Gå til innhold

Kollega vil holde hemmelig at vi treffes privat

Gjest Jeg er ikke vant med å skjule hvem jeg er sammen med....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vidunderlig kollega, og vi har fått en veldig fin kontakt. Vi treffes også privat, spiser ute eller går tur. I dag takket jeg for turen i går, og spurte om vi kanskje kunne treffes ute til en middag før ferien. Jeg såg at hun stresset, og fortalte at hun vil skille mellom jobb og privatliv. Altså så ville hun ikke at de andre kollegaene skal vite at vi har noe privat sammen (dette har jeg følt lenge, og fikk det bekreftet nå). Jeg vet hun er sammen med flere av våre kollegaer i fritiden, men dette er vel naturlig? På mine arbeidsplasser har det ikke vært tabu å prate om hva vi gjorde eller skal gjøre sammen med den andre kollegaen, men er jeg litt for åpen? Er det rimelig uprofessjonelt å snakke på jobb med din kollega, om dagen i går eller middagen i forgårs? Hvordan har dere det på deres arbeidsplass, vet din kollega at du er med den andre på fritiden??

Jeg synes det blir noe rart....

PS: Vi er to damer altså ;o)

Skrevet

Dette høres litt merkelig ut. Jeg synes du skal spørre neste gang dere treffes.

Her snakker vi om ting vi skal gjøre sammen, og ting vi har gjort sammen. Helt naturlig for oss.

Skrevet

Dette høres litt merkelig ut. Jeg synes du skal spørre neste gang dere treffes.

Her snakker vi om ting vi skal gjøre sammen, og ting vi har gjort sammen. Helt naturlig for oss.

Hun sier hun er en veldig privat person, og er dessuten redd for å lage intriger på arbeidsplassen. Med intriger mener hun at andre kolleger kan føle seg "støtt" ved at de plukker opp hva vi gjør og har gjort. Jeg skjønner tankegangen hennes, men jeg blir heller litt usikker på hvor jeg har henne plutselig! Hun er bare god å snill, og mener nok det beste, men jeg kan ikke skjønne hvorfor hun må hemmeliggjøre hva og hvem av oss hun har private ting sammen med.... Jeg tenker at det kanskje faktisk kan BLI intriger av sånt... For jeg skjønner IKKE hvorfor jeg ikke skal vite at hun er med den å den kollegaen, og hvorfor mine kollegaer ikke skal vite om oss??? Skal jeg (og de andre kollegaene) gå rundt å føle at vi er de eneste som har privat med henne?

Nei, dette blir for innviklet for meg.... Jeg tenker nok på en litt "friere" måte...

Skrevet

Fryktelig merkelig. Har aldri vært ute for noe slikt. Vi snakker om hva vi gjør på fritiden mens vi er på jobb, så lenge det passer i forhold til arbeidsoppgaver da:-)

Det hele virker som et forhold på si, der en ikke kan være seg selv. Hvis hun skal skille så klart mellom jobb og privatliv, burde hun heller ikke ha kontakt med deg på fritiden da.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tenker meg at dere kanskje er på ulike nivåer i organisasjonen. Er hun kanskje sjefen din eller på et høyere nivå på annen måte? Det kan forklare oppførselen, selv om det er pussig likevel.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hun sier hun er en veldig privat person, og er dessuten redd for å lage intriger på arbeidsplassen. Med intriger mener hun at andre kolleger kan føle seg "støtt" ved at de plukker opp hva vi gjør og har gjort. Jeg skjønner tankegangen hennes, men jeg blir heller litt usikker på hvor jeg har henne plutselig! Hun er bare god å snill, og mener nok det beste, men jeg kan ikke skjønne hvorfor hun må hemmeliggjøre hva og hvem av oss hun har private ting sammen med.... Jeg tenker at det kanskje faktisk kan BLI intriger av sånt... For jeg skjønner IKKE hvorfor jeg ikke skal vite at hun er med den å den kollegaen, og hvorfor mine kollegaer ikke skal vite om oss??? Skal jeg (og de andre kollegaene) gå rundt å føle at vi er de eneste som har privat med henne?

Nei, dette blir for innviklet for meg.... Jeg tenker nok på en litt "friere" måte...

Jeg vil snarere påstå at intriger skapes av slike hemmelighetskremmerier. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å tilbringe tid sammen med noen som ikke ønsket å vedkjenne seg meg overfor felles bekjente.

