Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Hva med barnet???

Ja.

Hvis en mann møter en fremmed kvinne på byen, og hun sier "gi meg en million, så skal jeg investere den for deg og gi deg kjempeavkastning" - hvor mange menn tror du ville gitt henne penger?

Men sædcellene deres er det visst ikke like viktig med. Der kan man stole på utsagn fra vilt fremmede om at de bruker p-piller.

He-he, du kan så si.

Hva ONS angår, så skjønner ikke jeg at _noen_, hverken kvinner eller menn, tør å ha sex på den måten uten beskyttelse. Det er å spille rulett med livet! En graviditet er vel å anse som det minst problematiske av det som kan komme ut av en slik hendelse.

I et kjæresteforhold blir det annerledes etterhvert, men å ta slike sjanser med hvemsomhelst, nei det er galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • ariadne

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest triste greier

For en problemstilling, jeg synes at det er trist at vi har kommet så langt at man i det hele tatt kan lure på om det er egoistisk å beholde sitt eget barn! Jeg er aldeles ikke kristen men når det gjelder abort synes jeg at det er trist at så mange velger det. Hvem har sagt at vi skal bestemme over liv og død.

Leste også nylig at mange angrer abort. Det er et uopprettelig feilgrep.

Du har ikke negative følelser i forhold til ditt foster, tvert imot. Da er vel sjansen veldig stor for at du vil angre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triste greier

Det er du som spør om det er frekt av deg å bære frem barnet. Ja, det er ikke bare frekt men ansvarsløst. Gi faren en tjans til å si sin mening om saken. Dette er min mening, og det er du som spør. Hadde jeg vært faren til barnet, hadde jeg følt meg veldig lurt.

Jg synes ikke menn skal ha rett til å bestemme om kvinner som skal ta abort. Det er kvinner som må leve med sitt valg resten av livet. Vi har alle ulike livssyn, for meg handler det om å ta livet av sitt eget barn.

Hvis du er redd for å bli lurt bør du selv sørge for prevensjon. Kvinner i dag kan ønske seg barn men ikke mann, men for å få barnet trengs det oftest hjelp av en mann.

Jeg mener det er ditt ansvar å ivareta dine ønsker og bruke kondom når du skal ha sex. Når kvinnen er gravid er det hennes valg, enten du liker det eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triste greier

Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag.

Tåpelig. Menns medbestemmelse sluttet å gjelde da han hadde samleie uten å bruke kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest triste greier

Ja, og hun bør ta det økonomiske ansvaret alene, samt at hun må være forberedt på å få et barn som sliter med å være avvist av sin far.

Så barnet skal straffes for mors synder? Bidrag er til barnets underhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Tåpelig. Menns medbestemmelse sluttet å gjelde da han hadde samleie uten å bruke kondom.

Det er lov å ha litt moral og anstendighet også, men siden trådstarter har gitt tilleggsopplysninger lengre nede i tråden er ikke dette et tema her lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hva med barnet???

Så barnet skal straffes for mors synder? Bidrag er til barnets underhold.

Jada, pengene er til barnet, men viktigst for barnet er kontakten med far, ikke penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym in this  case

Nei, det kan man ikke så lenge man mottar dobbel barnetrygd og ev overgangsstønad. Da må bidraget gå gjennom bidragsfogden og da bestemmer bidragsfogden summen. Og menn blir ikke akkurat økonomisk skivet etter de nye reglene. Har de dårlig råd kan de komme ned i et par hundre kroner i bidrag. Har de god råd så har de råd å betale for avkomme også.

Dette er ikke korrekt. Jeg mottok dobbel barnetryg og overgangsstønad i 3 år uten at faren betalte noe bidrag. Vi hadde en privat avtale om at han ikke betalte bidrag fordi han passet ungene mens jeg var på skole.

Tidligere kunne man ikke få overgangsstønad uten at faren betalte barnebidrag. (disse ble motregnet til en viss grad) men reglene er endret for noen år siden. (etter 2002 men før 2005 sånn ca)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette lenger en del av denne debatten, da trådstarter har kommet med nye opplysninger lenger ned.

