Gå til innhold

utrulig kjedelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

God natt, til både amfibier og andre:-)

Du har gjort en god innsats her inne i dag. Engasjert deg både i makrell, Bjarne Håkon og navn. Får håpe at noen andre tar ansvar i morgen...*s*

Natta:-)

Skrevet

Du har gjort en god innsats her inne i dag. Engasjert deg både i makrell, Bjarne Håkon og navn. Får håpe at noen andre tar ansvar i morgen...*s*

Hun har ikke engasjert seg i Bjarne Håkon. Rett skal være rett. Godnatt :-)

Skrevet

...og skatteoppgjøret også, selv om hun ikke får det selv før til høsten, og ikke en gang får noe igjen.

Bra innsats i dag, morsan!

Gjest togli
Skrevet

OG legg inn avsnitt, burde du lagt til;-)

Jeg har som prinsipp å ikke kommentere skrivefeil og/eller manglende avsnitt ;-P

Gjest herminegrang
Skrevet

OG legg inn avsnitt, burde du lagt til;-)

Til mitt forsvar: Jeg prøvde å legge inn avsnitt og mellomrom, men da innlegget ble sendt, så ble det slik det ble. Vet ikke hva jeg gjorde galt der...

Gjest herminegrang
Skrevet

Og tegn...og store bokstaver etter punktum....

Ja, der kan jeg blir bedre. Tar til meg den kritikken.

Gjest herminegrang
Skrevet

Dette er jo selvfølgelig heller ikke interessante temaer i verdens-sammenheng. Det er nabokrangler på laveste nivå- med primitive mennesker involvert. Dette er viktig for deg- forståelig nok - men kanskje ikke for den jevne doler.

Politiet gjør vel så godt de kan, mens de skylder på manglende ressurser:-(

Ja, det vet jeg. Det var den saken som opptok meg, og fremdeles opptar meg. Men regner med at de som spør om hva en syns om det og det navnet, også skriver om det som opptar dem akkurat da.

Forresten; ang. nugatti. Ingenting slår nugatti air.

Gjest togli
Skrevet

ok. Hva synes folk om politiets prioritering nå for tiden. Her vi bor har vi nemlig fått oppleve hva de ikke prioriterer. Har en bekjent som har en nabo (med adhd) som tar seg veldig tilrette. de har hatt en konflikt ang. en garasje som ble bygget for langt inn på min bekjentes eiendom. Saken har vært i retten og alle ting, men endte med at naboen måtte innse at hun ikke kom noen vei, og ble nødt til å gjøre det rette. I løpet av den tiden konflikten var som verst; ble min bekjent slått ned i bakken av naboen. Rett foran mann og sine små og store barn. Min bekjent måtte på legevakten. Heldigvis var ikke nesen brukket. I løpet av den kvelden ringte min bekjent flere ganger til politiet for å få hjelp, men de sa at de prioriterte ikke nabokrangler. Min bekjentes mann ringte også politiet, og faren hennes. Men ingenting hjalp. Hun måtte bare komme på mandag og anmelde naboen fikk hun beskjed om. etter noen uker ble saken henlagt. for det ble ord mot ord.

Nå i kveld skjer det samme, nå har naboen igjen slått ned min bekjent, og i tillegg tatt kvelertak på ektemannen. Begge er i skrivende stund på legevakten. De måtte hyre barnevakt for å kunne komme seg dit.

politiet prioriterer fortsatt ikke slike saker.

Men vi kan samtidig lese at det samme politiet (samme distrikt)går og plukker opp folk som er blitt nedslått i nærmeste tettsted når de er på byen! Og kjører dem til legevakten. Og klarer å ta den skyldige. Blir helt oppgitt av urettferdigheten her.

sånn. nå fikk jeg skrive om noe som sikkert ingen andre synes er noe å lese om. men skitt au.

Ring politiet igjen og si at dersom de ikke kan hjelpe dere i denne saken, så har dere ikke annet valg enn å gå til media!

Gjest herminegrang
Skrevet

Ring politiet igjen og si at dersom de ikke kan hjelpe dere i denne saken, så har dere ikke annet valg enn å gå til media!

Da første episode skjedde, så skrev jeg tips til alle aviser, både lokale og vg. Ingen av avisene trykket saken, og ingen ringte meg opp, da jeg ga mitt telefonnummer.

Problemet er at den som utøver volden, etterpå nekter for det. Hun og samboer lyger om alt, og da står politiet maktesløse. Episoden i går, kunne faktisk endt med drap, hadde ikke en tredje nabo kommet til og hjulpet. Og politiet kom faktisk utover natten. De gikk inn til voldsutøveren, satt der en halvtime, og forlot deretter den kriminelle. Min bekjent fikk deretter telefon av politiet, der de kunne fortelle at vedkommende sa at hun hadde ikke gjort noe galt. Ingenting var skjedd. Hva gjør en s

Gjest togli
Skrevet

Da første episode skjedde, så skrev jeg tips til alle aviser, både lokale og vg. Ingen av avisene trykket saken, og ingen ringte meg opp, da jeg ga mitt telefonnummer.

