaldt men motsatt. Jeg elsker kald melk men melka er bare lunken. ''Jeg elsker kald melk men melka er bare lunken.'' Er melka lunken er ikke kjøletemperaturen slik den skal, og du kan reklamere. Syns forslaget til Mirabell er bra, man kan måle temperaturen inni kjøleskapet for å vise at den er for høy også, vet du. Er temperaturen for lav skal i alle fall melka bli kald nok. 0 Siter
Mirabell Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Tror ikke at det er for kaldt men motsatt. Jeg elsker kald melk men melka er bare lunken. ''Tror ikke at det er for kaldt men motsatt. Jeg elsker kald melk men melka er bare lunken.'' Nettopp, det er derfor du bør måle temperaturen. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Kanskje du skulle skru termostaten høyere opp, slik at det blir kaldere inni skapet. 0 Siter
Gjest Angrer kjøp Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Kanskje du skulle skru termostaten høyere opp, slik at det blir kaldere inni skapet. Den står på fullt 0 Siter
Gjest Angrer kjøp Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Du har ikke angrerett på varer kjøpt på fast utsalgssted, men dersom skapet ikke fungerer som det skal eller som man kan forvente, kan du reklamere på kjøpet. Et kjøleskap er ment for å var vesentlig lenger enn 2 år og du har dermed 5 års reklamasjonsrett. Får jeg byttet selv om jeg ikke har trygghetsforsikring? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Du må måle temperaturen i kjøleskapet. Står det helt inntil veggen eller er innebygd? Kan godt være det står for tett så det ikke blir nok kjøling. 0 Siter
Mrs D Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Får jeg byttet selv om jeg ikke har trygghetsforsikring? Trygghetsforsikring er noe lureri. Forbrukerkjøpsloven med reklamasjonsrett gjelder i 5 år på et kjøleskap helt uavhengig av om du har en slik forsikring eller ikke. Er det feil på kjøleskapet som ikke skyldes bruker, så har du reklamasjonsrett. Et kjøleskap som ikke kjøler som det skal er det helt klart fabrikasjonsfeil på så fremst det ikke er plassert tettere inntil noe enn det som er meningen. Er kjøleskapet bare noen måneder gammelt vil jeg i tillegg tippe du også har to års garanti på det. 0 Siter
Gjest Angrer kjøp Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Trygghetsforsikring er noe lureri. Forbrukerkjøpsloven med reklamasjonsrett gjelder i 5 år på et kjøleskap helt uavhengig av om du har en slik forsikring eller ikke. Er det feil på kjøleskapet som ikke skyldes bruker, så har du reklamasjonsrett. Et kjøleskap som ikke kjøler som det skal er det helt klart fabrikasjonsfeil på så fremst det ikke er plassert tettere inntil noe enn det som er meningen. Er kjøleskapet bare noen måneder gammelt vil jeg i tillegg tippe du også har to års garanti på det. Ok. Vi har snakket med selger nå og dem skulle sende en for å se på det. Håper han finner feilen ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.