Gå til innhold

Ikke for deg med høydeskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Det utkikkstårnet over Aurland har jeg også stått på. Syns ikke det var nifst jeg, bare flott utsikt og moro.

Det var en fantastisk plass - som burde være mer kjent. Det var egentlig ganske tilfeldig at vi kjørte opp dit og tok gamleveien.

Jeg syntes det var litt skummelt å ha ungene ut dit - men det var utrolig stilig laget til :-)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

13

• AneM1365380603

10

• Lillemus

1

• Lotte :o)

1

Skrevet

Hva var så skummelt med det? Først trodde jeg de bare stod på en glassplate uten sikring, og da var jeg enig. Men det er jo glassvegger rundt også, så hva er problemet?

Jeg ville med glede sluppet barna mine ut der, men ikke uten meg, for det ville jeg også vært med på.

Det der er like lite skummelt som "Shark-walk" i London Akvarium. Der står man på en glassplate over haibassenget. Ingen i familien min skjønte hvorfor det det stod advarsler om at det bare var for de modige. Ingen fare å se ned på hai så lenge det er en glassplate i mellom.

Jeg har høydeskrekk, men hvis jeg ikke hadde hatt det ville jeg likevel ikke tatt med meg barnet mitt inn der, jeg. Jeg har flere ganger opplevd at han i utgangspunktet er veldig ovenpå og gjerne vil gjøre skumle ting, men når han vel er der kan han få panikk fordi ting viser seg å være skumlere enn han trodde. Jeg ville ikke gjort det med mindre jeg var hundre prosent sikker på at han ville takle det. Min egen høydeskrekk stammer fra en slik opplevelse i barndommen.

Skrevet

Jeg blir nesten svimmel bare av å se på bildene, men jeg hadde helt klart ihvertfall _vurdert_ å sette foten utpå der hvis jeg først var oppe i tårnet.

Dette er ikke helt sammenlignbart med Twin Towers slik de var, men der var det glassvegger/vinduer helt ned (men ikke et slik "rom" som stakk ut). Jeg følte ikke at jeg var spesielt høyt oppe der, merkelig nok. Det blir litt som at jeg heller ikke har høydeskrekk oppe i et fly, men kan få det hvis jeg står på en 3 meter høy fjellknaus! ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har høydeskrekk, men hvis jeg ikke hadde hatt det ville jeg likevel ikke tatt med meg barnet mitt inn der, jeg. Jeg har flere ganger opplevd at han i utgangspunktet er veldig ovenpå og gjerne vil gjøre skumle ting, men når han vel er der kan han få panikk fordi ting viser seg å være skumlere enn han trodde. Jeg ville ikke gjort det med mindre jeg var hundre prosent sikker på at han ville takle det. Min egen høydeskrekk stammer fra en slik opplevelse i barndommen.

Det er sikkert lurt å se an barna. Jeg har aldri opplevd at mine har blitt skremt av ting jeg har foreslått for dem.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det var en fantastisk plass - som burde være mer kjent. Det var egentlig ganske tilfeldig at vi kjørte opp dit og tok gamleveien.

Jeg syntes det var litt skummelt å ha ungene ut dit - men det var utrolig stilig laget til :-)

Enig, det burde vært mye mer kjent. Selv var jeg der uten barn, bare kom over det på en MC-tur med noen venner.

Gjest minnah
Skrevet

Hva var så skummelt med det? Først trodde jeg de bare stod på en glassplate uten sikring, og da var jeg enig. Men det er jo glassvegger rundt også, så hva er problemet?

Jeg ville med glede sluppet barna mine ut der, men ikke uten meg, for det ville jeg også vært med på.

Det der er like lite skummelt som "Shark-walk" i London Akvarium. Der står man på en glassplate over haibassenget. Ingen i familien min skjønte hvorfor det det stod advarsler om at det bare var for de modige. Ingen fare å se ned på hai så lenge det er en glassplate i mellom.

"så hva er problemet?"

du forstår sikkert sammenhengen, ref overskriften. Ikke til å kødde med for oss med ekstrem angst for høyder. ;-)

Enkelte med angst for slanger eller edderkopper orker jo heller knapt se dem på bilder. Jeg blir helt dårlig av å se hun lille jenta som ener seg mot glassveggen...

• 3 uker senere...
Skrevet

Du så at det var glassvegger også? Ikke bare glassgulv? Mine barn hadde helt klart fått lov, og jeg ville slått følge. Det så jo morsomt ut, skikkelig flott utsikt.

*ææææææ*

Jeg tror jeg hadde besvimt eller spydd utpå der :-((

Skrevet

"Ikke for deg med høydeskrekk". Jeg har høydeskrekk de lux, så det er vel selvforskyldt at jeg nå er svimmel og kvalm. Hvorfor måtte jeg åpne og se på bildene?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*ææææææ*

Jeg tror jeg hadde besvimt eller spydd utpå der :-((

Uff da, da tror jeg det er best for oss begge at du ikke slår følge ;)

Skrevet

Uff da, da tror jeg det er best for oss begge at du ikke slår følge ;)

Tror nok det, ja ;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...