Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Klart smaken er ulik, musikken hans var rett og slett plagsom. Har ikke likt noe den mannen ga ut etter "Off the Wall" som faktisk hadde et par bra spor.

Syns Christer Falck oppsummerer det bra, jeg:

''Men som den musikknerden Falck er, har han alle Jackson-platene og kan alle sangene, men har ikke kunnet sette pris på Jacksons musikk etter 1987. Da kom plata «Bad» ut, etter knallsuksessene «Off the Wall» og «Thriller». Men grunnen til Falcks beundring for Jacksons tidligste diskografi, er ikke sangeren selv.

- Det var jo Quincy Jones-produksjonen som førte til den banebrytende popmusikken, ikke Michael Jackson selv. Alle platene etter Quincy Jones-tiden er mildt sagt jævlige.''

http://www.kjendis.no/2009/06/26/kjendis/musikk/michael_jackson/dod/6912684/

Jeg anser ikke Christer Falck for å sitte med fasit over hva som er bra (pop-)musikk.

• Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Bookworm

14

• Mrs D

12

• ShitDiddelyDo

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Såvidt jeg vet, så ble disse påstandene aldri bevist, og han ble også frikjent på alle punkter i retten.

Man skal heller ikke se bort ifra at en såpass profilert person som Michael Jakson er ganske utsatt for både ryktespredere, utpressere og skandalepressen.

Da skal det ikke mye til før en fjær blir til 5 høns.

Derfor stiller jeg meg heller kritisk til de beskyldningene han ble utsatt for.

At han ble frikjent stemmer vel ikke? Det ble inngått forlik sånn at rettsaken ble avsluttet og saksøkerne fikk store pengesummer. Det er slett ikke det samme som en frikjennelse!

Skrevet

''Musikken til Michael Jackson var sterkt oppskrytt''

Helt uenig! Beat it, Thriller med flere er noe av den aller beste pop'en som er laget.

Men smak og behag.. osv. *S*

Det er jo rett og slett ikke mulig å diskutere musikksmak, da det er nettopp det - smak, og den er veldig forskjellig...

Skrevet

Jeg anser ikke Christer Falck for å sitte med fasit over hva som er bra (pop-)musikk.

Hehe, ikke jeg heller...

Skrevet

Helt enig med deg. Det virker utrolig arrogant å vise så lite respekt for en så stor artists bortgang.

Hvordan han var som privatperson burde også få ligge i slike sammenhenger. Akkurat som alle andre - så bør Micheal Jackson få hvile i fred.

100% enig!

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Skrevet

Det gjør ikke jeg heller, men jeg er nå enig med han denne gangen. Produksjonen har i seg selv utrolig mye å si for hvordan et album blir, egentlig alt. Men selv med Quincy Jones ved roret er det dårlig, dårlig, plagsomt dårlig.

Skrevet

Helt enig med deg. Det virker utrolig arrogant å vise så lite respekt for en så stor artists bortgang.

Hvordan han var som privatperson burde også få ligge i slike sammenhenger. Akkurat som alle andre - så bør Micheal Jackson få hvile i fred.

Det er nå en gang sånn at folk blir husket for det de har gjort de siste årene. Og hva har Michael Jackson gjort de siste 15-20 årene, egentlig sida slutten på 80-tallet en gang? Nå slapp han en pinlig sorti i forhold til konserter som neppe noen gang hadde blitt noe av uansett, så exiten hans kom antakeligvis på rett tidspunkt i så måte.

Gjest Elextra
Skrevet

Det gjør ikke jeg heller, men jeg er nå enig med han denne gangen. Produksjonen har i seg selv utrolig mye å si for hvordan et album blir, egentlig alt. Men selv med Quincy Jones ved roret er det dårlig, dårlig, plagsomt dårlig.

Er enig i at produksjonen har mye å si, forøvrig tror jeg ikke vi blir enige i denne saken :)

Skrevet

Det er nå en gang sånn at folk blir husket for det de har gjort de siste årene. Og hva har Michael Jackson gjort de siste 15-20 årene, egentlig sida slutten på 80-tallet en gang? Nå slapp han en pinlig sorti i forhold til konserter som neppe noen gang hadde blitt noe av uansett, så exiten hans kom antakeligvis på rett tidspunkt i så måte.

