Gå til innhold

Kattene promper!!!! :-((((

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Våre to katter hra prompa som besatt de siste ukene og prompen stinker virkelig råttent egg *urk*

De får kun tørrfor (fra dyrebutikken), vann og litt kattemelk iblant. Dessuten "stjeler" de kattemat fra trappa til naboen *sukk*

De fanger også masse mus og en fugl i ny og ne :-/

Kattene har aldri før lukta slik, men nå begynner det å bli skikkelig irriterende!!

Kan katter få slik prompelukt dersom de har orm? Begge er behandlet både for bendelorm og spolorm, men jeg tipper de får det raskt igjen :-(

Skrevet

Jeg har en eneste gang i mitt liv hatt en katt som promper, slik at det merkes og lukter. Og det var en kattunge som var litt uoppdragen og umoden, fordi hun ble tatt for tidlig fra moren sin. Høyst merkelig at begge kattene dine har fått den slags symptomer samtidig - nå- i voksen alder. Er du sikker på at det ikke er din nese som er litt overfølsom for tiden? :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg har en eneste gang i mitt liv hatt en katt som promper, slik at det merkes og lukter. Og det var en kattunge som var litt uoppdragen og umoden, fordi hun ble tatt for tidlig fra moren sin. Høyst merkelig at begge kattene dine har fått den slags symptomer samtidig - nå- i voksen alder. Er du sikker på at det ikke er din nese som er litt overfølsom for tiden? :-)

I så fall har hele familien fått overfølsomme neser i det siste ;)

Ungene nekter omtrent å ha kattene på fanget siden de fiser konstant :-/

Jeg skjønner bare ikke hva som skjer... De er tre år gamle og har aldri hatt dette problemet før... Jeg begynner å lure på om det er en spesiell matsort de får på naboens trapp... Der er det også flust av fuglemat *himle*

Skrevet

I så fall har hele familien fått overfølsomme neser i det siste ;)

Ungene nekter omtrent å ha kattene på fanget siden de fiser konstant :-/

Jeg skjønner bare ikke hva som skjer... De er tre år gamle og har aldri hatt dette problemet før... Jeg begynner å lure på om det er en spesiell matsort de får på naboens trapp... Der er det også flust av fuglemat *himle*

Det høres utrolig rart ut. For alt du vet så kan jo foret på naboens trapp inneholde for av bedre kvalitet enn deres:-) Jeg har i hvert fall satt for av bedre kvalitet enn whiskas på trappa mi, som alle fremmede katter har gaflet i seg av. Til alle de kattene som tilhører de eierne som sier at katten skal være ute om natten bl.a., og som dermed skjøv dem over til meg. Merkelig, må jeg si :-(

Gjest Kimmie
Skrevet

Høres ut som vår katt,når han promper må man ha gassmaske,hehe.

Skrevet

Har du brukt det samme tørrforet hele tiden?

Gjest togli
Skrevet

Har du brukt det samme tørrforet hele tiden?

Ja, iallefall de siste seks månedene. Må uansett kjøpe nytt for nå, så kanskje jeg prøver et annet.. Men merkelig at begge kattene begynte slik samtidig, og lenge etter at de begynte med dette nye foret... Idag tidlig hadde den ene katten sluppet en bitteliten bæsj på gulvet også :-(

Virker som de er litt dårlige i magen :-/

Gjest togli
Skrevet

Høres ut som vår katt,når han promper må man ha gassmaske,hehe.

Men promper han mange ganger hver dag? Og har han alltid vært sånn?

Våre prompa nå og da før også, men da lukta det nesten ikke...

Skrevet

Ja, iallefall de siste seks månedene. Må uansett kjøpe nytt for nå, så kanskje jeg prøver et annet.. Men merkelig at begge kattene begynte slik samtidig, og lenge etter at de begynte med dette nye foret... Idag tidlig hadde den ene katten sluppet en bitteliten bæsj på gulvet også :-(

Virker som de er litt dårlige i magen :-/

Det høres ut som om de er dårlige i magen, ja :-( Jeg pleier å ringe til vår superhyggelige veterinær når slike ting skjer, og så får jeg noen glupe råd over telefonen.

