Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Jaha, idag har vi antagelig fått en forsmak på hvordan det _kan_ bli i skoleferien dersom været ikke innbyr til utelek Ungene kjeder seg idag og fikser stort sett ikke å være i samme rom uten å finne på noe å krangle om :-((( Hvordan skal det gå i skoleferien?? Vi bor slik til at de må kjøres til klassekameratene sine, og jeg kjører dem så gjerne (og de har stadig besøk av venninner her hjemme også). Noen dager vil de imidlertid bare være hjemme, evt. ikke ha besøk av noen. Helt greit og fullt ut forståelig. Det er bare det at de lett kjeder seg i slike sammenhenger. Heldigvis er de verdens beste venner innimellom også;-) Eldstejenta hadde nok vært fornøyd med å få sitte foran dataen og/eller tv hele dagen, men det synes jeg blir for drøyt. Problemet er å finne på noe annet som alle tre liker... De er 12, 9 og 5 år gamle. Noen som har geniale tips til kjedelige dager i sommerferien? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Bake? Med litt hjelp fra deg til deigen (evt.) klarer de jo å trille ut boller, kanelboller osv. Glassmaling? 0 Siter
Gjest mamma til 2 gutter(01og08) Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Vi har en gutt på 7 år og en på 8 mnd. Gutten på 7 kjeder seg vist han har mye fri. Derfor skal han på sfo i sommer utenom de 3 uker han har ferie. Han gleder seg til å være på sfo. 0 Siter
Gjest Kimmie Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Kjøp maling og "lerret" på europris og sett i gang å mal med dem. Det er kjempekjekt Synes iallefall mine barn. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 ''Noen dager vil de imidlertid bare være hjemme, evt. ikke ha besøk av noen. Helt greit og fullt ut forståelig. Det er bare det at de lett kjeder seg i slike sammenhenger'' Hos oss har det aldri vært aktuelt å være inne en hel dag, enn si en halv dag, om det ikke står noe helt spesielt på tapetet. Krangling og sure unger er da uunngåelig. Så sånn sett har jeg ikke svar på spørsålet ditt . 0 Siter
frosken Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Hva med å utstyre de to eldste med et kamera, og så bruke dager hvor det skjer lite til å lage album fra alt de opplever i løpet av en sommer? Det er mulig at 9 åringen er litt ung ennå, men her har mange timer blitt brukt av ivrige jentunger som scrapper. Jeg har mye barn på besøk, og de pleier stort sett bare å få en oppgave som de må klare å gjennomføre, og det er å løse konflikter selv. Hvis de ikke kan klare å være tilnærmet venner eller i det minste la være å plage hverandre, så må de hjelpe til mye mer under besøket...*s* Dette fungerer når de kun er her noen dager, men er selvfølgelig vanskeligere hjemme. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Hva med å utstyre de to eldste med et kamera, og så bruke dager hvor det skjer lite til å lage album fra alt de opplever i løpet av en sommer? Det er mulig at 9 åringen er litt ung ennå, men her har mange timer blitt brukt av ivrige jentunger som scrapper. Jeg har mye barn på besøk, og de pleier stort sett bare å få en oppgave som de må klare å gjennomføre, og det er å løse konflikter selv. Hvis de ikke kan klare å være tilnærmet venner eller i det minste la være å plage hverandre, så må de hjelpe til mye mer under besøket...*s* Dette fungerer når de kun er her noen dager, men er selvfølgelig vanskeligere hjemme. Tusen takk for to gode tips! Her jobbes det også med å lære å løse konflikter selv. Problemet er kanskje helst at aldersforskjellen er såpass stor at de har ulike forutsetninger for å bruke argumentasjonsteknikk. Det er lett for at den eldste "vinner" Jeg synes uansett det virker genialt å bruke det å måtte "hjelpe til mer" hjemme når de kjeder seg så fælt at de MÅ krangle 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 ''Noen dager vil de imidlertid bare være hjemme, evt. ikke ha besøk av noen. Helt greit og fullt ut forståelig. Det er bare det at de lett kjeder seg i slike sammenhenger'' Hos oss har det aldri vært aktuelt å være inne en hel dag, enn si en halv dag, om det ikke står noe helt spesielt på tapetet. Krangling og sure unger er da uunngåelig. Så sånn sett har jeg ikke svar på spørsålet ditt . De er selvsagt ikke bare innendørs, men de liker dager der det verken er besøk (eller dras på besøk) ute/inne.... Helt greit det, men da får de jaggu droppe den ertinga også ;-/ 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Kjøp maling og "lerret" på europris og sett i gang å mal med dem. Det er kjempekjekt Synes iallefall mine barn. Takk for tips Jeg må ut på hobbyshopping straks 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Vi har en gutt på 7 år og en på 8 mnd. Gutten på 7 kjeder seg vist han har mye fri. Derfor skal han på sfo i sommer utenom de 3 uker han har ferie. Han gleder seg til å være på sfo. Minsten går i barnehagen, så jeg regner med hun skal være der kortere dager når storesøstrene har fri fra skolen. Den eldste er ferdig på SFO og den mellomste har ikke helårstilbud der (fri i alle skoleferier). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Bake? Med litt hjelp fra deg til deigen (evt.) klarer de jo å trille ut boller, kanelboller osv. Glassmaling? Baking skal vi definitivt få til! Glassmaling drev vi litt med før, men lenge siden nå. Får ta fram malesakene igjen 0 Siter
Orio Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Tusen takk for to gode tips! Her jobbes det også med å lære å løse konflikter selv. Problemet er kanskje helst at aldersforskjellen er såpass stor at de har ulike forutsetninger for å bruke argumentasjonsteknikk. Det er lett for at den eldste "vinner" Jeg synes uansett det virker genialt å bruke det å måtte "hjelpe til mer" hjemme når de kjeder seg så fælt at de MÅ krangle Det er nok et effektivt middel. Virket i alle fall da jeg var barn. Når jeg fikk "tilbud" om å skrelle poteter fordi jeg kjedet meg ble det fort slutt på det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Det er nok et effektivt middel. Virket i alle fall da jeg var barn. Når jeg fikk "tilbud" om å skrelle poteter fordi jeg kjedet meg ble det fort slutt på det. Hehe, smart ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.