Gå til innhold

Hva med dette jentenavnet da?

Anbefalte innlegg

Gjest bikku
Skrevet

Assosiasjoner? Vi sang en sang da vi var små:

"Vi har ei gammal tante, som heter Monika

Og når a går til torget, vi hermer etter a.

For sånn svinger rompa, og rompa svinger sånn..."

Og så herma vi allslags rare bevegelser vi kunne klare å komme på. Men navnet i seg selv er ok. Forbinder det bare med hyggelige jenter.

Gjest togli
Skrevet

Jeg heter Monica, hjelpes meg så skuffet jeg ble det folk forbinder navnet mitt med, nei å nei : (

Men litt morro at navnet mitt kommer opp til diskusjon da!

Jeg kan desverre ikke svare på om navnet er fint på et lite barn, jeg er innhabil!

Hva med Mona i stedet?

Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne ville vært relativt negative til nesten alle navnene på oss dol'ere dersom det var et lite barn som skulle hete det ;)

Svigerinna mi heter Monica og jeg ble nesten hetende det ;) Et veldig pent navn på -70-tallet ;)

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne ville vært relativt negative til nesten alle navnene på oss dol'ere dersom det var et lite barn som skulle hete det ;)

Svigerinna mi heter Monica og jeg ble nesten hetende det ;) Et veldig pent navn på -70-tallet ;)

''Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne ville vært relativt negative til nesten alle navnene på oss dol'ere dersom det var et lite barn som skulle hete det ;)''

*Hehe* Det har du nok helt rett i! :o) Tror neppe det er særlig mange småjenter som har min navnekombinasjon i dag.

Skrevet

''Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne ville vært relativt negative til nesten alle navnene på oss dol'ere dersom det var et lite barn som skulle hete det ;)''

Sikkert! Bortsett fra sånne som meg.. Jeg hadde et ganske kjipt navn da jeg var barn, jeg husker at jeg spurte mamma om jeg kunne få lov til å bytte navn.. Men så snudde navnetrendene, nå syns plutselig "alle" at jeg har et veldig pent navn - og jeg deler navn med mange småjenter.. ;-)

Gjest midt på treet
Skrevet

Med k: 5 på en skala til 10.

Med c: 3.

Skrevet

Sikkert! Bortsett fra sånne som meg.. Jeg hadde et ganske kjipt navn da jeg var barn, jeg husker at jeg spurte mamma om jeg kunne få lov til å bytte navn.. Men så snudde navnetrendene, nå syns plutselig "alle" at jeg har et veldig pent navn - og jeg deler navn med mange småjenter.. ;-)

Samme som meg ;-)

Gjest togli
Skrevet

*Hehe* Det har du nok helt rett i! :o) Tror neppe det er særlig mange småjenter som har min navnekombinasjon i dag.

Og mitt navn var visst kjempesøtt når jeg var liten, men nå? Nei, jeg tror kanskje ikke det ;)

Gjest togli
Skrevet

Er det ikke typisk! ;-)

Skrevet

Hehe!

I min bekjentskapskrets er det _veldig_ forvirrende at 5 damer har samme navn (ett av dine). I omtale, "nei, ikke hun NN, men hun NN"...

Skrevet

Kriminelle damer heter Monica, likeså eksdama til mannen min, og et par drittkjerringer fra oppveksten.

Skrevet

Oi, så negativ denne tråden har blitt! Jammen bra at folk ikke har slengt på et bilde av Monica Kristensen eller annen kjendis, slik at det blir sett på som hetsing av én navngitt person, men at man "nøyer" seg med å hetse alle de anonyme Monica'ene der ute...;-)

Jeg nøyer meg med å si at jeg ikke ville vurdert å benytte dette navnet på en evt datter.

Skrevet

Det er jo et navn som akkurat nå ikke er på moten. Jeg har absolutt ingenting imot navnet Monica, men forbinder det med voksne damer. I likhet med navn som f.eks Gunn, Bente, Grethe, og Linda.

Godt poeng.

Men jeg tror kanskje Linda'ene er noen år yngre enn Bente, Gunn og Grete? De tre sistnevnte damene er på alder med meg pluss/minus, mens Linda'ene er 4-8 år yngre enn meg, tror jeg.

Skrevet

Oi, så negativ denne tråden har blitt! Jammen bra at folk ikke har slengt på et bilde av Monica Kristensen eller annen kjendis, slik at det blir sett på som hetsing av én navngitt person, men at man "nøyer" seg med å hetse alle de anonyme Monica'ene der ute...;-)

Jeg nøyer meg med å si at jeg ikke ville vurdert å benytte dette navnet på en evt datter.

Det stiller i samme klasse som Veronica... (trenger ikke slenge på bilde her heller ;-))

Skrevet

Godt poeng.

Men jeg tror kanskje Linda'ene er noen år yngre enn Bente, Gunn og Grete? De tre sistnevnte damene er på alder med meg pluss/minus, mens Linda'ene er 4-8 år yngre enn meg, tror jeg.

''Men jeg tror kanskje Linda'ene er noen år yngre enn Bente, Gunn og Grete?''

Det stemmer nok det ja. Jeg hadde minst to Linda-er på samme klassetrinn husker jeg, men Gunn & co var uteksaminert forlengst :-)

Gjest Enda en Monica
Skrevet

Jeg heter Monica, hjelpes meg så skuffet jeg ble det folk forbinder navnet mitt med, nei å nei : (

Men litt morro at navnet mitt kommer opp til diskusjon da!

Jeg kan desverre ikke svare på om navnet er fint på et lite barn, jeg er innhabil!

Hva med Mona i stedet?

Jeg heter også det. Interessant å se at mange har direkte motforestillinger mot navnet. Grusomt, narkomane, billig.... Hehe, jaja... Vi hever oss over det. :-)

Skrevet

Verken eller, egentlig.

Helt ok, men ville nok ikke valgt det selv. Hvis du velger å bruke det på ei lita tulle, så vil nok mange forbinde det med langt mer positive ting etterhvert enn tilfellet er i dag (hvis man skal ta meningene i denne tråden som et representativt utvalg).

:o)

Mine to jenter (særlig eldste) har også navn som er atypiske for deres generasjon. Besteforeldrene var ikke veldig begeistrede med en gang, men har bare positive assosiasjoner nå (selvsagt).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...