Gjest togli
Skrevet

Det høres utrolig rart ut. For alt du vet så kan jo foret på naboens trapp inneholde for av bedre kvalitet enn deres:-) Jeg har i hvert fall satt for av bedre kvalitet enn whiskas på trappa mi, som alle fremmede katter har gaflet i seg av. Til alle de kattene som tilhører de eierne som sier at katten skal være ute om natten bl.a., og som dermed skjøv dem over til meg. Merkelig, må jeg si :-(

Vi gir dem Iams, så den skulle være bra nok ;)

Naboen gir nok ikke så dyrt for og jeg har sett både villkatter og fugler har vært bortpå maten der :-( (til og med en rev...).

Gjest togli
Skrevet

Det høres ut som om de er dårlige i magen, ja :-( Jeg pleier å ringe til vår superhyggelige veterinær når slike ting skjer, og så får jeg noen glupe råd over telefonen.

Spørs om jeg burde gjøre det, ja... Men må innom dyrebutikken for å kjøpe mer for og kan spørre dem der idag.. Veterinæren er nok stengt for slike samtaler på en lørdag ;)

Kanskje jeg burde gi dem kokt fisk? Husker vi ble anbefalt dette når den ene katten ble syk av å ha slikket i seg diesel.

Skrevet

Spørs om jeg burde gjøre det, ja... Men må innom dyrebutikken for å kjøpe mer for og kan spørre dem der idag.. Veterinæren er nok stengt for slike samtaler på en lørdag ;)

Kanskje jeg burde gi dem kokt fisk? Husker vi ble anbefalt dette når den ene katten ble syk av å ha slikket i seg diesel.

Jeg kan ikke noe om katter, men vi gir kokt ris blandet med et eller annet som jeg ikke husker i farten, når hunden er dårlig i magen.

Kan du ikke vente til mandag med å kjøpe nytt for sånn at du kan få spurt veterinæren om råd først?

Gjest togli
Skrevet

Jeg kan ikke noe om katter, men vi gir kokt ris blandet med et eller annet som jeg ikke husker i farten, når hunden er dårlig i magen.

Kan du ikke vente til mandag med å kjøpe nytt for sånn at du kan få spurt veterinæren om råd først?

Jeg har ikke sjanse til å få ringt veterinæren på mandag og maten holder ikke lenger enn til da.... Jeg hører hva de sier på dyrebutikken, så får jeg evt bare kjøpe en kartong billigmat fram til veterinæren er kontakta.

Skrevet

Jeg har ikke sjanse til å få ringt veterinæren på mandag og maten holder ikke lenger enn til da.... Jeg hører hva de sier på dyrebutikken, så får jeg evt bare kjøpe en kartong billigmat fram til veterinæren er kontakta.

God (lukt)bedring :-)

Gjest Kimmie
Skrevet

Men promper han mange ganger hver dag? Og har han alltid vært sånn?

Våre prompa nå og da før også, men da lukta det nesten ikke...

Vår katt promper ikke hele dagen da men innimellom,og de er veldig sure..uff!

Kan jo være noe de spiser..

Skrevet

Når vår hund ble dårlig. Fikk vi beskjed om at den skulle være uten mat en dag, og få kun vann. Neste dag kunne vi gi den kokt ris med fiskeboller. Så tror nok at ris og fisk eller fiskeboller/fiskepudding er bra.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke spesiell greie på katter, men vet de promper om de får kumelk.

candyqueen_83
Skrevet

Kokt ris og fiskeboller rett fra boksen :o)

Skrevet

Kokt ris og fiskeboller rett fra boksen :o)

Sånn var det ja:-)

Gjest togli
Skrevet

God (lukt)bedring :-)

Takk ;)

Jeg har ikke kjøpt ny kattemat idag, så nå satser jeg på at den vi har holder et par dager til, så får jeg ringt veterinæren først!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...