Gå til innhold

Stinkende barn - av røykende foreldre


løvinne71

Anbefalte innlegg

mens jeg ventet på bussen i 20 minutter,omringet av røykere,satte det seg i klær og hår. ikke jeg som smugrøykte nei;P

Var det så ille mens du satt ute i frisk luft? Du er helt sikker på at du ikke overdriver en liten smule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 214
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    51

  • morsan

    26

  • hidi, the scorpion

    17

  • candyqueen_83

    16

Gjest ikke-røykeren

Var det så ille mens du satt ute i frisk luft? Du er helt sikker på at du ikke overdriver en liten smule?

du får nå tro hva du vil

men jeg overdriver ikke nei. mener vente-skur. var jo ikke helt flott vær,og da blir det mange folk på lite areal.

mulig jeg har følsom luktesans,men det blir jo uansett min subjektive følelse av stank jeg snakker om.

(søstra mi ville nok ikke reagert f.eks,siden hun røyker selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Var det så ille mens du satt ute i frisk luft? Du er helt sikker på at du ikke overdriver en liten smule?

De samme menneskene har to biler som de kjører hver dag.... Hvor er omtanken ovenfor barn med astma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får nå tro hva du vil

men jeg overdriver ikke nei. mener vente-skur. var jo ikke helt flott vær,og da blir det mange folk på lite areal.

mulig jeg har følsom luktesans,men det blir jo uansett min subjektive følelse av stank jeg snakker om.

(søstra mi ville nok ikke reagert f.eks,siden hun røyker selv)

Jeg får alltid en følelse av at dette med røyklukt ofte blir overdrevet, fordi det er "in" å hate røyk/røykere. Den verste stanken jeg får i klær og hår er faktisk fra gatekjøkken som steker i frityrolje. Det er en lukt jeg aboslutt ikke kan fordra :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke-røykeren

Jeg får alltid en følelse av at dette med røyklukt ofte blir overdrevet, fordi det er "in" å hate røyk/røykere. Den verste stanken jeg får i klær og hår er faktisk fra gatekjøkken som steker i frityrolje. Det er en lukt jeg aboslutt ikke kan fordra :-(

jeg går ikke på gatekjøkken,så jeg kan vanskelig sammenligne. men intens parfyme-lukt synes jeg er ille!(spesielt søte,fruktige lukter blandet med kroppslukt:/)

ellers har jeg hatet røyklukt fra jeg var barn,så det er ikke noen mote-greie...var ikke uvanlig å røyke inne og i bilen for noen tiår siden.(var faktisk "kult" å røyke når jeg gikk på ungdomskole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellye

mens jeg ventet på bussen i 20 minutter,omringet av røykere,satte det seg i klær og hår. ikke jeg som smugrøykte nei;P

Grusomt, du får slutte å henge i disse skurene og ta beina fatt og gå hjem. Da får du både frisk luft og god trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De samme menneskene har to biler som de kjører hver dag.... Hvor er omtanken ovenfor barn med astma?

Du sier noe. Det er så mye som er farlig og ubehagelig i dagens samfunn. Og når man sier at barn har krav på frisk luft - så er det selvfølgelig et ønskelig, men uoppnåelig mål. Tar man med barna inn til Oslo f.eks. i forurenset luft, så har man pr. def. gjort noe minst like galt som å utsette dem for passiv røyking.

Ikke lett å få alt perfekt- selv i dagens velstands-Norge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg trodde det var helt vanlig å gå ut og røyke nå for tiden - ihvertfall om man bor sammen med barn og/eller ikkerøykende voksne.

Av dem vi eller barnet omgås med, er det faktisk ingen som røyker inne, men flere av dem røyker, men går altså ut.

Det er kun to hjem jeg av og til besøker der det lukter røyk, og begge hjemmene bebos av hver sin single, barnløse venninne.

Min sønn har også en venn som det stinker røyk av. Første gang han var på besøk, så lurte jeg på om det var noe som hadde satt seg fast bak ovnen i yttergangen siden det luktet så vondt. Men så var det bare yttertøyet og sekken hans som var der.

Virkelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i aller høyeste grad "in the eye of the beholder", og røykere kan nok lese mye mer inn i dette enn mange andre.

Ja, jeg tror det. Det går i hvert fall over alle støvelskaft når man skal dra inn bekymring for andres barn også. Enhver får feie for sin egen dør, sier nå jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellye

Ja, for en traumatisk opplevelse:-) LOL:-) Tenk å bli tatt for å være av det simple slaget mennesker som røyker og drikker alkohol....Sikkert ikke lett å takle :-)

Ja, som jeg sier grusomt, rett og slett grusomt alt sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Jeg er nok litt heldig. Ingen av foreldrene til snuppas venninner røyker:-)''

For en lykkefølelse det må være:-) Å vite at alt er skinnende hvitt og rent rundt barnet dit - over alt:-)

Jeg syns også det er lov å glede seg over at foreldrene til barnas venner ikke røyker. Det er ingen grunn til å svare Speak så spydig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det. Det går i hvert fall over alle støvelskaft når man skal dra inn bekymring for andres barn også. Enhver får feie for sin egen dør, sier nå jeg:-)

Hvis noen som leser denne tråden røyker hjemme sammen med barna sine, forventer jeg ikke at de skal endre røykeadferd av hensyn til barnas _venner_, men kanskje av hensyn til egne barn? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellye

Min sønn har også en venn som det stinker røyk av. Første gang han var på besøk, så lurte jeg på om det var noe som hadde satt seg fast bak ovnen i yttergangen siden det luktet så vondt. Men så var det bare yttertøyet og sekken hans som var der.