Skrevet

Du er nok kanskje innpå noe. At ho ikke vil skuffe (?) andre. Jeg er imidlertid enig med deg. Jeg blir ikke skuffet om andre reiser på weekend-tur sammen, og jeg ikke får være med.

Skrevet

Jeg tenker meg at dere kanskje er på ulike nivåer i organisasjonen. Er hun kanskje sjefen din eller på et høyere nivå på annen måte? Det kan forklare oppførselen, selv om det er pussig likevel.

Nei, vi jobber på helt samme nivå.... Men jeg ser hva du mener ;o)

Skrevet

Fryktelig merkelig. Har aldri vært ute for noe slikt. Vi snakker om hva vi gjør på fritiden mens vi er på jobb, så lenge det passer i forhold til arbeidsoppgaver da:-)

Det hele virker som et forhold på si, der en ikke kan være seg selv. Hvis hun skal skille så klart mellom jobb og privatliv, burde hun heller ikke ha kontakt med deg på fritiden da.

Det var faktisk godt sagt, jeg tenker litt det samme...

Skrevet

Jeg vil snarere påstå at intriger skapes av slike hemmelighetskremmerier. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å tilbringe tid sammen med noen som ikke ønsket å vedkjenne seg meg overfor felles bekjente.

Puhhh, godt å høre at det faktisk flere som reagerer som meg... Jeg ble så usikker, og er egentlig litt lei meg for at jeg ikke lenger har den samme fortroligheten med henne lenger... Jeg sitter her og føler meg usikker og dom, og lurer på om de andre kollegene mine har det like hemmelig som meg.... Hva er det å skjule tenker jeg! Huff, tror jeg holder meg til mine venner på privaten når jeg vil gå en tur eller spise en middag. Da er det iallefall ikke hemmelig!!!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvis det er en stor avdeling med mange kolegaer, synes jeg det var litt rart.

Hvis det er en liten avdeling med bare noe få stykker, forstår jeg henne veldig godt. Hun er sikkert redd for at de skal føle seg utenfor.

Jeg tenker på samme måte selv.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Puhhh, godt å høre at det faktisk flere som reagerer som meg... Jeg ble så usikker, og er egentlig litt lei meg for at jeg ikke lenger har den samme fortroligheten med henne lenger... Jeg sitter her og føler meg usikker og dom, og lurer på om de andre kollegene mine har det like hemmelig som meg.... Hva er det å skjule tenker jeg! Huff, tror jeg holder meg til mine venner på privaten når jeg vil gå en tur eller spise en middag. Da er det iallefall ikke hemmelig!!!

Er det nå nødvendig å sitte å plapre på jobben om hva dere gjør i fritiden da?

Skrevet

Er det nå nødvendig å sitte å plapre på jobben om hva dere gjør i fritiden da?

Alldeles ikke, det har vi faktisk ikke tid til. Og det er ikke det som er problemet... Problemet er at jeg må holde hemmelig at vi i det hele tatt treffes privat, og det må de andre kollegaene hun treffer også! Altså, jeg skal ikke vite hvem av mine kolleger hun går tur med eller treffer privat, og de skal ikke vite om meg.

For komplisert?

Gjest Problemet er at jeg må holde hemmelig at vi i det hele tatt treffes privat, og d
Skrevet

Hvis det er en stor avdeling med mange kolegaer, synes jeg det var litt rart.

Hvis det er en liten avdeling med bare noe få stykker, forstår jeg henne veldig godt. Hun er sikkert redd for at de skal føle seg utenfor.

Jeg tenker på samme måte selv.

Vi er 9 stk. på avdelingen, og noen er det veldig naturlig å ikke ha noe som helst privat med. Men jeg blir så usikker når jeg må holde hemmelig at vi i det hele tatt treffes privat, og det må de andre kollegaene hun treffer også! Altså, jeg skal ikke vite hvem av mine kolleger hun går tur med eller treffer privat, og de skal ikke vite om meg.

Er det vanlig blandt kolleger?? Aldri opplevd det før...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Alldeles ikke, det har vi faktisk ikke tid til. Og det er ikke det som er problemet... Problemet er at jeg må holde hemmelig at vi i det hele tatt treffes privat, og det må de andre kollegaene hun treffer også! Altså, jeg skal ikke vite hvem av mine kolleger hun går tur med eller treffer privat, og de skal ikke vite om meg.

