Gå til innhold

Jeg, et svin?

Anbefalte innlegg

Gjest Er jeg et svin?
Skrevet

Ble bedt ut av en venninnes venn som er en god del eldre enn meg (jeg er snart 40). Vi lunsjet sammen og han ba meg samtidig ut pà et ganske kjent og visstnok flott arransjement; jeg var meget usikker pà om jeg hadde lyst til à bli med pà dette i.o.m at jeg forsto han var ute etter mer enn vennskap men ogsà fordi denne begivenheten interesserer meg lite. JEg Svarte derfor meget vagt, sa jeg ikke visste om jeg var ledig da i forhold til jobb, og at vi kunne prate om det igjen senere.

Og sà glemte jeg hele greia og ringte aldri for à si nei takk; jeg hôrte dog ikke mer fra ham heller (og tenkte derfor ikke pà ham).

Nà er denne venninne gretten og "skuffet" for at jeg ikke sa i fra da jeg hadde vaert sà heldig fà et sà flott tilbud og har mer eller mindre brudd kontakten. Jeg har dàrlig samvittihet ovenfor henne, men forstàr ikke helt at HUN tar sà pà vei, dette var jo noe mellom meg og ham, i tillegg til at det ikke föles som noen stor sak.

Hva mener dere? Er jeg et svin?

Gjest Er jeg et svin?
Skrevet

Nei. Hun overreagerer.

Ahhh, fint at du mener det, begynte à fôle meg som en slags Qvisling nà, har nemlig fàtt pepper fra andre enn henne for dette... :-/

Skrevet

Ho har da ikke noe med det å gjøre. Men kanskje du kan fortelle henne dette omtrent på samme måten som du har skrevet det her?

Litt dårlig gjort å være med på noe slikt dersom han vil mer og ikke du + at du ikke syntes at dette var noe du hadde veldig lyst til.

Gjest Beklagelse
Skrevet

Ahhh, fint at du mener det, begynte à fôle meg som en slags Qvisling nà, har nemlig fàtt pepper fra andre enn henne for dette... :-/

Synes det er litt rart at hun tar så på veg, men det er allikevel vanlig folkeskikk å svare ja eller nei til en invitasjon man får, synes jeg. Du glemte hele greia og det er lov, kanskje det bare er en liten beklagelse som skal til?

Skrevet

Får pepper fra andre da, andre av hennes venner?

Syns hun overdriver, og du får fortelle at du er lei for at du ikke viste på tidspunktet om du kunne eller ikke, og at siden du ikke fikk noen gnist for denne karen, glemte helt hele greia, og fikk derfor ikke sagt nei takk til invitasjonen.

Om han lurte så på om du kunne, kunne han vel spurt deg om du hadde fått sjekket det opp da, isteden for å sutre i etterkant :-)

Og om man ikke liker at venninnene ikke faller for kompisene sine, burde man slutte å leke kristen giftekniv. Det er tross alt stor kjangse for ikke å lykkes med den leken ;-)

Skrevet

Du er ikke et svin, men det er ikke noe bra å ikke gi tilbakmelding, ja eller nei, når man har fått et tilbud.

Skrevet

Skjønner ikke hva hun skulle bli sur for...

også en mor
Skrevet

Selvsagt er du ikke et svin. Men det er uhøflig å ikke svare på en direkte invitasjon. På den andre siden så skjønner jeg ikke hva det er venninnen din hisser seg opp for. Dette må vel være en sak mellom deg og han? Eller hadde hun kanskje øynet muligheten for en "formidlingsbonus"? Høres helt sært ut at hun kutter ut kontakten med deg pga noe så lite.

ps. Hadde det vært meg, hadde jeg nok tatt kontakt med fyren og beklaget at jeg glemte å gi en tilbakemelding. End of story! :)

Skrevet

Selvsagt er du ikke et svin. Men det er uhøflig å ikke svare på en direkte invitasjon. På den andre siden så skjønner jeg ikke hva det er venninnen din hisser seg opp for. Dette må vel være en sak mellom deg og han? Eller hadde hun kanskje øynet muligheten for en "formidlingsbonus"? Høres helt sært ut at hun kutter ut kontakten med deg pga noe så lite.

ps. Hadde det vært meg, hadde jeg nok tatt kontakt med fyren og beklaget at jeg glemte å gi en tilbakemelding. End of story! :)

''ps. Hadde det vært meg, hadde jeg nok tatt kontakt med fyren og beklaget at jeg glemte å gi en tilbakemelding. End of story! :)''

Enig i den

Gjest Elextra
Skrevet

''ps. Hadde det vært meg, hadde jeg nok tatt kontakt med fyren og beklaget at jeg glemte å gi en tilbakemelding. End of story! :)

''

Enig

Skrevet

Altså, jeg er enig i at du skulle gitt tilbakemelding. Men invitasjonen kom ikke fra henne, så jeg forstår ikke hva _hun_ bråker for. Det virker jo som om han tok det greit.