Virkelig ille.

Grusomt, du får nekte han å komme på besøk. Alternativt ha fullt skift liggende til han hvis han skulle stikke innom og la alt hans ligge ute på trappa til lufting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Grusomt, du får nekte han å komme på besøk. Alternativt ha fullt skift liggende til han hvis han skulle stikke innom og la alt hans ligge ute på trappa til lufting....

Selvsagt nekter vi ham ikke å komme på besøk, det er ikke guttens feil at han stinker. Men nå skjønner jeg hva det er når lukten slår i mot meg når jeg kommer hjem, så jeg blir ikke bekymret. Men jeg lufter ekstra etter at han har dratt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke-røykeren

Grusomt, du får slutte å henge i disse skurene og ta beina fatt og gå hjem. Da får du både frisk luft og god trening.

når bussen tar en time,sier det seg sjøl at det ikke er fristende å gå hjem klokka tolv på natta.

synd du ser det som latskap:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er lov å glede seg over at foreldrene til barnas venner ikke røyker. Det er ingen grunn til å svare Speak så spydig.

Ja, jøss.:-) Men jeg kan ikke annet enn å bekymre meg over hvordan dagens barns forventinger til omgivelsene vil bli, etter hvert som de vokser opp. Verden er ikke skinnende ren og hvit, og de må regne med å støte på ting de ikke liker, men som de allikevel må takle - som en del av et samfunn. Jeg er rett og slett redd for at det er en svært lite tolerant generasjon som vokser opp nå. Og da synes jeg det er litt bekymringsfullt at en mor sier: "Heldigvis at mitt barn unngår røykende foreldre."

Det går ikke bare på røyking - men generelt hva man aksepterer fra sine omgivelser, og forventer av hensyntagen til sin egen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jellye

når bussen tar en time,sier det seg sjøl at det ikke er fristende å gå hjem klokka tolv på natta.

synd du ser det som latskap:/

Vel da gjenstår bare et alternativ da. Du får stinke av passiv drikking? og passiv røyking av og til og ikke være redd for å forklare hvorfor hvis noen skulle antyde at du har vært på fylla og i tillegg røyka. Begge deler er lovlige nytelsesmidler i Norge, det ene til og med innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

jeg går ikke på gatekjøkken,så jeg kan vanskelig sammenligne. men intens parfyme-lukt synes jeg er ille!(spesielt søte,fruktige lukter blandet med kroppslukt:/)

ellers har jeg hatet røyklukt fra jeg var barn,så det er ikke noen mote-greie...var ikke uvanlig å røyke inne og i bilen for noen tiår siden.(var faktisk "kult" å røyke når jeg gikk på ungdomskole)

Enig med deg, røyklukt har alltid vært like plagsomt. Før røykeloven kom og jeg hadde vært ute på by'n, var det alltid å vrenge av seg klærne og putte dem ned i en tett bøtte med lokk og ta en dusj før jeg la meg. Jeg orket ikke å våkne til røyklukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen som leser denne tråden røyker hjemme sammen med barna sine, forventer jeg ikke at de skal endre røykeadferd av hensyn til barnas _venner_, men kanskje av hensyn til egne barn? :-)

Jeg kjenner ingen foreldre som røyker inne, annet enn i kjellere og andre steder som barna ikke oppholder seg.

Jeg husker da jeg var lita jente. så var det vanlig å røyke inne. Og hvis det var plagsomt- så gikk vi et annet sted. Vi forventet ikke at foreldrene skulle la det være fordi vi ikke likte det. Men min pappa tok hensyn i bilen - og stoppet for å gå ut å tenne pipa si. Men det var mest fordi jeg ble bilsyk, og han var redd for at jeg skulle kaste opp i bilen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke-røykeren

Vel da gjenstår bare et alternativ da. Du får stinke av passiv drikking? og passiv røyking av og til og ikke være redd for å forklare hvorfor hvis noen skulle antyde at du har vært på fylla og i tillegg røyka. Begge deler er lovlige nytelsesmidler i Norge, det ene til og med innendørs.

det er du som svarer på et innlegg jeg hadde for flere dager siden! svarte ikke for å klage,men må jo ha lov til å si at passiv røyk "smitter"??

brukte den dagen som et eksempel,ikke for å klage!

er jo med på tur med søstra mi selv om hun røyker.

så får jeg heller ta meg en dusj når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...