Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246045737' post='4171285]

''Michael Jackson etterlater seg tre barn: Michael Joseph Jackson Jr., Paris Michael Katherine Jackson og Prince «Blanket» Michael Jackson II.''

Dette er sakset fra Aftenposten.

Eldstesønnen heter Joseph som andre fornavn, og datteren heter Katherine som tredje fornavn. :-)

Jeg kjenner noen mennesker med tyranniske foreldre- som har oppkalt barna sine etter dem- nettopp fordi de er tyranniske. De tør ikke annet.... Eller tror du at mishandling av barn fører til frie, selvstendige individer, som gjør akkurat som de selv ønsker?

• Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

32

• Bookworm

14

• Mrs D

12

• ShitDiddelyDo

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246045737' post='4171285]

''Michael Jackson etterlater seg tre barn: Michael Joseph Jackson Jr., Paris Michael Katherine Jackson og Prince «Blanket» Michael Jackson II.''

Dette er sakset fra Aftenposten.

Eldstesønnen heter Joseph som andre fornavn, og datteren heter Katherine som tredje fornavn. :-)

Michael het jo selv Michael Joseph... Så at det er en oppkalling av hans far er ikke sikkert, det kan like gjerne være en oppkalling av seg selv.

Skrevet

Jeg kjenner noen mennesker med tyranniske foreldre- som har oppkalt barna sine etter dem- nettopp fordi de er tyranniske. De tør ikke annet.... Eller tror du at mishandling av barn fører til frie, selvstendige individer, som gjør akkurat som de selv ønsker?

Hverken du eller jeg har fasiten på hva som har skjedd her. Og det er heller ikke likt for alle.

mariaflyfly
Skrevet

Det går ikke an på la være å bry seg med små og store ting som skjer fordi det alltid sultne og syke barn i deler av verden.

Nei, selvsagt ikke. Men når verden går av hengslene fordi en popstjerne har tatt kvelden, er det lov til å stille spørsmål om hvorvidt ikke kanskje folk skulle tenke en gang til over de i verden som har det ganske mange hakk verre enn oss sjøl. Om flere fokuserte på dette ville man kanskje "heale the world, make it a better place". ;)

Skrevet

Michael het jo selv Michael Joseph... Så at det er en oppkalling av hans far er ikke sikkert, det kan like gjerne være en oppkalling av seg selv.

Sant nok, men dattera må vel sies å være oppkalt etter bestemora.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246046201' post='4171298]

Sant nok, men dattera må vel sies å være oppkalt etter bestemora.

Sikkert. :o) Men det kan vel hende at hun var snill? Jeg kan ikke huske å ha hørt noe særlig om henne.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246046121' post='4171293]

Hverken du eller jeg har fasiten på hva som har skjedd her. Og det er heller ikke likt for alle.

Nei, det har du rett i. Vi vet ikke - vi bare synser ut i fra hva vi har sett og lest i bruddstykker her og der. Men det er jo innlysende at MJ ikke var et lykkelig menneske av diverse grunner. Jeg hørte en bekjent av han uttale seg på tv i dag, og han sa at han levde i et helvete hvor ingen forsto ham. Og jeg har ingen problemer med å tro at det stemmer - ut i fra hvordan han oppførte seg/levde etter hvert.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Men når verden går av hengslene fordi en popstjerne har tatt kvelden, er det lov til å stille spørsmål om hvorvidt ikke kanskje folk skulle tenke en gang til over de i verden som har det ganske mange hakk verre enn oss sjøl. Om flere fokuserte på dette ville man kanskje "heale the world, make it a better place". ;)

Jeg tror ikke verden går av hengslene. Det er bare mediene og fansen som hyler opp. Meg berører det ikke det minste, og jeg tviler på at jeg er alene om det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er trist at barn dør og lider. Ingen tvil om det. Men hvorfor dra dette inn i Michael Jackson's dødsdag? Er det mulig for folk å få lov til å ha irrasjonelle følelser - som ikke er optimalt moralsk riktige?

''Er det mulig for folk å få lov til å ha irrasjonelle følelser - som ikke er optimalt moralsk riktige?''

Om man ikke bryr seg om barn som sulter ihjel, fordi det ikke er nærme nok geografisk, hvorfor da "sørge" over en mann som er dere like totalt ukjent?

Han hadde alle muligheter, som de fattigste ikke har.....

Skrevet

''Er det mulig for folk å få lov til å ha irrasjonelle følelser - som ikke er optimalt moralsk riktige?''

