Gjest Ezter Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Hva er passende betaling til en ungdom som skal se etter pusen vår i ca.2 1/2. Skal gi den mat og drikke, pluss slippe den ut om morgenen og passe på at pus kommer inn igjen om kvelden. Dette er en pus som holder seg i nærheten av huset.Ungdommen bor like ved siden av.Så det blir ikke vanskelig å få pus inn igjen. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Det koster i alle fall ca. 100 kr per døgn i pensjonat her i nærheten vet jeg. 0 Siter
Gjest kattejammer Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 2 1/2 hva for noe? Dag eller uke? 0 Siter
Gjest puspus Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Synes kattjammer har et meget viktig poeng her. Snakker vi dager eller uker? 0 Siter
waxo Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Ville nok gitt en 1000 lapp for å binde noen over så lang tid tror jeg. Jeg passer hunden til mora mi i 16 dager et par dager i året. Hunden går ikke særlig godt sammen med min hund, så ho bor hjemme hos de. Jeg setter ut og inn av hundegård og går turer med ho de dagene. Selv om jeg ikke gjør mer føler jeg meg ganske bundet den tiden. 0 Siter
waxo Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Ville nok gitt en 1000 lapp for å binde noen over så lang tid tror jeg. Jeg passer hunden til mora mi i 16 dager et par dager i året. Hunden går ikke særlig godt sammen med min hund, så ho bor hjemme hos de. Jeg setter ut og inn av hundegård og går turer med ho de dagene. Selv om jeg ikke gjør mer føler jeg meg ganske bundet den tiden. 16 dager et par ganger i året skulle det stå da :-) 0 Siter
Colette Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 16 dager et par ganger i året skulle det stå da :-) Er enig med deg. Minst en 1000-lapp. Men nå hadde ikke jeg overlatt pass/stell av mine katter til noen som helst, jeg da:-) Uansett pris. Og derfor har jeg ikke reist bort på 10 år, og heller ikke vært på ferie i den samme tiden. Men allikevel så er jo jeg jo dyreplager - fordi jeg har innekatter:-) Ikke lett å få denne tilværelsen til å gå opp ved å bruke kalkulatoren i hvert fall:-) 0 Siter
Gjest katteeieren Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Er enig med deg. Minst en 1000-lapp. Men nå hadde ikke jeg overlatt pass/stell av mine katter til noen som helst, jeg da:-) Uansett pris. Og derfor har jeg ikke reist bort på 10 år, og heller ikke vært på ferie i den samme tiden. Men allikevel så er jo jeg jo dyreplager - fordi jeg har innekatter:-) Ikke lett å få denne tilværelsen til å gå opp ved å bruke kalkulatoren i hvert fall:-) kvier meg for å reise jeg da,siden min katt er usikker sammen med fremmede(mishandlet som barn). når jeg først,en sjelden gang reiser,er det verdt ordentlig pass:D jeg synes katten fortjener det,og det er godt for meg å slippe å uroe seg:) 0 Siter
Colette Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 kvier meg for å reise jeg da,siden min katt er usikker sammen med fremmede(mishandlet som barn). når jeg først,en sjelden gang reiser,er det verdt ordentlig pass:D jeg synes katten fortjener det,og det er godt for meg å slippe å uroe seg:) Ja, det skjønner jeg veldig godt. Og reis med god samvittighet hvis du har noen som ser skikkelig etter den. Jeg klarer ikke å reise fra mine katter - men det er meg, og jeg er i overkant opptatt av ansvaret mitt overfor dem. Det er litt på kanten "sykt", så jeg forventer ikke at andre skal gjøre det samme som meg. Det blir et for stort offer i forhold til hva mange investerer i sine husdyr. 0 Siter
Gjest katteeieren Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 Ja, det skjønner jeg veldig godt. Og reis med god samvittighet hvis du har noen som ser skikkelig etter den. Jeg klarer ikke å reise fra mine katter - men det er meg, og jeg er i overkant opptatt av ansvaret mitt overfor dem. Det er litt på kanten "sykt", så jeg forventer ikke at andre skal gjøre det samme som meg. Det blir et for stort offer i forhold til hva mange investerer i sine husdyr. vet ikke om det kom klart nok frem,men jeg reiser SJELDEN!! katten har det nok best med meg. godt jeg ikke er alene om å bry seg om sine katter;) 0 Siter