Jada, pengene kommer barnet til gode, men et barn som skal vokse opp med en likeglad pappa kan svært gjerne få det veldig, veldig vondt! DET skal kvinner tenke litt over før de roper høyt om at abort er uaktuelt.

''Nå er ikke dette lenger en del av denne debatten, da trådstarter har kommet med nye opplysninger lenger ned.''

Så det var helt avgjørende for deg å få en helt konkret beskrivelse av prevensjonsforholdene rundt samleiet for ikke å fortsette å tro at hun har "lurt" han bevisst, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Hvis en mann møter en fremmed kvinne på byen, og hun sier "gi meg en million, så skal jeg investere den for deg og gi deg kjempeavkastning" - hvor mange menn tror du ville gitt henne penger?

Men sædcellene deres er det visst ikke like viktig med. Der kan man stole på utsagn fra vilt fremmede om at de bruker p-piller.

''Hvis en mann møter en fremmed kvinne på byen, og hun sier "gi meg en million, så skal jeg investere den for deg og gi deg kjempeavkastning" - hvor mange menn tror du ville gitt henne penger?

Men sædcellene deres er det visst ikke like viktig med. Der kan man stole på utsagn fra vilt fremmede om at de bruker p-piller.''

*he he* Godt poeng! Skjønner ikke at de våger å tro at alle kvinner der ute kun er ute etter det samme som dem selv: Uforpliktende sex!

En bekjents bekjent opplevde å bli far på den måten - av en dame som av hensyn til at hun snart fylte 40 hadde bestemt seg for å få barn men ingen mann, men samtidig ville hun velge en barnefar som ville kunne sende kjekke gener videre, og som hadde råd til å betale et klekkelig barnebidrag.

Hun valgte ute på byen en kjekk ung mann som ble litt smigret av denne litt mer voksne, sensuelle damens tilnærminger, og trodde på hennes forsikringer om bruk av p-piller (og "alle" vet jo at bruk av kondom er det samme som å spise karameller med papiret på, så han var vel glad for å slippe det...)

Det hører også med til historien at han hadde passet på å skryte av sin vellykkethet i forretningslivet, så han var et godt valgt for denne kvinnen - som jo visste at hun var på fruktbart tidspunkt i måneden.

Utrolig sleip dame, men bottom line er at han burde ikke hatt lov til å være så dum at han kjøpte argumentene hennes.

Han har betalt barnebidrag i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Nå er ikke dette lenger en del av denne debatten, da trådstarter har kommet med nye opplysninger lenger ned.''

Så det var helt avgjørende for deg å få en helt konkret beskrivelse av prevensjonsforholdene rundt samleiet for ikke å fortsette å tro at hun har "lurt" han bevisst, eller?

Og dette kom fra deg? Du er jo den rammeste av alle til å vri og vrenge på spørsmålsstillinger og ta med alle mulige hvis'er i svarene dine.

Selvfølgelig er det avgjørende å vite om han var klar over dette og hint. Mitt svar ang. bidrag var etter at trådstarter sa at hun ikke ville fortelle ham om graviditeten, og jeg har aldri sagt at hun har lurt ham.

Jeg synes faktisk menn også skal få ha en mening når det er snakk om resten av deres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt og så greit. Hvor gammel er du egentlig?

''Så enkelt og så greit. Hvor gammel er du egentlig?''

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Hvis en mann møter en fremmed kvinne på byen, og hun sier "gi meg en million, så skal jeg investere den for deg og gi deg kjempeavkastning" - hvor mange menn tror du ville gitt henne penger?

Men sædcellene deres er det visst ikke like viktig med. Der kan man stole på utsagn fra vilt fremmede om at de bruker p-piller.''

*he he* Godt poeng! Skjønner ikke at de våger å tro at alle kvinner der ute kun er ute etter det samme som dem selv: Uforpliktende sex!

