Gå til innhold

Stinkende barn - av røykende foreldre


løvinne71

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Jeg er nok litt heldig. Ingen av foreldrene til snuppas venninner røyker:-)''

For en lykkefølelse det må være:-) Å vite at alt er skinnende hvitt og rent rundt barnet dit - over alt:-)

LOL;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    51

  • morsan

    26

  • hidi, the scorpion

    17

  • candyqueen_83

    16

Røykere er en utdøende rase i min omgangskrets, men jr er kompis med en røykende far, som også røyker inne innimellom. Mor og far er harmonisk skilt, og ungene bor hos foreldrene annenhver uke. Hos far er det både rotete og trangt om plassen. Far er kunstner, og lever, prioriterer og gjør ting litt annerledes enn brorparten av de vi kjenner, og han gir også ungene en annen innfallsvinkel på mange ting enn det som ellers er opplest og vedtatt i den småborgelige bydelen vi bor i.

Jeg er så glad for at jr selv har fått erfare at mennesker er forskjellige, og er utelukkende takknemmlig og glad for at jr - som vokser opp i en alt for hvit og tilsynelatende ordentlig skolekrets - har fått gå inn og ut av hjemmet til denne artige, flotte, endog røykende pappaen. :)

Jeg likte det du skrev. Noe med å ikke bli blind for hva en person totalt sett bidrar med - tiltross for at det ville vært bedre om han ikke røyket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg likte det du skrev. Noe med å ikke bli blind for hva en person totalt sett bidrar med - tiltross for at det ville vært bedre om han ikke røyket.

Om vi ikke røykte, drikker eller har dårlig helse, mentalt syke etc etc;(

Gid, jeg var perfekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ikke røykte, drikker eller har dårlig helse, mentalt syke etc etc;(

Gid, jeg var perfekt;)

Jeg har i mange år hatt som hobby å eksponere nabolagets unger for et ikke altfor ryddig hjem. Akkurat nå driver jeg med en større omorganisering i alle skapene mine (har fått bygget noen nye skap), så nesten alt jeg har av klær og ting og tang ligger spredd utover gulv, møbler etc. For et par dager siden var fire 14-åringer på besøk, og da jeg prøvde å undskylde alt rotet så de litt uforstående på meg. De så liksom ikke noe de ikke var vant til ... Jeg er spent på om de kommer til å registrere forskjellen den dagen jeg har fått ryddet alt på plass (om det noen gang kommer til å skje da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det du skrev. Noe med å ikke bli blind for hva en person totalt sett bidrar med - tiltross for at det ville vært bedre om han ikke røyket.

Jeg er ikke så sikker på at han ville ha vært akkurat den samme personen - hvis han ikke røyket. Beklager å måtte si det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det du skrev. Noe med å ikke bli blind for hva en person totalt sett bidrar med - tiltross for at det ville vært bedre om han ikke røyket.

''Noe med å ikke bli blind for hva en person totalt sett bidrar med ''

Ja, derfor burde man f eks alltid passe på å også få fram at Adolf Hitler var en ganske OK kunstner når man diskutere nazi-regimet...;-) Uten sammenlignign forøvrig selvsagt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jellye

søstra mi røyker(MYE),men har iallefall vett nok til å gå ut og gjøre det.

16.mai jobbet jeg kveld,tok bussen hjem ved midnatt. og når jeg da kom hjem stinket jeg alkohol og tobakk,uten selv å ha gjort noen av delene. hadde jeg møtt på noen,ville nok de trodd jeg hadde vært på DEN fyllefesten,men dette var altså passiv røyking...

Grusomt, alldeles grusomt....Hvor kom forresten sigarettstanken fra, du smugrøyker vel ikke og er en av de som ikke tørr komme ut av skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år hatt som hobby å eksponere nabolagets unger for et ikke altfor ryddig hjem. Akkurat nå driver jeg med en større omorganisering i alle skapene mine (har fått bygget noen nye skap), så nesten alt jeg har av klær og ting og tang ligger spredd utover gulv, møbler etc. For et par dager siden var fire 14-åringer på besøk, og da jeg prøvde å undskylde alt rotet så de litt uforstående på meg. De så liksom ikke noe de ikke var vant til ... Jeg er spent på om de kommer til å registrere forskjellen den dagen jeg har fått ryddet alt på plass (om det noen gang kommer til å skje da).

'' Akkurat nå driver jeg med en større omorganisering i alle skapene mine (har fått bygget noen nye skap), så nesten alt jeg har av klær og ting og tang ligger spredd utover gulv, møbler etc.''

Du er gææern altså :-) Tenk å vise barn noe slikt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noe med å ikke bli blind for hva en person totalt sett bidrar med ''

Ja, derfor burde man f eks alltid passe på å også få fram at Adolf Hitler var en ganske OK kunstner når man diskutere nazi-regimet...;-) Uten sammenlignign forøvrig selvsagt! ;-)

Jeg er oppdratt av en mor som _alltid_ forsvarte de som ble kritisert, og som alltid forsøkte å øke vår forståelse for hvorfor folk var som de var. Vi slapp aldri unna med enkel og unyansert kritikk (bortsett fra hvis vi kritiserte noen som absolutt alle likte da...*s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på at han ville ha vært akkurat den samme personen - hvis han ikke røyket. Beklager å måtte si det :-)

Tja.... Jeg tror i det minste at han kunne vært like ok om han kun røyka utendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppdratt av en mor som _alltid_ forsvarte de som ble kritisert, og som alltid forsøkte å øke vår forståelse for hvorfor folk var som de var. Vi slapp aldri unna med enkel og unyansert kritikk (bortsett fra hvis vi kritiserte noen som absolutt alle likte da...*s*)

Det er fint å unngå enkel og unyansert kritikk, som f eks at man sier at alle ikke-røykende foreldre er bedre foreldre enn alle røykende foreldre.

