Gå til innhold

Quiz - Kjenner du igjen blomstene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Du fikk 7 rette av 10 mulige, Du har lysegrønne fingre - ikke så verst, det kommer kanskje av at du et par ganger har prøvd å plante noe i en potte. Friske blomster kjøper du til jul og bursdager, men hagearbeid orker du ikke - det får begrense seg til en blomsterkasse.''

Karakteristikken er meget treffende, enskjønt jeg hadde forventet litt mer "proff-score" med 70% rett svar:-)

Bommet på nr 5, 6 og 7, dvs ALLE spørsmålene jeg bare gjettet på....;-)

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=8147

Gjest Aimabel
Skrevet

Lysegrønn.

Er ganske god på markblomstnavn, bedre der tror jeg :-)

Jeg har ikke grønne fingre desverre. Vil så gjerne få det til, men det ender stort sett i at det blir for mye eller for lite vann, sol, osv som resulterer i tidlig plantedød.

Gjest asfaltcowboy
Skrevet

2 av 10. Jeg kunne sviblene, og gjetta riktig på en til :-p

Skrevet

Fikk samme som deg- og bommet på de samme. Synes egentlig jeg er ganske god med blomster jeg, da..... lysegrønne fingre *hmpf*

Skrevet

Lysegrønn.

Er ganske god på markblomstnavn, bedre der tror jeg :-)

Jeg har ikke grønne fingre desverre. Vil så gjerne få det til, men det ender stort sett i at det blir for mye eller for lite vann, sol, osv som resulterer i tidlig plantedød.

Jeg har bare ett tips når det gjelder blomsterbed, og det er Flittig Lise! Ikke uten grunn at den har fått navnet sit;-)

Skrevet

Blomster er en av mine store lidenskaper, og jeg fikk dette resultatet:

''Du fikk 9 rette av 10 mulige, Du har mørkegrønne fingre! - du er et ekte blomsterbarn med bugnende hage og vinduskarmer. Du elsker å stelle med planter ute og inne, og har grønne fingre helt opp til skuldrene. Er du sikker på at du ikke er gartner?''

:-))

Skrevet

3 av 10 - asfaltcowboy

Blomster er ikke min greie...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

fikk også 7 av 10 rette.

Men jeg visste bare en.

Resten var gjetting.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

3 av 10 - asfaltcowboy

Blomster er ikke min greie...

Ikke min greie heller. Men i dag hadde jeg flaks på gjettingen, og fikk 7 av 10- til tross for at jeg kunne visste en.

Jeg er totalt uinteressert i blomsternavn. Liker se blomster- men that's it.

Skrevet

Ikke min greie heller. Men i dag hadde jeg flaks på gjettingen, og fikk 7 av 10- til tross for at jeg kunne visste en.

Jeg er totalt uinteressert i blomsternavn. Liker se blomster- men that's it.

Det kaller jeg bra gjetting:-)

Skrevet

9 av 10 ;O) Bomma på nr 6.

Var det den hvor et alternativ var Märtha-liljen?

Gjest prust
Skrevet

Fikk 8 riktige - og her skal det visst bugne av blomster både ute og inne..... - hmmmmmmm!

Skrevet

Du fikk 10 rette av 10 mulige, Du har mørkegrønne fingre! - du er et ekte blomsterbarn med bugnende hage og vinduskarmer. Du elsker å stelle med planter ute og inne, og har grønne fingre helt opp til skuldrene. Er du sikker på at du ikke er gartner?

...jobber for et gartneri. :P

Skrevet

He, he - 8 av 10. Også jeg som så definitivt IKKE har grønne fingre.

Men, jeg kan jo navnet på endel planter selv om jeg ikke kan å stelle dem :)

Skrevet

9 av 10 her og det meste var ikke gjetting heller. Kvalifiserer jeg til gammel kjerring nå tro? ;o)

candyqueen_83
Skrevet

Var det den hvor et alternativ var Märtha-liljen?

Nei, jeg tror det var der hvor et alternativ var prydtobakk. Røde blomster.

Skrevet

10 av 10, men jeg slet med at di kun brukte "norske" navn og ikke botaniske. Amaryllisen klarte jeg bare fordi jeg skjønte det ikke var det andre.

Hva er galt med å kalle en amaryllis for amaryllis for å si det slik....

Skrevet

9 av 10 her og det meste var ikke gjetting heller. Kvalifiserer jeg til gammel kjerring nå tro? ;o)

Jeg gjorde i alle fall ikke det. 5 av 10, hehe! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...