En bekjents bekjent opplevde å bli far på den måten - av en dame som av hensyn til at hun snart fylte 40 hadde bestemt seg for å få barn men ingen mann, men samtidig ville hun velge en barnefar som ville kunne sende kjekke gener videre, og som hadde råd til å betale et klekkelig barnebidrag.

Hun valgte ute på byen en kjekk ung mann som ble litt smigret av denne litt mer voksne, sensuelle damens tilnærminger, og trodde på hennes forsikringer om bruk av p-piller (og "alle" vet jo at bruk av kondom er det samme som å spise karameller med papiret på, så han var vel glad for å slippe det...)

Det hører også med til historien at han hadde passet på å skryte av sin vellykkethet i forretningslivet, så han var et godt valgt for denne kvinnen - som jo visste at hun var på fruktbart tidspunkt i måneden.

Utrolig sleip dame, men bottom line er at han burde ikke hatt lov til å være så dum at han kjøpte argumentene hennes.

Han har betalt barnebidrag i mange år nå.

Har han kontakt med barnet, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette kom fra deg? Du er jo den rammeste av alle til å vri og vrenge på spørsmålsstillinger og ta med alle mulige hvis'er i svarene dine.

Selvfølgelig er det avgjørende å vite om han var klar over dette og hint. Mitt svar ang. bidrag var etter at trådstarter sa at hun ikke ville fortelle ham om graviditeten, og jeg har aldri sagt at hun har lurt ham.

Jeg synes faktisk menn også skal få ha en mening når det er snakk om resten av deres liv.

''Og dette kom fra deg?''

Jeg ver iallfall ikke redd for å bruke mitt faste nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Så enkelt og så greit. Hvor gammel er du egentlig?''

;-)

Applauderer du virkelig slike "diskusjonsteknikker"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Og dette kom fra deg?''

Jeg ver iallfall ikke redd for å bruke mitt faste nick!

Og der kom den, ja.

Vet du, noen av oss har ikke fast nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metode:

* Hormonspiral: 0-0,2 % sjanse for graviditet

* Sterilisering: 0-0,5 % sjanse for graviditet

* P-sprøyte/P-stav: 0-1 % sjanse for graviditet

* Spiral: 0,3-1 % sjanse for graviditet

* P-piller/P-ring/P-plaster: 0,2-3 % sjanse for graviditet

* Minipiller: 0,3-4 % sjanse for graviditet

* Kondom: 2-15 % sjanse for graviditet

* Pessar: 18 % sjanse for graviditet

* Sæddrepende midler: 4-15 % sjanse for graviditet

* Avbrutt samleie: 3-17 % sjanse for graviditet

*Ingen sex: 100 % sikkert!

Hvorfor skal kun kvinnen ta anvaret for feilmarginene?

''*Ingen sex: 100 % sikkert!''

Nuvel...skal visstnok ha sviktet én gang for drøyt 2000 år siden...;-)

Ellers temmelig overrasket over at pessar er mer usikkert enn avbrutt samleie. Den var ny for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''*Ingen sex: 100 % sikkert!''

Nuvel...skal visstnok ha sviktet én gang for drøyt 2000 år siden...;-)

Ellers temmelig overrasket over at pessar er mer usikkert enn avbrutt samleie. Den var ny for meg.

''Ellers temmelig overrasket over at pessar er mer usikkert enn avbrutt samleie. Den var ny for meg.''

Leste en gang at det er fordi pessar ofte blir brukt feil, og derfor kommer så dårlig ut på statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ellers temmelig overrasket over at pessar er mer usikkert enn avbrutt samleie. Den var ny for meg.''

Leste en gang at det er fordi pessar ofte blir brukt feil, og derfor kommer så dårlig ut på statistikken.

OK, det kan godt hende. Og kanskje er det "lettere" å begå feil ved bruk av pessar enn f eks kondom? Er det ikke slik at man må bruke sæddrepende middel i tillegg?

Jeg har ikke brukt pessar, så jeg har ikke satt meg så veldig inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...