Jeg vil i hvert fall aldri huske Michael Jackson for noe annet enn den store artisten han var. Det er vel ingen tvil om at han var et ulykkelig og selvdestruktivt menneske. Og det ble tydeligvis også hans skjebne til slutt. Det snakkes nå om en overdose som årsak til hans død:

http://www.vg.no/musikk/michael-jackson/artikkel.php?artid=559702

Skrevet

Er enig i at produksjonen har mye å si, forøvrig tror jeg ikke vi blir enige i denne saken :)

''forøvrig tror jeg ikke vi blir enige i denne saken :)''

Det er vel ikke noe mål heller, hehe. Godt smaken er forskjellig sånn at det var rom for Michael Jackson og hans musikk blant folk også. ;-)

Gjest Pavlova
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det er trasig å se at så mange svarer at de ikke bryr seg. Det er respektløst synes jeg, og jeg skulle ønske de heller kunne latt være å svare. Mannen er død. Han har barn og familie som nå er i sorg, og han har virkelig satt spor etter seg i musikkhistorien. Kan man ikke vise ham litt respekt?

Jeg aner ikke hva han har gjort eller ikke gjort, men jeg er ganske sikker på at han var et ulykkelig menneske. Han har levd hele livet sitt i rampelyset for å gi av seg selv til hele verden. Jeg synes vi skal gi ham anerkjennelse for det i det minste.

Skrevet

Jeg vil i hvert fall aldri huske Michael Jackson for noe annet enn den store artisten han var. Det er vel ingen tvil om at han var et ulykkelig og selvdestruktivt menneske. Og det ble tydeligvis også hans skjebne til slutt. Det snakkes nå om en overdose som årsak til hans død:

http://www.vg.no/musikk/michael-jackson/artikkel.php?artid=559702

''Det snakkes nå om en overdose som årsak til hans død:''

Er jo alltid mye spekulasjoner når en kjendis dør brått og alt for tidlig.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes det er trasig å se at så mange svarer at de ikke bryr seg. Det er respektløst synes jeg, og jeg skulle ønske de heller kunne latt være å svare. Mannen er død. Han har barn og familie som nå er i sorg, og han har virkelig satt spor etter seg i musikkhistorien. Kan man ikke vise ham litt respekt?

Jeg aner ikke hva han har gjort eller ikke gjort, men jeg er ganske sikker på at han var et ulykkelig menneske. Han har levd hele livet sitt i rampelyset for å gi av seg selv til hele verden. Jeg synes vi skal gi ham anerkjennelse for det i det minste.

Jeg synes også det er trasig å lese, og jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med den slags kommentarer. Det gjør det bare ekstra vondt for de som er veldig lei seg i dag - i tillegg til at det er respektløst overfor en artist som tross alt er genierklært - uansett hva vi selv måtte synes om han.

Ingen av oss kjente Michael Jackson som privatperson, så den biten burde vi la ligge nå som han er død.

Jeg har selv opplevd å miste min favorittartist på den samme uventede og sjokkartede måten, og kommentarer om at andre ikke brydde seg om det og det som verre var...ja, det sved faktisk å lese når man var på det mest sorgtunge og sårbare.

Skrevet

At han ble frikjent stemmer vel ikke? Det ble inngått forlik sånn at rettsaken ble avsluttet og saksøkerne fikk store pengesummer. Det er slett ikke det samme som en frikjennelse!

Jeg husker ikke detaljene, så det er mulig jeg husker feil. Men mener å huske at han var 2 runder i retten. Han ble først frikjent, men saken ble anket. Tror det var i andre runde det ble inngått avtale om forlik?

Gjest tjing
Skrevet

Jeg husker ikke detaljene, så det er mulig jeg husker feil. Men mener å huske at han var 2 runder i retten. Han ble først frikjent, men saken ble anket. Tror det var i andre runde det ble inngått avtale om forlik?

