Gå til innhold

Kan et vennskap føles som en forelskelse?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på hva dette er for noe
Skrevet

Jeg er litt forvirret nå. Jeg har fått en ny venninne, og jeg føler at jeg har blitt helt "opphengt" i henne. Får lyst til å ringe henne hele tiden og være sammen med henne, prioriterer henne foran alle andre venner.

Jeg lurer litt på om jeg er lesbisk/bifil, eller om det bare er det nye vennskapet som jeg har blitt forelsket i, om det kan gi samme "symptomer"?

Gjest bikku
Skrevet

En gang var jeg i et bryllup der brudens forlover hadde et godt poeng i talen. Hun sa at hun var ingen barndomsvenninne, eller venninne over lang tid, men de hadde blitt så veldig nært kjent med hverandre så kjapt. "Det norske språk har ord for å bli forelsket, men ikke for det å bli venner brått på en intens måte".

Du er voksen, og da er det gjerne også seksuelle undertoner i en forelskelse. Hvis du er sikker på at det ikke er der, så tror jeg like gjerne du kan ha "forvennet" deg ;)

Gjest lurer på hva dette er for noe
Skrevet

En gang var jeg i et bryllup der brudens forlover hadde et godt poeng i talen. Hun sa at hun var ingen barndomsvenninne, eller venninne over lang tid, men de hadde blitt så veldig nært kjent med hverandre så kjapt. "Det norske språk har ord for å bli forelsket, men ikke for det å bli venner brått på en intens måte".

Du er voksen, og da er det gjerne også seksuelle undertoner i en forelskelse. Hvis du er sikker på at det ikke er der, så tror jeg like gjerne du kan ha "forvennet" deg ;)

Jeg tenker ikke på å ha sex med henne eller noe sånt, men føler at jeg har blitt veldig glad i henne likevel.

Gjest bikku
Skrevet

Jeg tenker ikke på å ha sex med henne eller noe sånt, men føler at jeg har blitt veldig glad i henne likevel.

Så heldig du er. Håper det er gjensidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...