Gå til innhold

Hovefestivalen - 15 åring alene?

Anbefalte innlegg

Gjest klar for festival!
Skrevet

''I tillegg er det to av favorittbandene hans som kommer, så jeg prøver å ha forståelse for hvordan akkurat det føles.. :)''

Jammen da MÅ han jo bare! :-)

Ja han må nok det.. ;))

Gjest klar for festival!
Skrevet

Jeg kjenner flere 16-åringer som skal dit alene, i hvert fall.

Ettersom det er favorittbandene hans er det mye som står på spill for ham. Kan du ikke ta en skikkelig prat med ham om at du i utgangspunktet har stor forståelse for at han vil gå, og at dersom du lar ham få det privilegiet, må han være bevisst på ansvaret. Avtal at han evt sender deg noen meldinger underveis, og sett en hjemmetid som _må_ følges, ellers vil det få skikkelige konsekvenser for senere anledninger.

Når dere bor i nærheten, han betaler billetten selv og har venner som også skal dit, heller nok jeg til at han burde få dra. Men det er klart - du kjenner best din egen tenåring. :)

Hmm... ja jeg heller også mot å la han gå, og jeg kan jo hente han da, så blir det litt raskere hjem.. ;)

Gjest klar for festival!
Skrevet

Jeg hadde latt han få gå;)

Takk for svar. Ser det er mange som ville latt han fått lov. Jeg sliter litt med tilliten pga en del dumme ting fra før, burde nok presisert det i første innlegg, men han har egentlig ikke gjort så veldig mye VELDIG ille ting heller da... iallefall ikke i senere tid. Så jeg får gå i tenkeboksen og sove på det :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hmm... ja jeg heller også mot å la han gå, og jeg kan jo hente han da, så blir det litt raskere hjem.. ;)

Det høres lurt ut å hente ham. Da er du sikker på at han kommer seg greit hjem, og terskelen blir høyere for ham for å finne på noe tull.

Gjest togli
Skrevet

ja jeg er egentlig ikke så veldig "engstelig" tror jeg, er vel mest det med alkohol jeg tenker på. Han har en del eldre venner som jeg tror skal dit, og tipper at fristelsene kan stå i kø. Men det er jo det med frihet under ansvar da... ;)

Jeg heller mot å la han gå..

Du kan fortelle ham at du er veldig usikker på om du skal la ham få lov til å dra dit, men at du vil gi ham en sjanse til å vise at du kan stole på at han ikke drikker. Kanskje vil det funke?

Gjest klar for festival!
Skrevet

Du kan fortelle ham at du er veldig usikker på om du skal la ham få lov til å dra dit, men at du vil gi ham en sjanse til å vise at du kan stole på at han ikke drikker. Kanskje vil det funke?

Ja det skal jeg si ja. Har ikke kjøpt billett enda men det ordner seg nok. Jeg har bestemt meg for at han skal få anledning til å vise seg tilliten verdig. Blir sikkert moro for han dette! :)

Gjest togli
Skrevet

Ja det skal jeg si ja. Har ikke kjøpt billett enda men det ordner seg nok. Jeg har bestemt meg for at han skal få anledning til å vise seg tilliten verdig. Blir sikkert moro for han dette! :)

Krysser fingrene for at han skjønner at han må vise at du kan stole på ham :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...