Colette Skrevet 12. juni 2009 Skrevet 12. juni 2009 vet ikke om det kom klart nok frem,men jeg reiser SJELDEN!! katten har det nok best med meg. godt jeg ikke er alene om å bry seg om sine katter;) Jo, det kom klart fram. Det jeg ville fram til, var at det er jeg som er unormal i denne sammenhengen- og ikke andre. 0 Siter
waxo Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Er enig med deg. Minst en 1000-lapp. Men nå hadde ikke jeg overlatt pass/stell av mine katter til noen som helst, jeg da:-) Uansett pris. Og derfor har jeg ikke reist bort på 10 år, og heller ikke vært på ferie i den samme tiden. Men allikevel så er jo jeg jo dyreplager - fordi jeg har innekatter:-) Ikke lett å få denne tilværelsen til å gå opp ved å bruke kalkulatoren i hvert fall:-) Jeg har mora mi i nabohuset og det er den eneste personen jeg stoler helt fullt på ved pass av dyra. Når vi er borte flytter bare kattene 100 meter opp i veien og har det like fint :-) Når vi kommer hjem etter noen dager, kommer de traskende og flytter hjem igjen :-) Kjempekjekt. Da får de selskap og kos som vanlig, ikke bare mat og vann. Dyreplager du ja :-) Er vel ikke akkurat det inntrykket jeg sitter med av deg :-) 0 Siter
Gjest Ezter Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 vet ikke om det kom klart nok frem,men jeg reiser SJELDEN!! katten har det nok best med meg. godt jeg ikke er alene om å bry seg om sine katter;) Nå elsker jeg min pus så høyt som det er overhode mulig.Valgte derfor vekk 2-2 1/2-3 uker på pensjonat fordi jeg synest det ble for lenge for pus å være der.Den har det mye bedre hjemme i sitt vante miljø.Men vi må ta ferie innimellom og da er løsningen veldig grei slik vi har ordnet oss.Pus får godt stell og pass av noen som kjenner den og er trygg på(og jeg er trygg på) Jeg føler meg ganske overbeskyttenede ovenfor pus, men tror nok at par av dere her inne er "hakket" over meg.Og det er IKKE negativt ment altså. Skjønner godt at man føler stort ansvar ovenfor våre kjære kjæledyr! Hadde det bare vært flere som oss.... 0 Siter
Gjest kattejammer Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har flere ganger passet andres katter - gratis, og har flere ganger fått min katt passet på - gratis. Dvs jeg har gitt bort en vinflaske ved et par anledninger. Men jeg ser ut ifra tråden at det slett ikke er normalt 0 Siter
Gjest Ezter Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Jeg har flere ganger passet andres katter - gratis, og har flere ganger fått min katt passet på - gratis. Dvs jeg har gitt bort en vinflaske ved et par anledninger. Men jeg ser ut ifra tråden at det slett ikke er normalt Enig med deg.Men hovedansvret ligger på 17 åringen jeg har "hyret",men mor stepper inn når/om 17-åringen skal noe.Følte det ikke var greit at hun skulle bli 100% bundet av avtalen.Så jeg tenket å betale henne, mens mor får en vinflaske:-) 0 Siter
Gjest kattejammer Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Enig med deg.Men hovedansvret ligger på 17 åringen jeg har "hyret",men mor stepper inn når/om 17-åringen skal noe.Følte det ikke var greit at hun skulle bli 100% bundet av avtalen.Så jeg tenket å betale henne, mens mor får en vinflaske:-) Da jeg var omtrent på den alderen (eller jeg var vel kanskj litt eldre) passet jeg katten til ei venninne av mora mi i tre uker. Betalingen jeg fikk var at jeg fikk flytte inn der de tre ukene og hadde hele huset og hagen og alt for meg selv. Det var en sommerferie og jeg var i grunn strålende fornøyd med det. Men forlk er jo forskjellige, og dette er jo sikkert snart 15 år siden også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.