Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=570130

Jeg er ikke den som ramler av stolen av det minste, men noe med dette får meg til å føle meg syk langt inni sjela. At de i tillegg filmer det hele mens flere andre står rundt...

Nylig ble ei 15 år gammel jente drept pga sjalusi, og en 16 år gammel gutt ble torturert i flere dager av ei gruppe med tenåringer.

Fuck!

Gjest Blir også veldig tam i kroppen
Skrevet

Jeg og blir kjempeoppgitt/lei meg/ og nedtrykket på en måte, når jeg ser slikt.

Verden har blitt så forferdelig kald på så mange måter.

Jeg har dessuten to yngre tenåringer selv som nå skal ut i denne verden, og jeg må innrømme at jeg kjenner hjertet løpe litt løpsk når jeg tenker på dem alene i dette helvete som kan være der ute.

Har tenkt mange ganger, at hadde jeg ikke hatt barn i dag men visst og sett hva jeg faktisk har til nå, så hadde jeg ikke villet ha barn. Jeg synes det eren for skremmende, stygt, kald og hard verden å sette dem inn i.

Men. Det er å stå på, bite tenna sammen, ha håp og tro, og jobbe iherdig det vi kan som enkeltmennesker for å holde dette kalde tilbake så langt det går.

Gjør vi alle littegranne så hjelper det litt på veg. Og foreldre kunne i stor grad hatt begynt å fokusere litt mer hjemme, på oppdragelse, krav, regler og normer de setter til og på barna sine.

:)

Skrevet

Ja, alle de sakene du nevner er rystende. Jeg blir kvalm.

Gjest togli
Skrevet

Det er skremmende hvordan verden har utvikla seg :-(((

Jeg får bare lyst til å gråte....

Det er altfor mange tafatte foreldre rundt omkring :-( Vi må begynne å lære å oppdra ungene våre igjen!

Gjest ms positive
Skrevet

Jeg vet ikke om det er så mye at det har blitt verre, som at vi nå faktisk hører om det.

Og det er selvfølgelig noe man kan gjøre noe med - og man må begynne med seg selv og sine egne barn.

Det handler vel om å være tilstede og ikke tro for mye at dette ikke skjer meg og mine barn - så får vi det nok til!

Gjest tøft miljø
Skrevet

Det er skremmende hvordan verden har utvikla seg :-(((

Jeg får bare lyst til å gråte....

Det er altfor mange tafatte foreldre rundt omkring :-( Vi må begynne å lære å oppdra ungene våre igjen!

At det er altfor mange tafatte foreldre er helt skkert, og det gjør meg skikkelig sint.

Jeg hadde nylig et par ungdommer på døren min som kom og krevde meg for 1400 kr for noe som min sønn skal ha ødelagt. Dette var 2 gutter på 15 år.

De sier de skal gi meg sjangsen å betale før de må ta saken i egne hender. De var tydelig ruset og dette var midt på dagen en søndag.

MIn 15-årige sønn var på jobb od de har også vært der og krevd inn penger.

Jeg har tidligere ikke hørt noe om dette og jeg ber de om å forlate stedet og sier at jeg ikke betaler noe som helst så lenge jeg ikke vet hva det dreier seg om.

Kontakter foreldrene til han det gjelder, og moren bare uffer seg i telefonen og sier hun heller ikke vet noe om denne ødelagte gjenstanden.

Jeg sier til henne at hvis kravet er berettiget, så skal vi komme til en enighet, men da oss i mellom, ikke via "mafiainnkreving" på dørene.

Etter 20 minutter kommer de tilbake med ytterligere 2 personer, de skriker til meg at de skal ha pengene nå og kommer så nærme og gir inntrykk av at de skal "ta" meg. Jeg føler meg veldig truet og tar med meg min 6-årige sønn inn og låser dørene.

Ringer foreldre på nytt og informerer de om hva som skjer, moren beklager og sier gutten hennes har ADHD og av og til blir sint.

Javel, men skal lide for det da? Hun har ingen planer om å komme og hente ham, hun spør ikke engang om hvor jeg bor eller foreslår noe som helst som kan løse opp i dette.

Sånt gjør meg forbannet, hun kunne i det minste ha kommet til stedet og tatt med seg sønnen sin eller i det minste forsøkt å roe ned situasjonen.

Men ingenting ble gjort og det gjør meg skikkelig forbanna.

Hadde det vært min sønn, hadde jeg selvfølgelig gjort noe.

Jeg har også opplevd å få huset ramponert og blitt truet på livet, sparket inn døren og min sønn slått ned pga av jeg tidlgere har varslet om rusmisbruk og full fest hjemme hos en 14-åring.

Jeg er en såkalt "varsler", jeg klarer ikke å se på når noe galt skjer. Når jeg ser 13-14 år gamle jenter setter seg inn i en bil med "voksne" menn som drikker, ringer jeg sporenreks foreldrene, eller jeg ser 13-åringen stå å røyke i skogen.

