Gå til innhold

Mineralsminke kontra vanlig sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som så mange er jeg blitt inspirert av tråden om god og billig sminke, samtidig som jeg gjerne skulle fornyet sminkepungen i forbindelse med noe selskapelighet i sommer.

Jeg har vært inne på den mye omtalte nettsiden, og det er mye spennende og fantastiske priser. Men før jeg bestiller skulle jeg gjerne visst mer om forskjellen på mineralsminke og vanlig sminke. Fordeler og ulemper? Hva gir lettest et pent og naturlig resultat (for en som er ute av "sminke-trening")?

Gjest ididid
Skrevet

Hvis du tenker på foundation-biten kan mineralsminke gi et svært naturlig og bra resultat. Jeg sier kan, fordi det kommer an på hvilket merke det er. Loreal og slikt trenger ikke å bli bra, men id blir nydelig, og er dessuten veldig bra for huden.

Det jeg anbefaler er at du går på e-bay og kjøper et starter-kit. Da får du med to nyanser av foundation"pulver", slik at du kan blande eller ha noe å gå på når du får mer farge utover sommeren, du får med et pulver som skal pudres over dette for å fiksere det, og en rouge-krukke. Da følger det også med koster og en dvd med innføring i hvordan du skal gjøre det. Alt dette koster mindre enn én stor foundation hos hudpleier i Norge.

candyqueen_83
Skrevet

Mineralsminke er naturlig, og er derfor mye bedre for huden. Men ikke kjøp den mineralsminken på ELF om du skal kjøpe. Merket i dag at den ikke er særlig god. Jeg reagerte hvertfall på den, i tillegg til at man må bruke ganske mye pudder. Det er tilsatt en ingrediens som heter bismuth. Mange reagerer på dette. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte, men ble vel inspirert av prisen.

På www.everydayminerals.com får du et prøvesett til ca 30 kr. Da kan du velge mellom flere farger også. Og full boks når du har funnet din farge er heller ikke dyrt.

Husk at til mineralsminke må du ha egen kost. F.eks kabuki.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...