Gå til innhold

Amatør med kredittkort

Anbefalte innlegg

Gjest Fort gjort
Skrevet

For første gang i mitt 43-årige liv har jeg gått til anskaffelse av kredittkort (Mastercard). Det gikk kjapt å bestille og få det, og etterhvert brukte jeg det til å betale noen flybilletter (begynnelsen av denne måned). Men så tenkte jeg at jeg skulle overføre det utlegget til kredittkortet igjen, men det får jeg jo ikke til...Får jeg faktura, da? Eller hvordan pokker får jeg betalt inn det jeg har brukt på kredittkortet? Jeg vil jo ikke ha renter på beløpet... Help someone...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Spørs hvilket kort du har. Jeg har gebyrfri visa sitt, og får faktura på mail. Sambo har mastercard fra banken sin, og får faktura i posten.

Det er visst antall dager før renta begynner og løpe, det skjer ikke med en gang. Ikke på våre kort i allefall. Så det kommer nok en faktura. Du kan jo også se på der du bestilte, der skal det stå når forfall er (jeg har den 20. i mnd, sambo den 15. Dvs måneden etter at vi har brukt kortene)

Skrevet

Du får tilsendt en faktura fra kortselskapet. Vanligvis plusser de ikke på verken renter eller gebyrer dersom du betaler fakturaen i tide:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Vanligvis får du 30-40 rentefrie dager og du får faktura i posten.

Faren når du får faktura er at det ser ut som du ikke trenger å betale noe nå. Kredittkortsselskapet presenterer det slik at de kun skriver beløp som er _forfalt_ i betalfeltet. Da begynner imidlertid de høye rentene å løpe, og du bør betale før det. Du vil kunne se av fakturaen (men altså ikke i "betalfeltet") hvor mye du har brukt og hva du bør betale for å unngå renter.

Skrevet

Vanligvis får du 30-40 rentefrie dager og du får faktura i posten.

Faren når du får faktura er at det ser ut som du ikke trenger å betale noe nå. Kredittkortsselskapet presenterer det slik at de kun skriver beløp som er _forfalt_ i betalfeltet. Da begynner imidlertid de høye rentene å løpe, og du bør betale før det. Du vil kunne se av fakturaen (men altså ikke i "betalfeltet") hvor mye du har brukt og hva du bør betale for å unngå renter.

Godt poeng der:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...