Gå til innhold

Hovefestivalen - 15 åring alene?

Anbefalte innlegg

Gjest klar for festival!
Skrevet

Sønn på 15 har sååååå lyst på konsert!

Selv skal jeg på tirsdag, han ønsker onsdag og vi skal gå sammen på torsdagen.

Skal jeg la han gå alene på onsdagen? I utgangspunktet har jeg sagt at han ikke får dra alene, men jeg vet han klarer seg helt fint, og sannsynligvis ikke havner oppi trøbbel (skjønt, en kan aldri være sikker)... (Han skal også på jobb kl 8 neste dag. Men er ikke urolig for om han vil klare det, han klarer det han vil.. ;) ) Mange av vennene hans skal, og jeg vil ikke være kjip. Han skal betale det selv av sommerjobbpengene.

Jeg orker ikke gå 3 dager på rad, iallefall ikke når det er jobb dagen etter.. Dessuten blir det veldig dyrt, når jeg egentlig ikke hadde tenkt meg dit 3 dager på rad.

Vi bor i Arendal så vi/han skal hjem hver kveld. Innspill?

Gjest HoveTove
Skrevet

Avhengig av hvor lenge og hvor sent. 15 er vel ungt men som sagt avhenger av klokkeslettene

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hvis han er til å stole på syns jeg du skal la ham dra. Flere av vennene hans er jo der, i tillegg har han spart opp penger selv. Mine foreldre var strenge og jeg fikk "aldri" bli med på noe som helst, selv om jeg var det eneste av oss søskenene som var til å stole på. Jeg gikk glipp av mye morsomt pga det.

Gjest klar for festival!
Skrevet

Avhengig av hvor lenge og hvor sent. 15 er vel ungt men som sagt avhenger av klokkeslettene

Slipknot-konserten begynner kl 2230... Så det er ikke så veldig tidlig akkurat...

Gjest klar for festival!
Skrevet

Hvis han er til å stole på syns jeg du skal la ham dra. Flere av vennene hans er jo der, i tillegg har han spart opp penger selv. Mine foreldre var strenge og jeg fikk "aldri" bli med på noe som helst, selv om jeg var det eneste av oss søskenene som var til å stole på. Jeg gikk glipp av mye morsomt pga det.

Han har ikke alltid vist at han er til å stole på, men jeg prøver å gi han muligheten til å bevise at han kan... selv om han har en jobb å gjøre der på enkelte områder..

Jeg har alltid vært veldig streng, men jeg ønsker ikke å være den som alltid er den kjipeste, som du opplevde da du var ung...

I tillegg er det to av favorittbandene hans som kommer, så jeg prøver å ha forståelse for hvordan akkurat det føles.. :)

Gjest HoveTove
Skrevet

Slipknot-konserten begynner kl 2230... Så det er ikke så veldig tidlig akkurat...

Helt klart nei. Jeg var der i fjor og er godt kjent med festivalen, 22.30 er for sent for en 15 åring. Jeg begriper egentlig ikke at slike festivaler har 18 årsgrense.

Gjest HoveTove
Skrevet

Helt klart nei. Jeg var der i fjor og er godt kjent med festivalen, 22.30 er for sent for en 15 åring. Jeg begriper egentlig ikke at slike festivaler har 18 årsgrense.

At de IKKE har 18årsgrense, skulle det stå.

Gjest klar for festival!
Skrevet

At de IKKE har 18årsgrense, skulle det stå.

Ok, tenker du da først og fremst på om han går alene eller alderen generelt? Vi skal gå sammen en gjeng med ungdommer og foreldre på torsdagen.. :)

Gjest HoveTove
Skrevet

Ok, tenker du da først og fremst på om han går alene eller alderen generelt? Vi skal gå sammen en gjeng med ungdommer og foreldre på torsdagen.. :)

Tror så absolutt han kan ha stor glede av festivalen og musikken, men tidspunktet er for sent for ham å gå alene. Selv om det hadde vært en kompisgjeng som gikk ville jeg sagt nei. 15 åringer har null å gjøre på slike festivaler alene. Hove er en utrolig bra festival der er mye vakter og den er langt "renere" og tryggere enn mange andre, men gutten er 15 år, gi ham minst 2 år til før du sender ham løs. Hadde det vært noe på dagtid ville jeg heller vurdert det om jeg var deg.