Gjest Er jeg et svin?
Skrevet

Ja, du har absolutt rett. Det var uhöfflig av meg à ikke svare. Men det irriterer meg grenselöst at det ikke kunne bebreides direkte til meg.

Gjest Er jeg et svin?
Skrevet

Altså, jeg er enig i at du skulle gitt tilbakemelding. Men invitasjonen kom ikke fra henne, så jeg forstår ikke hva _hun_ bråker for. Det virker jo som om han tok det greit.

Takk for svar:-)

Nei,tror ikke han tok det greit; slik jeg har skjönt det har han beklaget seg overfor henne over hvor utakknemlig jeg er som ikke har svart pà en slik flott innbydelse, og hun har nok blàst det hele opp.

Han er av den typen som er ganske opptatt av penger (har jeg inntrykk av) og har vel ogsà en del av akkurat det. Jeg har inntrykk av at jeg skal föle meg beaeret fordi jeg blir bedt pà en slik flott og dyr tilsettning, og det irriterer meg!

Han var vennlig selvsagt men ogsà meget selvsikker da vi lunsjet sammen; han tok det nesten som gitt at jeg ogsà var betatt (han har jo menger av gryn og jeg kan jo ikke vaere annet enn imponert liksom); noe jeg overhode ikke er. Hàpet pà et vennskap og det er alt.

Gjest Er jeg et svin?
Skrevet

Synes det er litt rart at hun tar så på veg, men det er allikevel vanlig folkeskikk å svare ja eller nei til en invitasjon man får, synes jeg. Du glemte hele greia og det er lov, kanskje det bare er en liten beklagelse som skal til?

Ja, selvfölgelig, jeg er jo helt enig i prinsippet. :-)

Skrevet

Takk for svar:-)

Nei,tror ikke han tok det greit; slik jeg har skjönt det har han beklaget seg overfor henne over hvor utakknemlig jeg er som ikke har svart pà en slik flott innbydelse, og hun har nok blàst det hele opp.

Han er av den typen som er ganske opptatt av penger (har jeg inntrykk av) og har vel ogsà en del av akkurat det. Jeg har inntrykk av at jeg skal föle meg beaeret fordi jeg blir bedt pà en slik flott og dyr tilsettning, og det irriterer meg!

Han var vennlig selvsagt men ogsà meget selvsikker da vi lunsjet sammen; han tok det nesten som gitt at jeg ogsà var betatt (han har jo menger av gryn og jeg kan jo ikke vaere annet enn imponert liksom); noe jeg overhode ikke er. Hàpet pà et vennskap og det er alt.

Hvis du har beklaget at du glemte å gi beskjed, synes jeg du skal regne deg som ferdig med saken. Sånt skjer, og det er egentlig ingen stor sak i det hele tatt.

Man er aldri forpliktet til å takke ja til den type invitasjoner. Overfor nær familie må man kjøre enkelte pliktløp, men ikke for andre. Og slett ikke overfor noen som er såpass utenforstående som det venninnen din er i denne saken

synes

Gjest Er jeg et svin?
Skrevet

Får pepper fra andre da, andre av hennes venner?

Syns hun overdriver, og du får fortelle at du er lei for at du ikke viste på tidspunktet om du kunne eller ikke, og at siden du ikke fikk noen gnist for denne karen, glemte helt hele greia, og fikk derfor ikke sagt nei takk til invitasjonen.

Om han lurte så på om du kunne, kunne han vel spurt deg om du hadde fått sjekket det opp da, isteden for å sutre i etterkant :-)

Og om man ikke liker at venninnene ikke faller for kompisene sine, burde man slutte å leke kristen giftekniv. Det er tross alt stor kjangse for ikke å lykkes med den leken ;-)

Det er akkurat slik jeg ser pà det! Kunne han ikke bare ringt tilbake? Det ville jeg gjort i han situasjon, men han fölte seg nok litt for fin til det!

Arrrrrghhhhhhh!

Skrevet

Det er akkurat slik jeg ser pà det! Kunne han ikke bare ringt tilbake? Det ville jeg gjort i han situasjon, men han fölte seg nok litt for fin til det!

Arrrrrghhhhhhh!

En grei bekreftelse på at det var riktig beslutning å ikke innlate seg på noe med ham

synes

Skrevet

Arrrrrghhhhhhh!

Lykke til!

Det raser sikkert over snart ;-) Jeg ville tatt en telefon jeg, til "sutremannen" og sagt at du er såååååååååååå lei deg for at det har skjedd en slik missforståelse, og at du beklager så mye. Så får han sladre videre til venninnen din igjen, så tenker jeg alt ordner seg jeg ;-D

Ha en flott helg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...