Gå til innhold

forslag til musikk til et sanserom?

Anbefalte innlegg

Gjest miljøterapeuten
Skrevet

Jobber på en institusjon for barn med utviklingshemming. Vi har et sanserom, men jeg skulle vi ønske vi hadde et større utvalg av musikk. Vi har noe Jan Garbarek, men jeg liker ikke de skarpe tonene i musikken.

Har dere forslag til musikk som er beroligende uten skarpe fløytetoner?

Skrevet

Bach er nydelig. Mozart flott og til tider oppkvikkende.

Vivaldi er skjønt.

Ellers er det en som heter Graff tror jeg, som har laget litt sånn meditativ musikk.

Skrevet

Mozart er best for psyken

Det selges noen cd er på apoteket med lyder av hav, vind osv...dokumentert beroligende virkning...Type yogamusikk er også veldig deilig. Mange nettbutikker som selger dette. Prøv feks Energica.com.

Gjest mitt forslag.
Skrevet

Tord Gustavsens trio. The ground, Changing places og Being there. Nydelig. Det er en av norges beste jazzpianister, men det er veldig melodiøs musikk. Klare melodilinjer og lett tilgjengelig. Som små dråper som triller inn i sjelen og hjertet ditt. Musikk som du kan falle inn i trygt, for den har en bunn som tar i mot deg. Om du vil kan du hvile til den, gråte til den eller føle fred og håp. Alt etter som. Start med The ground.

:o)

Ellers har kirkelig kulturveksted gitt ut noen slike meditative plater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...