Problemet er at den som utøver volden, etterpå nekter for det. Hun og samboer lyger om alt, og da står politiet maktesløse. Episoden i går, kunne faktisk endt med drap, hadde ikke en tredje nabo kommet til og hjulpet. Og politiet kom faktisk utover natten. De gikk inn til voldsutøveren, satt der en halvtime, og forlot deretter den kriminelle. Min bekjent fikk deretter telefon av politiet, der de kunne fortelle at vedkommende sa at hun hadde ikke gjort noe galt. Ingenting var skjedd. Hva gjør en s

Dette høres slett ikke greit ut, nei.... Man blir maktesløs i slike situasjoner :-(

Filme, ta lydopptak, samle på eventuelle tekstmeldinger etc. neste gang?

Gjest eller er naboer sånn overalt?
Skrevet

ok. Hva synes folk om politiets prioritering nå for tiden. Her vi bor har vi nemlig fått oppleve hva de ikke prioriterer. Har en bekjent som har en nabo (med adhd) som tar seg veldig tilrette. de har hatt en konflikt ang. en garasje som ble bygget for langt inn på min bekjentes eiendom. Saken har vært i retten og alle ting, men endte med at naboen måtte innse at hun ikke kom noen vei, og ble nødt til å gjøre det rette. I løpet av den tiden konflikten var som verst; ble min bekjent slått ned i bakken av naboen. Rett foran mann og sine små og store barn. Min bekjent måtte på legevakten. Heldigvis var ikke nesen brukket. I løpet av den kvelden ringte min bekjent flere ganger til politiet for å få hjelp, men de sa at de prioriterte ikke nabokrangler. Min bekjentes mann ringte også politiet, og faren hennes. Men ingenting hjalp. Hun måtte bare komme på mandag og anmelde naboen fikk hun beskjed om. etter noen uker ble saken henlagt. for det ble ord mot ord.

Nå i kveld skjer det samme, nå har naboen igjen slått ned min bekjent, og i tillegg tatt kvelertak på ektemannen. Begge er i skrivende stund på legevakten. De måtte hyre barnevakt for å kunne komme seg dit.

politiet prioriterer fortsatt ikke slike saker.

Men vi kan samtidig lese at det samme politiet (samme distrikt)går og plukker opp folk som er blitt nedslått i nærmeste tettsted når de er på byen! Og kjører dem til legevakten. Og klarer å ta den skyldige. Blir helt oppgitt av urettferdigheten her.

sånn. nå fikk jeg skrive om noe som sikkert ingen andre synes er noe å lese om. men skitt au.

Du bor ikke tilfeldigvis på H...eng???

Skrevet

Jeg har smakt Stabbursmakrell i olje eller hva det var, og det var skikkelig fysjom! Så det må være den vanlige, standard med tomat. Og ikke slik i tube, for da er det alt for mye saus og for lite fiskebiter. Bare ekkeltt når alt er sauset sammen slik.

Jeg har ellers smakt King Oscar og Trondhejms Preservering, pluss noen andre billgimerker jeg prøvde med på under studietiden - ikke bra.

Kommentaren din om Nugatti vil jeg overhodet ikke nedlate meg til å svare på!!

*Hehe* Jeg er faktisk enig med deg når det gjelder makrell i tomat. Har vært gjennom de fleste merker jeg har funnet på markedet, men det er og blir den gode, gamle i oval boks fra Stabburet som er den beste. :o)

Gjest herminegrang
Skrevet

Du bor ikke tilfeldigvis på H...eng???

nei

Skrevet

Til mitt forsvar: Jeg prøvde å legge inn avsnitt og mellomrom, men da innlegget ble sendt, så ble det slik det ble. Vet ikke hva jeg gjorde galt der...

Du må ha doble linjeskift for at det skal bli avsnitt.

Skrevet

Jeg har som prinsipp å ikke kommentere skrivefeil og/eller manglende avsnitt ;-P

Jeg synes ikke manglende avsnitt er i samme kategori som skrivefeil. Superlange innlegg uten avsnitt er vanskelige å lese - spesielt når det er sent på lørdagskvelden...;-)

Da er det et godt råd å be vedkommende legge inn avsnitt, for da øker sannsynligheten for at folk leser + svarer.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes ikke manglende avsnitt er i samme kategori som skrivefeil. Superlange innlegg uten avsnitt er vanskelige å lese - spesielt når det er sent på lørdagskvelden...;-)

Da er det et godt råd å be vedkommende legge inn avsnitt, for da øker sannsynligheten for at folk leser + svarer.

Er igrunnen enig i det :) I dette tilfellet ser det jo ut som den "skyldige" er unnskyldt, så da var det greit at jeg ikke kommenterte det ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''Episoden i går, kunne faktisk endt med drap, hadde ikke en tredje nabo kommet til og hjulpet. ''

Da har de jo vitne. Dessuten har de jo vært til legevakten som kan dokumentere skader.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Dette er jo selvfølgelig heller ikke interessante temaer i verdens-sammenheng. Det er nabokrangler på laveste nivå- med primitive mennesker involvert. Dette er viktig for deg- forståelig nok - men kanskje ikke for den jevne doler.

Politiet gjør vel så godt de kan, mens de skylder på manglende ressurser:-(

Innledningen på innlegget var

''Hva synes folk om politiets prioritering nå for tiden.''

så sånn sett er det jo et tema som har interesse for flere enn vedkommede. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...