Gå til innhold

Har dere mange "her imens plasser"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "her imens plass" på kjøkkenbenken. Der samler det seg papirer og aviser til det blir en passe stor bunke. Når bunken er stor nok havner de i "her imens skuffen". Denne skuffen er ganske så stor, så det tar lang tid før den er full... Når "her imens skuffen" er full og "her imens plassen" på benken antar størrelse "nå tipper jeg" tar jeg en skikkelig opprydding.

Jeg har også en "her imens plass" i en liten gang som ikke er i bruk til vanlig. Jeg rydder en gang iblant, men det er så masse som blir satt der imens at det blir veldig raskt rotete og fullt der inne.

For ikke å snakke om "her imens plassen" på loftet da....Der samler alt seg som ikke har plass noe annet sted. Det blir bare lagt der imens... og "her imens rommene" i kjelleren.........

Men hvordan i huleste skal man bli kvitt "her imens plassene"?

Når jeg rydder er det alt for lett å legge det der imens. Imens hva liksom? Imens er jo veldig lenge noen ganger...flere mnd.

Gubben har også en fast "her imens plass" foran skapdøra si. Der blir alle klær lagt imens.

Har dere andre også "her imens plasser"?

Prøver dere å bli kvitt de plassene? Eller er det greit å ha noen sånne?

Gjest Pontiac
Skrevet

*ler* Artig tema :)

Joda, vi har "her i mens" plasser...og gud bedre å rotete de er ;)

Jeg har min "her i mens plass" på kjøkkenet, to av dem faktisk. En på enden av benken, der havner alle småting jeg jo heeeelt sikkert får bruk for innen rimelig tid, noen papierer osv.

Og så har jeg en "her i mens" plass i soffakroken på kjøkkenet. Der ligger alle viktige papirer i forbindelse med skoleavslutninger, regninger osv.

Og jeg klarer ikke holde disse "her i mens" plassene ryddige, for kanskje må jeg huske et papir spesiellt og da må det liksom stikke litt ut av bunken på et vis ol :D

Gubben min har en "her i mens" plass i hjørnet i soffaen i ene soffagruppen i stua. Den "her i mens" plassen sprer seg litt utover gulvet i kroken der og til enden på bordet som står der.

Skulle gjerne vært kvitt disse "her i mensene". Det er SÅ ryddig og fint uten dem, men de dukker opp innmari fort igjen. Aner ikke hvordan jeg skal klare meg uten dem. Hvor putter jeg ting og tang da liksom

Som nå...skoleslutt og tusen avslutninger og turer som skal holdes koll på. Disse papirene må jeg ha liggende fremme for å kunne lese dem når jeg trenger. Kan jo henge dem på veggen men da vil jeg jo tapetsere store deler av den!!! Og jeg kan skrive opp all nødvendig informasjon på familiekalenderen, men så stor plass er det jo egentlig ikke.

Post it - lapper på familiekalenderen kanskje?

Hmmm.............

Men alt det andre jeg har på "i mens plassen" min da?

Nei, jeg har ikke funnet noe rottegift som fungerer permanent på disse "mensene" i allefall, så skrik ut dere som har :D

Skrevet

Javisst! Huset er fullt av "her imens plasser".

Tror ikke jeg blir kvitt de med det første, så jeg har ingen gode råd å gi deg.

Skrevet

Egentlig er hele huset en "her imens" plass for tiden.

*Må må må må ta en seriøs opprydning*

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, har slike over alt *S*

Mannen min prøver aktivt å motarbeide det, og er langt flinkere enn meg til å rydde ting ordentlig bort med en gang. Jeg er ofte av den oppfatning at det er bedre å rydde ting halvveis bort (til en "her imens plass") enn ikke i det hele tatt. Men ofte tar det jo altfor lang tid før tingen kommer videre.

Gjest majas mamma
Skrevet

har en par stykker strategisk plassert. Jeg legger dem bare her imens......og gubben rydder dem vekk. Resultatet er at jeg til stadighet springer rundt og leter etter lappen til speidern, skoleavslutninga, neste pianoøvelse, var det 10 eller 11 vi skulle møte.......for de ligger jo ikke der jeg bare la dem imens..... Etter innstendige diskusjoner har vi kommet frem til løsningen at gubben legger alle imens- lapper i en eske på kottet. Så rett som det er ser han bare bakenden på mor som stikker ut av kottdøra mens jeg står på hodet oppi esken og leter etter lappen som jeg bare la der imens....

