Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Speak skrev (På 19.6.2009 den 6.55):

En niese, og du skal ikke i bryllupet. Da må 1000,- være mer enn nok synes jeg.

Jeg er invitert, men kan dessverre ikke. Så det er ikke noen surhetsfaktor med i bildet.

Skrevet
  cathlin skrev (På 18.6.2009 den 23.21):

Ingen anelse om hva som er normalt å gi.

Jeg blir nesten stolt! Et svar fullt på høyde med de jeg pleier å gi!

Skrevet
  nick skrev (På 19.6.2009 den 10.08):

Jeg er invitert, men kan dessverre ikke. Så det er ikke noen surhetsfaktor med i bildet.

Jeg tolket det ikke som om du var sur:-)

Men jeg synes at man kan kjøp litt mindre om man ikke kommer.

1000,- bør holde lenge i denne sammenheng. Det er jo ikke helt nærmeste familie.

Unntaket er dersom dere har veldig god og mye kontakt.

Gjest svava
Skrevet
  Speak skrev (På 19.6.2009 den 11.02):

1000,- bør holde lenge i denne sammenheng. Det er jo ikke helt nærmeste familie.

Jeg tenker helt omvendt jeg. Når jeg ikke har anledning til å stille i et bryllupp/barnedåp etc, så kliner jeg til med litt ekstra for å "kompensere" ;)

Det er jo til tider svinedyrt å reise til der festlighetene skal foregå........så da har jeg råd til en litt større gave.

ps. Det er alltd tungtveiende grunner til at jeg "ikke stiller"

Gjest Elextra
Skrevet
  Speak skrev (På 19.6.2009 den 11.02):

''Men jeg synes at man kan kjøp litt mindre om man ikke kommer''

Er man først bedt synes jeg man skal gi samme "standard" på gaven enten man stiller eller ikke.

Skrevet

Jeg tror jeg ga ca 1500 til min nevø i fjor.

Gjest svava
Skrevet
  fresja skrev (På 19.6.2009 den 6.30):

Det høres ut som om du ikke skal være gjest i bryllupet? Da ville jeg gitt mindre. Det er og naturlig at om du er enslig gir du mindre enn om presangen kommer fra et par eller en familie.

Så lenge man er invitert så synes jeg man skal gi deretter. (i mitt tilfelle gir jeg alltid litt mer om jeg ikke kan komme)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...