Gå til innhold

Syden for første gang, hva ha med...?

Anbefalte innlegg

Gjest sydenfareren
Skrevet

Vi skal til Syden for første gang og lurer på hva vi må pakke med oss:o)

Er vant til å dra på Norgesferie og til Danmark med bil og har med oss MASSE! Da må vi jo også pakke regntøy, ullklær osv:o)

Hva MÅ vi ha med, og hva MÅ vi IKKE glemme, og hva trenger vi ikke ha med:o)

Tar gjerne imot tips til reise-apoteket og:o)

serendipity
Skrevet

Det er jo stort sett VARMT!!! overalt i "Syden" på denne tiden. Regntøy er ikke neødvendig. Blir for varmt og klamt uansett om det skulle komme en skur. Det regner jo stort sett ikke ofte. Lette sko og sandaler. Plenty med topper/t-skjorter, shortser/skjørt og flere sett med badetøy. Strandhåndklær (om ikke hotellet tilbyr dette), eller så er det mange som kjøper der nede og legger igjen ettersom de jo tar endel plass. (men nye håndklær kan man jo ikke akkurat tørke seg med ;-) reise bio-tex er ok å ha med for å vaske opp noe klær. Mange hotell tilbyr jo også vask av klær så da trenger du mindre klær. Solbriller og solkrem (jeg tar alltid dette med for reagerer på endel solkrem merker). Har dere med småbarn kan det være lurt å ta med et par bokser (hermetiske) leverpostei. evt. smøreost, men dette selger de også de flste steder. Ellers er jeg så sær at jeg liker norsk kaffe best og har med et par poser.

Kulltabletter, nesespray, alovera, febernedsettende og evt. allergitabletter/flytende zyrtec. (noen kan reagere VELDIG på endel stikk i sydligere strøk.)

Badeleker osv. kjøper man vel stort sett på stedet.

God tur :-) Hvor går ferden?

Gjest togli
Skrevet

Toilettsaker

Sommertøy og sommersko, samt ei lett jakke.

Jeg hadde ikke gidda å drasse på eget "apotek". Som regel får du kjøpt alt du trenger der du er (med mindre dere skal lagt uti huttiheita ;-))

Gjest høstløv
Skrevet

Ta gjerne med imodium tabletter til å stopp sydendiare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...