For komplisert?

Det sikkert for ikke å lage sjalusi og drama.

Skrevet

For komplisert?

Det høres veldig spesielt ut.

Skrevet

Det sikkert for ikke å lage sjalusi og drama.

Blir det ikke mer sjalusi og drama når ingen "liksom" skal vite om hverandre da? Og er det ikke å sette seg selv litt høyt hvis hun tror at den ene kollegaen blir sjalu på den andre for å tilbringe tid sammen med henne privat? Nei, dette blir for sært for meg, jeg tror ikke jeg klarer å sette pris på et privat "forhold" til henne når det er så hemmelig, og når jeg ikke vet hva/hvem av mine andre kolleger hun har det like "privat" med. Nei, jeg er for at åpent miljø, det er jeg vant med, og har alldri opplevd sjalusi mellom kolleger av den grunn. Hva skal være så hemmelig med å spise middag eller gå tur med en kollega??

Gjest Kayia
Skrevet

Vi er 9 stk. på avdelingen, og noen er det veldig naturlig å ikke ha noe som helst privat med. Men jeg blir så usikker når jeg må holde hemmelig at vi i det hele tatt treffes privat, og det må de andre kollegaene hun treffer også! Altså, jeg skal ikke vite hvem av mine kolleger hun går tur med eller treffer privat, og de skal ikke vite om meg.

Er det vanlig blandt kolleger?? Aldri opplevd det før...

''Altså, jeg skal ikke vite hvem av mine kolleger hun går tur med eller treffer privat, og de skal ikke vite om meg.'' Jeg har aldri hørt noen ha det samme ønsket, og jeg har forsåvidt venner både i - hva skal jeg si - formelle og uformelle arbeidsmiljøer. Hadde det vært gryende kjæresteri hadde jeg skjønt det, men vennskap? Nei, tror ikke det er så veldig utbredt å ønske hemmelighold rundt det nei.

Gjest Pip the Great Tit
Skrevet

Kan det være at hun har erfaringer med at kolleger bruker vennskapet for å skaffe seg fordeler eller makt, og derfor vil føle seg fram til hun er trygg på deg? Det har jeg opplevd, og det har gjort meg skeptisk til å bli for privat med de jeg jobber sammen med. Hvis en kollega stadig vekk kommer inn på ting vi har gjort sammen privat når vi er sammen med resten av staben ringer varselklokkene hos meg. Da er sjansen stor for at jeg trekker meg unna.

Jeg synes også det er greit å skille jobb og privatliv. Jeg har en rolle på jobben og en privat, og jeg liker det dårlig når folk ikke respekterer det og insisterer på å dra det private inn på arbeidsplassen. Det er mulig jeg også er rar, men jeg forstår din venninne godt.

Skrevet

Kan det være at hun har erfaringer med at kolleger bruker vennskapet for å skaffe seg fordeler eller makt, og derfor vil føle seg fram til hun er trygg på deg? Det har jeg opplevd, og det har gjort meg skeptisk til å bli for privat med de jeg jobber sammen med. Hvis en kollega stadig vekk kommer inn på ting vi har gjort sammen privat når vi er sammen med resten av staben ringer varselklokkene hos meg. Da er sjansen stor for at jeg trekker meg unna.

Jeg synes også det er greit å skille jobb og privatliv. Jeg har en rolle på jobben og en privat, og jeg liker det dårlig når folk ikke respekterer det og insisterer på å dra det private inn på arbeidsplassen. Det er mulig jeg også er rar, men jeg forstår din venninne godt.

Men hvilken fordeler kan jeg ha med å dele private stunder med henne? Jeg har jo en jobb som ikke konkurrer med hennes, og hun er ikke min "overordnet" på noe vis? Og hun har dette hemmelige med flere kolleger. Før var vi tre som stadig tok en liten "peptalk" mellom arbeidsøktene, nå er det bare de to som sniker seg ned til en røyk (jeg røyker ikke). Jeg ser de sender mailer til hverandre, for så at de forsvinner ut sammen. Og jeg som stadig pratet med den andre kollegaen etter jobb, vi sender aldri sms eller tar pauser sammen på jobb lenger. De har noe sammen, og det skal være hemmelig.

Dette blir vel egentlig for barnslig for meg, jeg ser det jo etterhvert som jeg skriver... ;O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...