Om man ikke bryr seg om barn som sulter ihjel, fordi det ikke er nærme nok geografisk, hvorfor da "sørge" over en mann som er dere like totalt ukjent?

Man lar da ikke være å sørge fordi de ikke er nærme nok geografisk? Når har jeg sagt det?

Gjest minnah
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1246044845' post='4171263]

Hvis han hadde blitt ødelagt av barndommen, og sett at alt som hadde blitt skrevet om den var sant - da hadde han vel ikke oppkalt to av barna sine etter foreldrene sine..?

Han hadde nok en uvanlig barndom, ja. Idiotfaktene kom etter min mening, etter at han ble voksen. Bl.a. når det gjelder å sette seg i en halv milliard dollar i gjeld?!

Jaja, får inderlig håpe at hans barn får en god oppvekst og at de føler seg vel.

"Jaja, får inderlig håpe at hans barn får en god oppvekst og at de føler seg vel."

han har i det minste skjermet dem. Om enn på en underlig måte, men dette er jo en fyr som har vokst opp i en underlig realitet, og definitivt formes av det..

Skrevet

"Jaja, får inderlig håpe at hans barn får en god oppvekst og at de føler seg vel."

han har i det minste skjermet dem. Om enn på en underlig måte, men dette er jo en fyr som har vokst opp i en underlig realitet, og definitivt formes av det..

''han har i det minste skjermet dem. Om enn på en underlig måte, men dette er jo en fyr som har vokst opp i en underlig realitet, og definitivt formes av det..''

Jeg lovte meg selv å ikke diskutere MJ privatliv her inne, men det er ikke lett å la det være. Han gjorde vel så godt han kunne overfor sine barn, tenker jeg, ut i fra sin egen virkelighet. Som ikke alltid var som alle andres:-(

Gjest Elextra
Skrevet

'' Om flere fokuserte på dette ville man kanskje "heale the world, make it a better place". ;)''

Godt vi har noen som bryr seg om krig og fred og sånt :)

Skrevet

'' Om flere fokuserte på dette ville man kanskje "heale the world, make it a better place". ;)''

Godt vi har noen som bryr seg om krig og fred og sånt :)

LOL:-) Akkurat den setningen har vært ofte i mitt hode her inne også:-) Ikke til forkleinelse for noen, men det kan virke som om enkelte innlegg ligger i den sjangeren der....Huff og huff:-(

Skrevet

Jeg syns det er trist å høre at Michael Jackson er død. Han lagde fantastisk bra musikk og hadde en helt unik karisma på scenen. Ingen over, ingen ved siden!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Michael Jackson er knapt noen totalt ukjent. Han var verdens mest kjente mann, mer kjent enn Bush (den aktuelle å sammenligne med da undersøkelsen ble gjort), og 99 % av verdens voksne befolkning visste i følge kåringen hvem han var.

Det er ikke hvem som helst som døde i går. Dette er en mann som pga hans musikk, dans og banebrytende videoer i framtiden vil nevnes i samme åndedrag som Elvis.

Selvfølgelig sørger folk flest mer over en musikkstorhet nærmest alle har et eller annet forhold til enn en totalt ukjent ettåring som svetter ihjel i en bil.

Skrevet

Michael Jackson er knapt noen totalt ukjent. Han var verdens mest kjente mann, mer kjent enn Bush (den aktuelle å sammenligne med da undersøkelsen ble gjort), og 99 % av verdens voksne befolkning visste i følge kåringen hvem han var.

Det er ikke hvem som helst som døde i går. Dette er en mann som pga hans musikk, dans og banebrytende videoer i framtiden vil nevnes i samme åndedrag som Elvis.

Selvfølgelig sørger folk flest mer over en musikkstorhet nærmest alle har et eller annet forhold til enn en totalt ukjent ettåring som svetter ihjel i en bil.

Jeg får bare lyst til å si: AMEN :-) De som ikke skjønner denne enkle form for logikk - hvor er de i denne verden?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Selvfølgelig sørger folk flest mer over en musikkstorhet nærmest alle har et eller annet forhold til enn en totalt ukjent ettåring som svetter ihjel i en bil''

Hmm, javel? Musikken hans lever jo videre.

Jeg sørger mer over 1-åringen ja og måten han døde på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg får bare lyst til å si: AMEN :-) De som ikke skjønner denne enkle form for logikk - hvor er de i denne verden?

De sørger i hvert fall mye. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...