Gjest klar for festival!
Skrevet

Tror så absolutt han kan ha stor glede av festivalen og musikken, men tidspunktet er for sent for ham å gå alene. Selv om det hadde vært en kompisgjeng som gikk ville jeg sagt nei. 15 åringer har null å gjøre på slike festivaler alene. Hove er en utrolig bra festival der er mye vakter og den er langt "renere" og tryggere enn mange andre, men gutten er 15 år, gi ham minst 2 år til før du sender ham løs. Hadde det vært noe på dagtid ville jeg heller vurdert det om jeg var deg.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. God hjelp i vurderingen! :))

Gjest mora2
Skrevet

Så lenge han kommer hjem hver kveld hadde jeg latt han få lov.

Herregud, det er jo ferie, så han trenger jo ikke legge seg så tidlig... ;P

Dessuten får han pluss for god musikk smak. ;0)

Mrs. Wallace
Skrevet

Han har ikke alltid vist at han er til å stole på, men jeg prøver å gi han muligheten til å bevise at han kan... selv om han har en jobb å gjøre der på enkelte områder..

Jeg har alltid vært veldig streng, men jeg ønsker ikke å være den som alltid er den kjipeste, som du opplevde da du var ung...

I tillegg er det to av favorittbandene hans som kommer, så jeg prøver å ha forståelse for hvordan akkurat det føles.. :)

Jeg kjenner flere 16-åringer som skal dit alene, i hvert fall.

Ettersom det er favorittbandene hans er det mye som står på spill for ham. Kan du ikke ta en skikkelig prat med ham om at du i utgangspunktet har stor forståelse for at han vil gå, og at dersom du lar ham få det privilegiet, må han være bevisst på ansvaret. Avtal at han evt sender deg noen meldinger underveis, og sett en hjemmetid som _må_ følges, ellers vil det få skikkelige konsekvenser for senere anledninger.

Når dere bor i nærheten, han betaler billetten selv og har venner som også skal dit, heller nok jeg til at han burde få dra. Men det er klart - du kjenner best din egen tenåring. :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg tror jeg ville latt ham dra. Avtal at han skal rett hjem etter konserten (du kan evt avtale at du kommer med bil og henter ham utenfor konsertområdet?) og ha evt mobilkontakt med ham et par ganger i løpet av kvelden? Siden han skal dra med venner, så er han iallefall ikke alene.

candyqueen_83
Skrevet

Så lenge han kommer hjem hver kveld hadde jeg latt han få lov.

Herregud, det er jo ferie, så han trenger jo ikke legge seg så tidlig... ;P

Dessuten får han pluss for god musikk smak. ;0)

''Herregud, det er jo ferie, så han trenger jo ikke legge seg så tidlig... ;P''

Han skulle også på jobb kl 08 neste morgen :o)

Men jeg hadde også latt han dra.

Gjest mora2
Skrevet

''Herregud, det er jo ferie, så han trenger jo ikke legge seg så tidlig... ;P''

Han skulle også på jobb kl 08 neste morgen :o)

Men jeg hadde også latt han dra.

Åå, ja der kan du se hvor godt jeg følger med! ;S

Men jeg hadde også latt han gå uansett.

Gjest klar for festival!
Skrevet

Åå, ja der kan du se hvor godt jeg følger med! ;S

Men jeg hadde også latt han gå uansett.

Ja jeg tenker ikke så veldig på leggetidspunktet egentlig, for han har vist at han fint klarer å stå opp og jobbe, selv om han har ranglet dagen før ;)

Gjest klar for festival!
Skrevet

Jeg tror jeg ville latt ham dra. Avtal at han skal rett hjem etter konserten (du kan evt avtale at du kommer med bil og henter ham utenfor konsertområdet?) og ha evt mobilkontakt med ham et par ganger i løpet av kvelden? Siden han skal dra med venner, så er han iallefall ikke alene.

ja jeg er egentlig ikke så veldig "engstelig" tror jeg, er vel mest det med alkohol jeg tenker på. Han har en del eldre venner som jeg tror skal dit, og tipper at fristelsene kan stå i kø. Men det er jo det med frihet under ansvar da... ;)

Jeg heller mot å la han gå..

Gjest mora2
Skrevet

Ja jeg tenker ikke så veldig på leggetidspunktet egentlig, for han har vist at han fint klarer å stå opp og jobbe, selv om han har ranglet dagen før ;)

Da går det nok fint denne gangen også. Håper han får en knall opplevelse. :0)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hadde latt han få gå;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''I tillegg er det to av favorittbandene hans som kommer, så jeg prøver å ha forståelse for hvordan akkurat det føles.. :)''

Jammen da MÅ han jo bare! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...