Gå til innhold

Lyst på noe godt til middag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ferdigpakkene følger det jo ikke med bechamelsaus. Kun tomatsaus og plater. Kan selvfølgelig lage det utenom, men da lager jeg like godt resten selv også mens ostesausen koker opp.

Psjt. Ikke vær så nøye da. :o) Jeg liker den kjempegodt og dermed basta. :o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

11

• candyqueen_83

5

• Lillemus

4

• cathlin

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Hva er bay leaf? Og er det nødvendig med rødvin i? Kan man bruke noe annet i stedet? Drikker så sjelden vin at resten av flaska mest sannsynlig går i vasken.

Bay leaf er et laurbærblad. :) Og vinen er sikkert ikke nødvendig, men det gir god smak. Jeg har som regel en dunk stående, eller en skvett av et eller annet. ;)

candyqueen_83
Skrevet

Bay leaf er et laurbærblad. :) Og vinen er sikkert ikke nødvendig, men det gir god smak. Jeg har som regel en dunk stående, eller en skvett av et eller annet. ;)

Laubærblad er vel mulig å rote frem her tror jeg. Mulig vi har en flaske vin stående og ett eller annet sted. Kanskje det blir lasagne i morgen :o)

candyqueen_83
Skrevet

Psjt. Ikke vær så nøye da. :o) Jeg liker den kjempegodt og dermed basta. :o)

Jeg syns også den er helt grei, men hjemmelaget er bedre. Og tar ikke så mye ekstra tid heller :o)

Gjest Kayia
Skrevet

Hva er bay leaf? Og er det nødvendig med rødvin i? Kan man bruke noe annet i stedet? Drikker så sjelden vin at resten av flaska mest sannsynlig går i vasken.

Et lite tips: Min mor drikker heller ikke særlig med rødvin, og heller derfor rødvinskvetter på isterningposer. Vips, så har hun rødvin til saus når hun trenger det. :)

candyqueen_83
Skrevet

Et lite tips: Min mor drikker heller ikke særlig med rødvin, og heller derfor rødvinskvetter på isterningposer. Vips, så har hun rødvin til saus når hun trenger det. :)

Men jeg trenger det kanskje en gang i året. Hehe

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Hva med kyllingsuppe med rundstykke.

Wok med laks/kylling,den kan bli meget spicy. :-)

Det hørtes godt ut!

Skrevet

Det er latskap å ikke lage lasagne fra scratch! ;)

Dette er den aller beste lasagnen jeg noen gang har smakt. Den tar ikke lang tid å lage, og er ikke vanskelig heller:

http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/gordon-ramsay/gordon-s-lasagne-recipe_p_1.html

Jeg lover deg at den danker ut Toro med høye kneløft!

Den så ikke veldig forskjellig ut fra det jeg pleier å slumpe sammen... Rødvin kan jeg jo skvette litt oppi neste gang...

Har faktisk aldri prøvd halvfabrikat lasagne.

Skrevet

Mulig den er myyyyyye bedre enn den vanlige toror lasagnen - men er man vant til hjemmelaget lasagne er heller ikke toro fullkornlasagne noe å rope hurra for. Synes jeg da

:)

Lager også alltid hjemmelaget :) Den er best..

Gjest annlovinda
Skrevet

Lager også alltid hjemmelaget :) Den er best..

Enig - kan ikke sammenlignes med halvfabrikata.

Var for en tid siden skulle jeg lage middag til meg og guttungen, han er 7. Datteren min hadde kjøpt inn en pakka toro fullkornlasagne - tenkte den er rask og enkel og lage - også greit å få brukt den opp.

Var bare meg og guttungen som skulle spise som sagt - han satte seg til bords og gledet seg til mat - han elsker lasagne (men bare vant til hjemmelaget). Han ble så skuttet - han sa 'mamma - hvis du ikke har tid å lage ordentelig lasagne kan du heller lage noe lettvint som er godt.

mariaflyfly
Skrevet

Var for en tid siden skulle jeg lage middag til meg og guttungen, han er 7. Datteren min hadde kjøpt inn en pakka toro fullkornlasagne - tenkte den er rask og enkel og lage - også greit å få brukt den opp.

Var bare meg og guttungen som skulle spise som sagt - han satte seg til bords og gledet seg til mat - han elsker lasagne (men bare vant til hjemmelaget). Han ble så skuttet - han sa 'mamma - hvis du ikke har tid å lage ordentelig lasagne kan du heller lage noe lettvint som er godt.

*knegg*

Skrevet

Vi har hatt salma laks to ganger denne uken, og jeg tror vi skal fiskewok i morgen. Så jeg har fått helt dilla på god fisk.

Men i dag skal vi ha "lasagne", lettvint løsning fra toro, og jeg syns ikke det frister, men poden ville gjerne ha det, og jeg orker ikke lage Lasagne i dag, så da ble det ett kompromi.... Han skal ha med en kompis hjem i dag, så da koser vil di seg om ikke annet.

Men ellers er jeg ikke kunden som gjør at toro overlever nei....

Ellers har jeg sykt lyst på en blodig biff, med rødvin, men det utgår siden jeg er gravid.....

Skrevet

Toro fullkornslasagne med salat og grove baguetter til! Mmmmm! Den smaker myyyye mer enn den vanlige lasagnen.

Vi skal ha det i dag, men jeg får meg ikke til å kalle dette Lasagne altså, der går grensen ;-) Mangler jo skikkelig saus, og utrolig salt, fett og usunt, men blir litt sånn at det er jo greit da, som en burger fra Mac Donnalds i ny og ne.

Skrevet

HAHA :-D

Utrolig bra sagt :-)

mariaflyfly
Skrevet

Vi har hatt salma laks to ganger denne uken, og jeg tror vi skal fiskewok i morgen. Så jeg har fått helt dilla på god fisk.

Men i dag skal vi ha "lasagne", lettvint løsning fra toro, og jeg syns ikke det frister, men poden ville gjerne ha det, og jeg orker ikke lage Lasagne i dag, så da ble det ett kompromi.... Han skal ha med en kompis hjem i dag, så da koser vil di seg om ikke annet.

Men ellers er jeg ikke kunden som gjør at toro overlever nei....

Ellers har jeg sykt lyst på en blodig biff, med rødvin, men det utgår siden jeg er gravid.....

''Ellers har jeg sykt lyst på en blodig biff, med rødvin''

Ååhhh, det er det fryktelig lenge sida jeg har hatt! Tror du akkurat bestemte menyen for i morra, gitt. ;)

Skrevet

Ååhhh, det er det fryktelig lenge sida jeg har hatt! Tror du akkurat bestemte menyen for i morra, gitt. ;)

Du får nyte den for meg også, både biffen og vinen :-) Heldiggris!

Skrevet

Jepp. :) Det trenger jo ikke være så avansert for at det skal være godt, :)

Det ble veldig godt:-)

mariaflyfly
Skrevet

Det ble veldig godt:-)

Så hyggelig! :) Da er du kåra til dagens burgerdronning. :)

Skrevet

Så hyggelig! :) Da er du kåra til dagens burgerdronning. :)

Jippi!!!!

Skrevet

Åh!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...