Skrevet

Jeg har to "her i mens rom", men nå skal det ene bli rom til snuppa og det andre bli hobbyrom/lekserom, så da slipper jeg det :-)

Jeg har en plass på benken jeg legger papp, papir og plast, men den tømmes MINST en gang om dagen.

(men jeg er ikke så glad i rot da, men disse to rommene bugner, men der kan jeg lukke dørene så er det greit, og ikke snakk om at jeg har ett roteskap på kjøkkenet. men litt må jeg tåle....)

Gjest togli
Skrevet

Mannen min har flere "her-i-mens-plasser", noe som irriterer meg langt inn i granskauen ;) Hadde han bare fått rydda på "her-i-mens-plassene" tilslutt, så hadde jeg ikke blanda meg inn. Problemet er at den siste "her-i-mens-plassen" (nattbordskuffen) blir så full at skuffen setter seg fast. Ikke engang da skjønner han at det er på tide å få fjerna og sortert "her-i-mens-tingene" *sukk*

Selv gir jeg meg maks fem minutter hver ettermiddag/kveld på å rydde i ting _før_ de blir "her-i-mens-ting". Veldig enkelt og greit, og jeg slipper å irritere meg over at ting hoper seg opp. Mannen min er veldig enig i at han gjerne vil ha det slik også, men så var det de dyrebare fem minuttene da ;)

Skrevet

Mannen min har flere "her-i-mens-plasser", noe som irriterer meg langt inn i granskauen ;) Hadde han bare fått rydda på "her-i-mens-plassene" tilslutt, så hadde jeg ikke blanda meg inn. Problemet er at den siste "her-i-mens-plassen" (nattbordskuffen) blir så full at skuffen setter seg fast. Ikke engang da skjønner han at det er på tide å få fjerna og sortert "her-i-mens-tingene" *sukk*

Selv gir jeg meg maks fem minutter hver ettermiddag/kveld på å rydde i ting _før_ de blir "her-i-mens-ting". Veldig enkelt og greit, og jeg slipper å irritere meg over at ting hoper seg opp. Mannen min er veldig enig i at han gjerne vil ha det slik også, men så var det de dyrebare fem minuttene da ;)

Jeg skjønner at man kan irritere seg over ektefellens rot, men _nattbordskuffen_? ;-) Er det virkelig noe jeg ikke bryr meg om, så er det hvordan det ser ut i mannens nattbord og andre skuffer/skap som er hans:-

Skrevet

Ja, vi har absolutt vår del av her-imens-plasser vi også:-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg skjønner at man kan irritere seg over ektefellens rot, men _nattbordskuffen_? ;-) Er det virkelig noe jeg ikke bryr meg om, så er det hvordan det ser ut i mannens nattbord og andre skuffer/skap som er hans:-

Problemet er at nattbordskuffen ikke går igjen tilslutt og alt tyter ut. Det irriterer meg! Så lenge skuffen er igjen og jeg slipper å se rotet, så gir jeg blanke ;)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

hehe... Den der skalj eg adobtere, 'her i mens plass'! Herlig beskrivelse. Og jada,vi har opptil flere her hjemme også. Nå har jeg ryddet på flere heri i mens-plasser og alt jeg ikke kastet havnet så i en diger her i mens-plastkasse i kottet. Hvor lenge den står der før jeg rydder mer i den kassa, vil vise seg. Kanskje om noen år?

Gjest Forsøket verdt
Skrevet

*ler* Artig tema :)

Joda, vi har "her i mens" plasser...og gud bedre å rotete de er ;)

Jeg har min "her i mens plass" på kjøkkenet, to av dem faktisk. En på enden av benken, der havner alle småting jeg jo heeeelt sikkert får bruk for innen rimelig tid, noen papierer osv.

Og så har jeg en "her i mens" plass i soffakroken på kjøkkenet. Der ligger alle viktige papirer i forbindelse med skoleavslutninger, regninger osv.