Jeg bryter inn hvis jeg ser noen blir plaget på skoleveien e.l.

Vi bor i et såkalt "finte" område, et velstående nabolag, men det er så mye dritt her og det har virkelig sjokkert meg i det siste, hvordan situasjonen blant de unge er.

Den eneste grunnen til at det er sånn, er jo fordi at vi voksne tillater at det skjer.

Min sønn ville bare betale for å få fred. Kravet var slett ikke berettiget, men jeg gjetter de trengte penger til dop der og da.

Jeg nekter å la meg presse av slike mafia-wannabe's og gir dem ikke en krone, for da har vi tapt og de vil komme tilbake

Gjest togli
Skrevet

At det er altfor mange tafatte foreldre er helt skkert, og det gjør meg skikkelig sint.

Jeg hadde nylig et par ungdommer på døren min som kom og krevde meg for 1400 kr for noe som min sønn skal ha ødelagt. Dette var 2 gutter på 15 år.

De sier de skal gi meg sjangsen å betale før de må ta saken i egne hender. De var tydelig ruset og dette var midt på dagen en søndag.

MIn 15-årige sønn var på jobb od de har også vært der og krevd inn penger.

Jeg har tidligere ikke hørt noe om dette og jeg ber de om å forlate stedet og sier at jeg ikke betaler noe som helst så lenge jeg ikke vet hva det dreier seg om.

Kontakter foreldrene til han det gjelder, og moren bare uffer seg i telefonen og sier hun heller ikke vet noe om denne ødelagte gjenstanden.

Jeg sier til henne at hvis kravet er berettiget, så skal vi komme til en enighet, men da oss i mellom, ikke via "mafiainnkreving" på dørene.

Etter 20 minutter kommer de tilbake med ytterligere 2 personer, de skriker til meg at de skal ha pengene nå og kommer så nærme og gir inntrykk av at de skal "ta" meg. Jeg føler meg veldig truet og tar med meg min 6-årige sønn inn og låser dørene.

Ringer foreldre på nytt og informerer de om hva som skjer, moren beklager og sier gutten hennes har ADHD og av og til blir sint.

Javel, men skal lide for det da? Hun har ingen planer om å komme og hente ham, hun spør ikke engang om hvor jeg bor eller foreslår noe som helst som kan løse opp i dette.

Sånt gjør meg forbannet, hun kunne i det minste ha kommet til stedet og tatt med seg sønnen sin eller i det minste forsøkt å roe ned situasjonen.

Men ingenting ble gjort og det gjør meg skikkelig forbanna.

Hadde det vært min sønn, hadde jeg selvfølgelig gjort noe.

Jeg har også opplevd å få huset ramponert og blitt truet på livet, sparket inn døren og min sønn slått ned pga av jeg tidlgere har varslet om rusmisbruk og full fest hjemme hos en 14-åring.

Jeg er en såkalt "varsler", jeg klarer ikke å se på når noe galt skjer. Når jeg ser 13-14 år gamle jenter setter seg inn i en bil med "voksne" menn som drikker, ringer jeg sporenreks foreldrene, eller jeg ser 13-åringen stå å røyke i skogen.

Jeg bryter inn hvis jeg ser noen blir plaget på skoleveien e.l.

Vi bor i et såkalt "finte" område, et velstående nabolag, men det er så mye dritt her og det har virkelig sjokkert meg i det siste, hvordan situasjonen blant de unge er.

Den eneste grunnen til at det er sånn, er jo fordi at vi voksne tillater at det skjer.

Min sønn ville bare betale for å få fred. Kravet var slett ikke berettiget, men jeg gjetter de trengte penger til dop der og da.

Jeg nekter å la meg presse av slike mafia-wannabe's og gir dem ikke en krone, for da har vi tapt og de vil komme tilbake

Høres helt forferdelig ut :-(

Altfor mange foreldre velger å lukke øynene for hva ungene deres driver med.. Problemet er nok at svært mange foreldre ikke følger opp ungene helt fra de er små. Mine barn er 5, 9 og 12 år gamle. Ukentlig (noen ganger daglig - og der det er naturlig) har vi samtaler om hvordan man oppfører seg mot andre osv. Jeg ser at dette er utrolig viktig og jeg ser at de har lært (og lærer) mye av dette. Det er utrolig viktig å begynne i det små. Det vil man ha så mye igjen for når barna vokser til.

Kanskje bør man ha mye mer fokus på oppfølging av alle foreldre i ulike faser av barns oppvekst? Slik verden nå har blitt, kreves det mye mer av oss foreldre i forhold til å lære barna sunne holdninger og verdier.

Skrevet

sånne folk skulle blitt skutt.. ett års fengsel er ikke nok..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...