Fra Wikipedia

Rettssak

13. juni 2005 ble Michael Jackson frikjent i en straffesak anlagt i Santa Barbara, hvor han var anklaget for seksuelle overgrep mot barn og servering av alkohol til mindreårige. Han var anklaget for å ha misbrukt en gutt. Moren til gutten hadde gjeldsbrev og fortalte forskjellige versjoner i retten; det samme gjorde gutten. De hadde ingen beviser på at Michael Jackson hadde misbrukt gutten, og han ble frikjent. Ifølge VG ble det avslørt en telefonsamtale mellom faren til offeret og offerets advokat der det sies at moren kun ville ha pengene til Michael Jackson. I november 2003 utgav Michael Jackson og Sony en samleplate med hans nummer 1 hits på CD og DVD, med tittelen Number Ones. Albumet inneholdt en ny sang av Michael, «One More Chance». Samme dag som platen ble lansert, ble det utlevert en ordre om arrestasjon av Jackson. Michael var da i gang med innspillingen av musikkvideoen til «One More Chance», som til dags dato ikke er utgitt pga rettssaken. Han ble nå anklaget for å ha seksuelt forført et barn. Jackson hevdet alltid sin uskyld. Han uttalte etter arrestasjonen at han aldri kunne tenke seg å bo i Neverland lengre, på grunn av politirazziaen var det ikke lenger et hjem for ham. Fra nå av ville han bare besøke Neverland. 13. juni 2005 ble han frifunnet på alle ti tiltalepunkter.

Skrevet

Står i alle fal på vg nett (uten at det behøver å være sannheten av den grunn), at han ble tiltalt og frikjent i 2005.

Men jeg vet lite om saken....

mariaflyfly
Skrevet

"Hele verden sørger over Michael Jacksons død", leser jeg i mediene i dag. Hva med å sørge bittelitt for alle barna som hver dag dør av sult eller sykdommer det faktisk finnes medisiner mot?

Gjest tjing
Skrevet

Anklager og nedtur

På 90-tallet skrev Michael Jackson under ny platekontrakt med Sony. Kontrakten var verdt svimlende 890 millioner dollar (6,7 milliarder kroner). Men i 1993 ble Michael Jackson anklaget for å ha antastet den 13 år gamle gutten Jordy Chandler. Dette førte til at Pepsi, som han hadde sponsoravtale med, sa opp kontrakten.[7] Men Jackson hevdet hele tiden sin uskyld og ble aldri dømt for utuktig omgang med barn. I følge juryen ble Jordy Chandler ikke trodd i retten pga hans forskjellige versjoner som ikke stemte. I følge en dokumentar der et lydklipp ble lekket ut av faren til Chandler, ble det avslørt at Jordy Chandler aldri ble misbrukt av Michael Jackson.[8][9]

Forfatteren Geraldine Hughes skrev en bok med tittelen Redemption: The Truth Behind the Michael Jackson Child Molestation Allegations. Hughes avslørte i boken fakta som aldri har vært kjent for offentligheten, og konkluderer med at Jackson må ha vært uskyldig i anklagene som ble rettet mot ham i 1993. I 1994 stilte han for intervju hos Oprah Winfrey, hvor han snakket om hans karriere som musikkartist. I følge nettstedet Mjoai.com ble programmet sett av over 100 millioner mennesker over hele verden. Samme år ble det bekreftet at Michael hadde giftet seg med Lisa Marie Presley, rockelegenden Elvis Presleys eneste barn. Ekteskapet varte bare i 18 måneder. Lisa Marie dukket også opp i Michael Jackson-videoen «You Are Not Alone».

Og dette står om første tilfellet hvor han ble anklaget for å ha antastet en unggutt. Jeg mener han i et senere intervju sa at han betalte en sum for å få denne saken ut av verden, selv om han hele tiden hevdet sin uskyld.

Skrevet

"Hele verden sørger over Michael Jacksons død", leser jeg i mediene i dag. Hva med å sørge bittelitt for alle barna som hver dag dør av sult eller sykdommer det faktisk finnes medisiner mot?

Selvfølgelig tenker man også på barna som sulter, men det er ikke noe rart om det blir oppslag når en så kjent person dør... som med prinsesse Diana...

Skrevet

Mennesket er nå slik laget at de har lettere for å sørge over noe de selv opplever som et tap. Akkurat som vi lettere identifiserer oss med ulykker som like gjerne kunne ha rammet oss selv. Og dermed føler sterkere. Eks.: 1-åringen som døde i en bil i går.

Det er begrenset hvor mye kapasitet vi har til å ta innover oss det som kan oppfattes som vondt, og det blir vanskeligere når det er snakk om en "gruppe" som ikke inneholder enkeltindivider vi kan relatere følelser til.

Men uansett - akkurat i dag må alle de menneskene som sørger over Micheal Jackson, få lov til å gjøre akkurat det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...