Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Hva med barnet???

OK, det kan godt hende. Og kanskje er det "lettere" å begå feil ved bruk av pessar enn f eks kondom? Er det ikke slik at man må bruke sæddrepende middel i tillegg?

Jeg har ikke brukt pessar, så jeg har ikke satt meg så veldig inn i det.

Jeg husker ikke helt hvorfor, men det kan godt ha noe med sæddrepende krem å gjøre. Høres i grunnen veldig mye mer styrete ut enn kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg husker ikke helt hvorfor, men det kan godt ha noe med sæddrepende krem å gjøre. Høres i grunnen veldig mye mer styrete ut enn kondom!

Ja, pluss dette med at pessaret må forbli der inne i X antall timer etter samleie osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Ja, pluss dette med at pessaret må forbli der inne i X antall timer etter samleie osv...

Det kan godt være noe med den lange tida etterpå også, ja.

Greit å være ferdig med prevensjonsdiskusjonen, hører jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attekattenoa

Jeg får vel bare si at jeg ikke er helt uenig i det du sier, og at det nok er svært individuelt hva som er mest fornuftig å gjøre. Det er så mange ting som spiller inn. I akkurat denne saken tenker jeg at far bør få vite det så raskt som mulig.

''Jeg får vel bare si at jeg ikke er helt uenig i det du sier...''

Godt nok for meg :-)

''I akkurat denne saken tenker jeg at far bør få vite det så raskt som mulig.''

Da er vi ikke bare "ikke helt uenig" men faktisk "helt enig" i denne saken :-) Så får vi heller ta alle andre hypotetiske situasjoner en annen gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Jeg får vel bare si at jeg ikke er helt uenig i det du sier...''

Godt nok for meg :-)

''I akkurat denne saken tenker jeg at far bør få vite det så raskt som mulig.''

Da er vi ikke bare "ikke helt uenig" men faktisk "helt enig" i denne saken :-) Så får vi heller ta alle andre hypotetiske situasjoner en annen gang :-)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bunn og grunn er det ditt valg om du ønsker å beholde barnet. Det dreier seg jo om DIN kropp, og det er DU som vil få jobben og ansvaret med den daglige omsorgen og oppdragelsen.

Hvis dette er noe du vil og ønsker, og du vet at du kan gi barnet et godt liv, så synes jeg ikke det er egoistisk å beholde det!

Derimot synes jeg det er egoistisk og slemt å ikke informere barnefar!

Dette synes jeg bør gjøres på et tidligst mulig tidspunkt.

I bunn og grunn har han jo ikke noe reelt valg når det gjelder avgjørelsen om å beholde barnet. Men han bør ihvertfall få muligheten til å avgjøre om han ønsker å stille opp for barnet eller ikke!

Både for din egen og barnets del, så tjener du uansett mest på å gjøre dette på en ærlig og ryddig måte helt fra starten av.

Da legger du ihvertfall forholdene best mulig til rette for en evt. kontakt / samarbeid og barnet i fremtiden.

Selvom han egentlig ikke har noe ønske om å bli far, så kan det jo hende at han begynner å tenke annerledes når det plutselig blir en realitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye medhold jeg har fått er da vel revnende likegyldig? Tror du at du er med i en popularitetsdebatt, eller?

Jeg er faktisk enig i veldig mye av det du skriver her og synes det stàr respekt av at du alltid svarer bàde saklig og vennlig tilbake til ikke alltid like saklige og vennlige henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Jeg er faktisk enig i veldig mye av det du skriver her og synes det stàr respekt av at du alltid svarer bàde saklig og vennlig tilbake til ikke alltid like saklige og vennlige henvendelser.

Takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Gi meg ett eksempel på hvor i tråden jeg har sagt at hun skal ta abort.

Det sier du her:

''Jada, pengene kommer barnet til gode, men et barn som skal vokse opp med en likeglad pappa kan svært gjerne få det veldig, veldig vondt! DET skal kvinner tenke litt over før de roper høyt om at abort er uaktuelt.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Det sier du her:

''Jada, pengene kommer barnet til gode, men et barn som skal vokse opp med en likeglad pappa kan svært gjerne få det veldig, veldig vondt! DET skal kvinner tenke litt over før de roper høyt om at abort er uaktuelt.''

Nei, det der er en generell kommentar, ikke en oppfordring til trådstarter om abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

"Og barnet, stakkars, må vokse opp i den forvissing om at faren ikke ønsket å ha noe med barnet å gjøre, at moren visste dette og at moren bestemte over farens liv."

Det er ikke noe stakkars barnet for det.

Det fins utrolig mye verre ting enn dette.

Fins ingen grunn til å ikke ha et godt liv fordi om du ikke er ønsket av faren.

Oj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du rakker ned på andres intelligens, er det vel en fordel å klare å stave ordet riktig, i alle fall...

Dysleksi har ikke noe med inteligens å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 39 år.

For en problemstilling, jeg synes at det er trist at vi har kommet så langt at man i det hele tatt kan lure på om det er egoistisk å beholde sitt eget barn! Jeg er aldeles ikke kristen men når det gjelder abort synes jeg at det er trist at så mange velger det. Hvem har sagt at vi skal bestemme over liv og død.

Leste også nylig at mange angrer abort. Det er et uopprettelig feilgrep.

Du har ikke negative følelser i forhold til ditt foster, tvert imot. Da er vel sjansen veldig stor for at du vil angre?

Det er sant. Jeg gjennomførte en abort for 18 år siden og angrer den dag i dag. Jeg fikk et skikkelig sammenbrudd den gangen. Jeg hadde allerede vært på ultralyd og sett det lille hjertet som slo. (Dette ble gjort pga jeg lurte på om jeg kunne ha spontanabortert pga liten blødning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har du dysleksi, ja.

Ja, men det bryr vel egentlig ikke deg.

Også forundrer jeg meg alltid over at sånne med så bastante meninger ikke tør å stå for dem under eget nick, men det hører vel til typen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kom fra deg? Du er jo den rammeste av alle til å vri og vrenge på spørsmålsstillinger og ta med alle mulige hvis'er i svarene dine.

Selvfølgelig er det avgjørende å vite om han var klar over dette og hint. Mitt svar ang. bidrag var etter at trådstarter sa at hun ikke ville fortelle ham om graviditeten, og jeg har aldri sagt at hun har lurt ham.

Jeg synes faktisk menn også skal få ha en mening når det er snakk om resten av deres liv.

Du er rimelig frekk som går på personligheten til oss med kjent nick, når du er så feig at du ikke står for hvem du er.

Det burde du i alle fall holde deg for god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom den, ja.

Vet du, noen av oss har ikke fast nick.

Nei, og da burde du vel holde deg ANSTENDIG og MORALSK nok til å ikke bruke dette mot folk.

Du er jo ANSTENDIGHETEN og MORALENS VOKTER i denne tråden ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Du er rimelig frekk som går på personligheten til oss med kjent nick, når du er så feig at du ikke står for hvem du er.

Det burde du i alle fall holde deg for god til.

Nå har ikke alle faste nick, det er ikke et krav her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Nei, og da burde du vel holde deg ANSTENDIG og MORALSK nok til å ikke bruke dette mot folk.

Du er jo ANSTENDIGHETEN og MORALENS VOKTER i denne tråden ;-p

Tomt for argumenter av saklig karakter?

He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Ja, men det bryr vel egentlig ikke deg.

Også forundrer jeg meg alltid over at sånne med så bastante meninger ikke tør å stå for dem under eget nick, men det hører vel til typen...

Igjen: Det er ikke noe krav at man har fast nick her, og noen av oss foretrekker å ikke ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...