Men det går an å diskutere isolerte sider ved en sak også. Som f eks i tråden med jenta som hang fast under en bil i 4 km. Man kan si at sjåføren virker uoppmerksom uten samtidig å understreke at hun sikkert er flinkt til å synge;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Jeg tror i det minste at han kunne vært like ok om han kun røyka utendørs?

Er ikke så sikker på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg har i mange år hatt som hobby å eksponere nabolagets unger for et ikke altfor ryddig hjem. Akkurat nå driver jeg med en større omorganisering i alle skapene mine (har fått bygget noen nye skap), så nesten alt jeg har av klær og ting og tang ligger spredd utover gulv, møbler etc. For et par dager siden var fire 14-åringer på besøk, og da jeg prøvde å undskylde alt rotet så de litt uforstående på meg. De så liksom ikke noe de ikke var vant til ... Jeg er spent på om de kommer til å registrere forskjellen den dagen jeg har fått ryddet alt på plass (om det noen gang kommer til å skje da).

LOL;)

I en vereden av perfeksjonisme, så er det ikke lett å "være litt på kanten".....;) Før bekkenet mitt begynte å skrante, kunne du spist av kjøkkengulvet mitt, idag ville du sannsynligvis dødd av det, he, he.

Men, huset mitt har alltid vært åpent for ungene og vennene deres, og tro det eller ei, men alle har kommet levende fra det;)

Ombygging og opp -pussing kan ta utrooolig laaang tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fint å unngå enkel og unyansert kritikk, som f eks at man sier at alle ikke-røykende foreldre er bedre foreldre enn alle røykende foreldre.

Men det går an å diskutere isolerte sider ved en sak også. Som f eks i tråden med jenta som hang fast under en bil i 4 km. Man kan si at sjåføren virker uoppmerksom uten samtidig å understreke at hun sikkert er flinkt til å synge;-)

''Det er fint å unngå enkel og unyansert kritikk, som f eks at man sier at alle ikke-røykende foreldre er bedre foreldre enn alle røykende foreldre.''

Det er akkurat det...Jeg synes slike tråder har en tendens til å ose av en smule selvgodhet og fordømmelse overfor andre som ikke er akkurat som "perfekte meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å unngå enkel og unyansert kritikk, som f eks at man sier at alle ikke-røykende foreldre er bedre foreldre enn alle røykende foreldre.

Men det går an å diskutere isolerte sider ved en sak også. Som f eks i tråden med jenta som hang fast under en bil i 4 km. Man kan si at sjåføren virker uoppmerksom uten samtidig å understreke at hun sikkert er flinkt til å synge;-)

Det er jeg enig med deg i. En helt annen ting er at jeg er imponert over foreldrene til jenta som sørget for at det ble kringkastet at de ikke ønsket at folk skulle spre rykter eller kritisere sjåførene. De sa at det hadde skjedd to tragedier; den ene var at jenta var skadet, den andre var hva sjåføren hadde opplevd. Jeg får dyp respekt for folk som klarer å være så storsinnede i en så vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig med deg i. En helt annen ting er at jeg er imponert over foreldrene til jenta som sørget for at det ble kringkastet at de ikke ønsket at folk skulle spre rykter eller kritisere sjåførene. De sa at det hadde skjedd to tragedier; den ene var at jenta var skadet, den andre var hva sjåføren hadde opplevd. Jeg får dyp respekt for folk som klarer å være så storsinnede i en så vanskelig situasjon.

Ja, jeg er helt enig med deg. Jeg hadde neppe klart det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er fint å unngå enkel og unyansert kritikk, som f eks at man sier at alle ikke-røykende foreldre er bedre foreldre enn alle røykende foreldre.''

Det er akkurat det...Jeg synes slike tråder har en tendens til å ose av en smule selvgodhet og fordømmelse overfor andre som ikke er akkurat som "perfekte meg".

Det er i aller høyeste grad "in the eye of the beholder", og røykere kan nok lese mye mer inn i dette enn mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er jeg enig med deg i. En helt annen ting er at jeg er imponert over foreldrene til jenta som sørget for at det ble kringkastet at de ikke ønsket at folk skulle spre rykter eller kritisere sjåførene. De sa at det hadde skjedd to tragedier; den ene var at jenta var skadet, den andre var hva sjåføren hadde opplevd. Jeg får dyp respekt for folk som klarer å være så storsinnede i en så vanskelig situasjon.

Da ble også jeg dypt rørt...

Det er bare helt fantastisk sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke-røykeren

Grusomt, alldeles grusomt....Hvor kom forresten sigarettstanken fra, du smugrøyker vel ikke og er en av de som ikke tørr komme ut av skapet?

mens jeg ventet på bussen i 20 minutter,omringet av røykere,satte det seg i klær og hår. ikke jeg som smugrøykte nei;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt, alldeles grusomt....Hvor kom forresten sigarettstanken fra, du smugrøyker vel ikke og er en av de som ikke tørr komme ut av skapet?

Ja, for en traumatisk opplevelse:-) LOL:-) Tenk å bli tatt for å være av det simple slaget mennesker som røyker og drikker alkohol....Sikkert ikke lett å takle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...