Og jeg klarer ikke holde disse "her i mens" plassene ryddige, for kanskje må jeg huske et papir spesiellt og da må det liksom stikke litt ut av bunken på et vis ol :D

Gubben min har en "her i mens" plass i hjørnet i soffaen i ene soffagruppen i stua. Den "her i mens" plassen sprer seg litt utover gulvet i kroken der og til enden på bordet som står der.

Skulle gjerne vært kvitt disse "her i mensene". Det er SÅ ryddig og fint uten dem, men de dukker opp innmari fort igjen. Aner ikke hvordan jeg skal klare meg uten dem. Hvor putter jeg ting og tang da liksom

Som nå...skoleslutt og tusen avslutninger og turer som skal holdes koll på. Disse papirene må jeg ha liggende fremme for å kunne lese dem når jeg trenger. Kan jo henge dem på veggen men da vil jeg jo tapetsere store deler av den!!! Og jeg kan skrive opp all nødvendig informasjon på familiekalenderen, men så stor plass er det jo egentlig ikke.

Post it - lapper på familiekalenderen kanskje?

Hmmm.............

Men alt det andre jeg har på "i mens plassen" min da?

Nei, jeg har ikke funnet noe rottegift som fungerer permanent på disse "mensene" i allefall, så skrik ut dere som har :D

Jeg har kjøpt to lekre pappesker, en til meg og en til min mann. Så har vi hver vår i stua. Der skal jeg liksom legge ting jeg klipperut av blad og aviser, reklame jeg skal se nærmere på og andre småting jeg vil ha for hånden i stua. Men nå har det havnet her imens ting oppå den esken også, og da må jeg flytte det før jeg kan ta av lokekt, og det må jeg bare vente litt med. hehe... Ser det samme har skjedd med gubbens eske. Nei, vi er vel en egen rase av ikkeheltryddig-mennesker bare?

tzatziki1365380058
Skrevet

For tida føles det som om hele huset vårt er en eneste stor "her-i-mens-plass"....

Grrrrr :(

Caloni Makaroni
Skrevet

En liten skuff hvor alle papirer som skal inn i permer legges (dvs. bankutskrifter, regninger, kvitteringer +++). Og på badet er det en krakk hvor brukte klær som ikke er skitne legges. Heldigvis er krakken såpass liten, at haugen ikke kan bli så stor før den velter, og dermed må jeg rydde ganske ofte ;)

Gjest Kayia
Skrevet

Jada, mange sånne plasser hjemme hos meg. :) Tror jeg har sagt det før, men det bor en ganske stor hamster inne i meg, og vi hamstre driver og flytter på midlertidige ting til de har ligget i minst ti år, og da ligger de tilslutt ganske trygt. ;-) Selv har jeg planer om å totalrydde - og kaste *kryss i taket* - i sommer. Ah - der var det uttalt høyt. :) Har orden i regninger endog - de blir med på jobb og settes i perm - en ny for hvert år. Og kvitteringer. Dette har jeg gjort i ti år nå, og kan finne ut av en gammel transaksjon på null-komma-niks. ;-)

Skrevet

Har endel slike plasser ja, og de rykker stadig frem i køen, og tilslutt havner det meste i søpla. Har for lite lagringplass så endel (større) ting havner også hjemme hos foreldrene min. He, godt de har stort hus.

Har planer om en storrydding nå snart (tanken har vært tenkt noen mnd...), særlig etter at jeg besøkte ei venninne som nylig hadde flyttet inn i ny leilighet, og den var så strøken...

trollemor;o)
Skrevet

Jeg har søpla rett utenfor inngangsdøra som igjen er ganske nært køkkenet. Jeg har begynt å kaste aviser ol med en gang.

Skrevet

Jeg har en benk, hvor noen papirer o.l. havner. Men jeg har blitt bedre. Huset er ikke så rotete lengre, fordi jeg har tatt en grundig kaoskontroll, og pælma det meste som ikke hadde en fast plass :-)

Gjest rotehuet
Skrevet

betalte regninger etc liker jeg å ha liggende(sjelden jeg har bruk for de,men det skader ikke å være føre var). De ligger her ved dataen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...