Gå til innhold

Tilbake fra ferie i Nord-Norge - fantastisk tur!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Da er jeg tilbake fra 2 ukers biltur fra Vestlandet til Lofoten, og du-og-du for en opplevelse! Må bare få meddele at Lofoten er noe av det vakreste jeg har sett når det kommer til natur og landskap. Det var en egen stemning der; lyst hele døgnet, måkeskrik, fiskelukt, mektige fjell med spisse tinder, livlig hav og rorbuer bygd på påler... *sukk*

Anbefales på det sterkeste! - selv om det ble veldig mye kjøring, særlig for våre to smårollinger. Det er sant som de sier - avstandene er virkelig større enn man tror på forhånd.

Klem fra en med mange flotte inntrykk etter bilferie i Norge !

Fortsetter under...

Haha! Ser nå at innlegget mitt kan misforståes i den ene setningen: " lyst hele døgnet" ... Jeg tenker da ikke på mine seksuelle lyster, men på det faktum at det ikke blir mørkt...

Sånn! Greiest å kommentere det selv, er så mange oppvakte mennesker her inne på DOL ;-)

Gjest prust

Så flott innlegg!

Jeg har vært i Vesterålen og Lofoten to ganger, og er veldig enig med deg - utrolig flott natur! Foreldrene mine hadde biltur oppover for noen år siden, og ble helt betatt, spesielt av Helgelandskysten.

Vi har også hatt bilferie, men vi holdt oss i Sør-Norge. Opplevde mye flott natur, spesielt Sogndal-Skjolden, Sogndalsfjellet, Slådalsfjellet, Lesja, Romsdalen, Trollstigen, Geiranger, Valdresflya og Beitostølen/Valdres :-)

NAF-boka var uunnværlig!

Gjest prust

Haha! Ser nå at innlegget mitt kan misforståes i den ene setningen: " lyst hele døgnet" ... Jeg tenker da ikke på mine seksuelle lyster, men på det faktum at det ikke blir mørkt...

Sånn! Greiest å kommentere det selv, er så mange oppvakte mennesker her inne på DOL ;-)

He-he! Så ikke det jeg, før du sa det :-)

Lyst hele natta er det også i Nord-Trøndelag hvor jeg har tilbrakt mange sommerferier, inkludert én av årets.

Scenario: Guttungen min møter den fastboende, jevnaldrende kompisen, som er yngstemann i søskenflokken og med på å holde liv i en barneskole med 18 unger, og forteller at hans skole har ca. 750 elever...?

Jeg tuslet i fjæra der for 40 år siden og huske godt at jeg gikk tidlig inn den kvelden noen kanskje skulle ut og gå på månen.

Håper noen går med nesa ned i bakken der i 2050, det er en fin bukt med massevis av fine steiner og skjell;.)

Gjest Elextra

Så herlig!

Har selv ennå ikke vært i Lofoten, er litt beskjemmet over det. Men på en måte glad for at jeg har det til gode! :)

Er ikke glad i lange bilturer og lurer på om det kan være et alternativ å fly opp fra Oslo og evt. leie bil der?

Annonse

Lyst hele natta er det også i Nord-Trøndelag hvor jeg har tilbrakt mange sommerferier, inkludert én av årets.

Scenario: Guttungen min møter den fastboende, jevnaldrende kompisen, som er yngstemann i søskenflokken og med på å holde liv i en barneskole med 18 unger, og forteller at hans skole har ca. 750 elever...?

Jeg tuslet i fjæra der for 40 år siden og huske godt at jeg gikk tidlig inn den kvelden noen kanskje skulle ut og gå på månen.

Håper noen går med nesa ned i bakken der i 2050, det er en fin bukt med massevis av fine steiner og skjell;.)

En av årets sommerferieUKER altså. Jeg har ikke mer ferie enn folk flest :-|

Gjest minnah

Hvem er det som synger det - "Lyst heile natta"? Halvdan Sivertsen montro? Og den betydningen er nok dobbel :-)

Annonse

Høres flott ut! Vi reiste fra Oslo - telemark - innom Dalen - Bergen. Så videre over Strynefjellet - Geiranger (telta ved fjorden, helt herlig - det vakreste jeg har sett av natur!) - Kristiansund - Trollstigen - Molde - Atlanterhavsveien - Trondheim. Så masse flott natur, fiska masse, sett masse turkise fjorder :o), og Nise i Geirangerfjorden! Trodde først ikke mine egne øvyne når jeg så finna stakk opp av vannet jeg! De titta opp titt og ofte, så det var en opplevelse i seg selv der vi satt i båten. :) Ble MYE kjøring her og, men hadde en knallfin tur. :) Mye regn, mygg, grillmat, øl og mest av alt latter og kos :o)

Det ble nok litt feil i rekkefølgen der, men husker ikke helt for ble så mye på en uke.. Mange ferjer tko vi også..

Å jo da din tullehøne! ;) Jeg hadde lyst hele døgnet på vår bilferie.. hehe.. er ikke det vanlig da? ;) Vi dro uten barn da, så da passer det seg kansjke bedre, hihi..

Gjest prust

Høres flott ut! Vi reiste fra Oslo - telemark - innom Dalen - Bergen. Så videre over Strynefjellet - Geiranger (telta ved fjorden, helt herlig - det vakreste jeg har sett av natur!) - Kristiansund - Trollstigen - Molde - Atlanterhavsveien - Trondheim. Så masse flott natur, fiska masse, sett masse turkise fjorder :o), og Nise i Geirangerfjorden! Trodde først ikke mine egne øvyne når jeg så finna stakk opp av vannet jeg! De titta opp titt og ofte, så det var en opplevelse i seg selv der vi satt i båten. :) Ble MYE kjøring her og, men hadde en knallfin tur. :) Mye regn, mygg, grillmat, øl og mest av alt latter og kos :o)

Det ble nok litt feil i rekkefølgen der, men husker ikke helt for ble så mye på en uke.. Mange ferjer tko vi også..

Vi fikk en nise i garnet vi, i Romsdalen!!!! Den hadde druknet, men de som dro garnet tok den med inn til brygga så alle fikk se det. Gutten min på ti år var med på den båtturen, og gjett om han har fortalt om hvalen på 70 kilo som kom i garnet!!!!

plommeblomst

Så herlig!

Har selv ennå ikke vært i Lofoten, er litt beskjemmet over det. Men på en måte glad for at jeg har det til gode! :)

Er ikke glad i lange bilturer og lurer på om det kan være et alternativ å fly opp fra Oslo og evt. leie bil der?

Klart du kan det. Vi har vært nordover i sommer, med "base" i Vesterålen. Fløy til Evenes, leide bil en ukes tid og fikk med oss mye av Vesterålen og Lofoten. Blir jo litt kjøring uansett, det er litt avstander og det er ikke rette, flate motorveier overalt ;)

En annen ting er at det er en fin tur å kjøre nordover også, det gjorde vi for en del år siden. Kystveien nordover og E6 hjem, i hovedtrekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...