Gå til innhold

Hva får du med deg av hva kollegaene gjør?

Anbefalte innlegg

Gjest kontorstolfilosofen
Skrevet

Når du sitter på jobb hvor dere alle har hvert sitt kontor, hvor dørene stort sett står åpne, bortsett fra hvis noen tar en privat telefon.... Dere møtes også i kantina, og dere er bare 8-10 stykker på denne avdelingen. Noen møtes på fritiden, andre ikke. Hvor mye får du med deg av hva de andre kollegaene gjør på av private ting på jobb? Hører du hva de sier når de har lukket døren til kontoret og tror de har en helt privat samtale

Merker du det hvis to personer flørter "umerkelig" ved lunchbordet, selv om de er gift på hver sin kant? Får du med deg hva som skjer mellom kollegaer på jobbreiser og julebordet?

Hvis den ene får besøk av en sønn eller ektemake og disse står i fellesgangen og prater, hører du da hva som blir sagt?

Gjest Miguela
Skrevet

Siden jeg har nedsatt hørsel må jeg nok si nei til en del av spørsmålene dine. Om jeg legger merke til de som flørter kan jeg ikke svare på heller. Det kan sikkert gå meg forbi selvom alle andre merker det, og så kan jeg legge merke til det uten at andre gjør det.

Jeg er ikke spesielt opptatt av hva kollegaene gjør, men jeg får med meg noe. Alt annet hadde vært unormalt.

Skrevet

Ja, får med meg når kollegaer småskravler utenfor kontoret mitt. Tilfeldigvis har jeg kaffemaskinen stående rett utenfor kontoret mitt, og derfor er dette en møteplass.

Men jeg klarer å koble ut når jeg sitter og jobber, og får da ikke med meg det som blir sagt.

Om noen skulle flørte under lunsjen er jo det ikke så vanskelig å få med seg, når vi alle sitter ved samme bord.

Ellers er det hos oss veldig lytt. Selv om vi alle har egne kontorer, hører vi dersom nabokontoret har en privat samtale gående. Hører det mer på tonefallet, enn på det som blir sagt. Litt roligere og mer dempet lyd, enn en vanlig "forretningssamtale".

Hvis jeg anstrenger meg kunne jeg vel ha klart å fange opp hva som ble sagt, men det har jeg hverken interesse av eller tid til.

Gjest prust
Skrevet

''Når du sitter på jobb hvor dere alle har hvert sitt kontor, hvor dørene stort sett står åpne, bortsett fra hvis noen tar en privat telefon.... Dere møtes også i kantina, og dere er bare 8-10 stykker på denne avdelingen. Noen møtes på fritiden, andre ikke. Hvor mye får du med deg av hva de andre kollegaene gjør på av private ting på jobb?''

Vi er 8 personer på jobb, og vi har som regel dørene åpene mellom kontorene. Det blir ofte en lite kjapp personlig prat om morgenen, ellers er det lite pravt prat utenom lunsjen. Vi pleier å snakke om hva vi gjør privat når vi spiser lunsj, så ja - jeg har et ganske godt bilde av hva kollegaene mine gjør på fritiden, gjennom de de forteller i lunsjen/innimellom i løpet av dagen.

'' Hører du hva de sier når de har lukket døren til kontoret og tror de har en helt privat samtale''

Nei - jeg er veldig flink til å lukke ute andres samtaler, og lytter som regel ikke etter det som blir sagt når ikke jeg er med i samtalen.

''Merker du det hvis to personer flørter "umerkelig" ved lunchbordet, selv om de er gift på hver sin kant? Får du med deg hva som skjer mellom kollegaer på jobbreiser og julebordet?''

Har vært veldig lite flørting hos oss. Vi kan tulle litt med hverandre innimelleom, men ikke direkte flørting. F.eks. i dag var døra gått i lås da jeg og sjefen hadde møte, og en banket på - da ble det litt morsomt ut av det at vi hadde låst døra for å være i fred :-)

''Hvis den ene får besøk av en sønn eller ektemake og disse står i fellesgangen og prater, hører du da hva som blir sagt?''

Nei - som regel ikke - jeg har andre ting å gjøre enn å lytte på andre. Men hvis jeg får besøk av mannen min, så har vi jo ikke så veldig fortrolige samtaler når vi vet at andre kan høre oss.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hmmm...vi er en del folk i to etasjer med hvert vårt kontor, vi flyr om hverandre i gangen og har felles soffagruppe midt i gangen. (i hver etasje) 1 Spiserom.

Jeg får med meg svært lite av hva de andre driver med. Det bryr meg egentlig svært lite hva folk gjør på jobb og i fritiden.

Jeg får med meg at folk kan se på avisene og private ting på pc.

Jeg får med meg at de har besøk i ny og ne, men sjelden hva de snakker om uansett hvor de står. Det interesserer meg liksom ikke, med mindre jeg blir tilkalt eller snakket til.

Flørting eller ikke flørting, ser jo at folk er blide mot hverandre og sånt i lunsjen men gidder ikke engasjere meg i om det er forde de flørter eller kjenner hverandre privat og derfor har en varmere og mer kjent tone.

Jeg er av det slaget som feier for min egen dør og ikke har et unst av energi å kaste bort på ting som ikke har noe med meg og mitt å gjøre.

:)

Skrevet

Vi er omtrent så mange som dere, har hvert vår kontor - enn så lenge. Vi sitter nesten alltid med dørene åpne, men det er greitt å kunne lukke døra når det er dårlig telefonforbindelse eller samtalen er av privat art.

Vi hører ikke noe særlig det som foregår på nabokontorene, men vi hører godt det som blir sagt ute på gangen, og kan av og til bli forstyrret.

Vi er en ganske bra sammensveiset gjeng som har sittet sammen i mange år, selv om vi nå hører til forskjellige avdelinger. Noen av oss kjenner også familiene til kollegaene. Får noen besøk, går vi som regel på gangen og prater litt med dem.

Om noen er på Internett i arbeidstiden merker vi ikke så mye til. Vi bruker det en del i jobben. De fleste sjekker nyhetene iallfall om morgenen.

Elles har vi det så travelt at det blir ikke mye tid til sosialt samvær og skravling i arbeidstida. Men vi har det koselig i lusjen.

Skrevet

Får vel med meg en del, men er nok litt lite nysgjerrig av natur. Så det spiller liksom liten rolle for meg.

Men det som blir snakket om rundt lunsjbordet får vi jo alltid med oss:-)

Gjest Firmaflørt er vel vanlig
Skrevet

Jeg har veldig sterk intuisjon når det gjelder følelser sm måtte oppstå blant kollegaer. Der har jeg alltid hatt en sterk anelse, før det eventuelt har blitt avslørt. Så sånt får jeg lett med meg, selv om jeg ikke kikker etter det. Men det betyr jo at jeg må være isammen med dem da, enten i lunsjen eller på møter eller firmafester. Men ellers kan vel folk gjøre det meste uten at jeg får det med meg. Men andre forteller meg det da, så jeg får det med meg allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...