Gå til innhold

Hvor ofte tiner du av fryseren?

Anbefalte innlegg

Gjest Trollmora og husmora
Skrevet

Hver mnd eller? Mener da fryseren i kombiskap

candyqueen_83
Skrevet

Hmm.. Gjorde det vel en gang i begynnelsen av 2008 ja...

brilleslangen
Skrevet

Hmm.. Gjorde det vel en gang i begynnelsen av 2008 ja...

ca en gang i året. begynner å bli på tide å få gjort det på nytt. Er nemlig så mye is nå at det er vanskelig å få skuffene ut og inn...

Gjest prust
Skrevet

Har stor fryseboks.

Iser den av 1-2 ganger i året. Ser at jeg burde gjøre det snart. Det tar jo litt tid, så nå får jeg likegodt vente til ferien, når jeg er hjemme.

Gjest mora2
Skrevet

Når det blir for mye is, og for lite plass. ;0)

mil1365380270
Skrevet

Når jeg har flyttet eller kjøpt ny. Sjelden m.a.o.

Gjest prust
Skrevet

Når jeg har flyttet eller kjøpt ny. Sjelden m.a.o.

Oi....

Frysen vår kjøpte vi i 1994. Flyttet i 1996 og i 1997.

Tror ikke den rytmen til avising passer oss ;-)

mil1365380270
Skrevet

Oi....

Frysen vår kjøpte vi i 1994. Flyttet i 1996 og i 1997.

Tror ikke den rytmen til avising passer oss ;-)

Kanskje dere åpner den mer enn meg. Eller de jeg har hatt har vært bedre. Ikke vært dyre i hvert fall. Og ikke hatt problemer med ising. Var forresten en som iset, når jeg tenker meg om. Fordi døren hadde en tendens til å ikke lukke seg ordentlig. Da skrapte jeg bare bort isen og fortsatte ikke-så-flink-husmor-livet ;-).

Gjest prust
Skrevet

Kanskje dere åpner den mer enn meg. Eller de jeg har hatt har vært bedre. Ikke vært dyre i hvert fall. Og ikke hatt problemer med ising. Var forresten en som iset, når jeg tenker meg om. Fordi døren hadde en tendens til å ikke lukke seg ordentlig. Da skrapte jeg bare bort isen og fortsatte ikke-så-flink-husmor-livet ;-).

Ja, vi åpner den jo omtrent daglig, og henter brød, syltetøy og middager....

Det hender litt tøy smetter inn der, og da kommer det fort is...

mil1365380270
Skrevet

Ja, vi åpner den jo omtrent daglig, og henter brød, syltetøy og middager....

Det hender litt tøy smetter inn der, og da kommer det fort is...

Tøy? I fryseren?

Gjest prust
Skrevet

Tøy? I fryseren?

*host*

Ja - du skjønner jeg pleier å brette tøy oppå frysen, så det ligger ofte noe tøy der. I tillegg har vi masse knagger med tøy på vaskerommet der frysen står, så det hender at et jakkeerme eller et buksebein forviller seg oppi frysen - særlig når en av ungene har hentet noe oppi der...

mil1365380270
Skrevet

*host*

Ja - du skjønner jeg pleier å brette tøy oppå frysen, så det ligger ofte noe tøy der. I tillegg har vi masse knagger med tøy på vaskerommet der frysen står, så det hender at et jakkeerme eller et buksebein forviller seg oppi frysen - særlig når en av ungene har hentet noe oppi der...

He-he! Trodde kanskje du hadde en 2-åring, eller noe sånt, som ryddet ting inn i fryseren :-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Prøver å ta det en gang iløpet av vinteren, en dag det er kuldegrader ute, så jeg kan lagre maten ute mens det pågår, i kjølebager, så ingen dyr kommer til. Spiser oss ned litt, så det ikke er så fullt før da. Så setter jeg kjeler med kokende vann inn i fryseren, da tiner det raskere. Og i tillegg blåser jeg med hårtørrer, passer på å ikke få vann på den. Går så bra og raskt så! Plasserer håndklær med stekepanner på gulvet (har fryseskap) så det ikke skal bli søl pågulvet. Tømmer pannene etterhvert som de blir fylt med vann.

Skrevet

Den hadde aviset seg selv da vi kom hjem fra ferie forleden år... Så det var et herlig syn og en formidabel lukt som ventet i både fryser og kjøleskap...

Skrevet

Prøver å ta det en gang iløpet av vinteren, en dag det er kuldegrader ute, så jeg kan lagre maten ute mens det pågår, i kjølebager, så ingen dyr kommer til. Spiser oss ned litt, så det ikke er så fullt før da. Så setter jeg kjeler med kokende vann inn i fryseren, da tiner det raskere. Og i tillegg blåser jeg med hårtørrer, passer på å ikke få vann på den. Går så bra og raskt så! Plasserer håndklær med stekepanner på gulvet (har fryseskap) så det ikke skal bli søl pågulvet. Tømmer pannene etterhvert som de blir fylt med vann.

Føler meg veldig lat når jeg ser hvor flink du er! :-)

Skrevet

Ikke ofte!

I fjor hadde vi en ufrivillig avising av den store fryskeboksen som står i kjellerboden.... Det var ikke bærre lekkert.

På hytta iset jeg av kombifryseskapet tidligere i vår *litt flink lell*

Gjest mallet
Skrevet

Ved flytting. Det samler seg veldig lite rim i vår fryser. Nå er det nok fire år siden sist.

Skrevet

sjeldere en 1 gang i året dessverre.

Stor fryseren enda sjeldere. :-/

Skrevet

Hver måned? Det gamle kombiskapet oses av hver gang en av ungene har latt døra stå litt åpen. Det skjer heldigvis ikke ofte. Vårt fire år gamle kombiskap iser ikke, så det blir rengjort av og til. En gang i året, maks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...