Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag morges fikk barna mine på åtte år fire kattunger som satt i et fuglebur av noen nedi veien her. Jeg sendte barna tilbake med kattene med beskjed om at vi ikke kunne ha dem. I kveld kom de tilbake med fugleburet som det satt fire katter i fremdeles.

Jeg tok kattungene inn og ga dem mat og vann: De spiste i en halv time før de flatet ut på gulvet og sov.

I morgen går turen til dyrlegen. Det er hardt, men da vil ikke disse fire små lide mer.

Hva er galt med voksne mennesker som gir fire kattunger i et fuglebur til to åtteåringer? Eier de ikke ansvarsfølelse for dyrene sine?

Skrevet

Orker ikke engang å lese innlegg som dette...fordi jeg blir så forbannet på den slags uansvarlige katteeiere.

Kan dere ikke prøve å gi dem bort før dere tar turen til dyrlegen?

Skrevet

Orker ikke engang å lese innlegg som dette...fordi jeg blir så forbannet på den slags uansvarlige katteeiere.

Kan dere ikke prøve å gi dem bort før dere tar turen til dyrlegen?

Jeg kan ikke ha de her da både jeg og det ene barnet er allergiske mot katter og har astma. Hvis ikke skulle jeg mer enn gjerne brukt tid på å finne nye hjem til dem. Jeg er glad i dyr og klarer nesten ikke se på de søte små nurkene som ligger på vaskerommet der det er varmekabler og sover.

Nå er de mette og gode. De sover godt og de skal slippe å oppleve mer vondt nå.

Skrevet

Jeg kan ikke ha de her da både jeg og det ene barnet er allergiske mot katter og har astma. Hvis ikke skulle jeg mer enn gjerne brukt tid på å finne nye hjem til dem. Jeg er glad i dyr og klarer nesten ikke se på de søte små nurkene som ligger på vaskerommet der det er varmekabler og sover.

Grøss...kan du ikke overlate dem til et av de stedene som tar seg av dyr som ingen vil ha? Nå vet jeg ikke hvor du bor da, men...Det er forferdelig at friske dyr skal måtte bøte med livet fordi ingen vil ta ansvar for dem. Da var det mer på sin plass å sørge for at de aldri ble født:-((

Skrevet

Grøss...kan du ikke overlate dem til et av de stedene som tar seg av dyr som ingen vil ha? Nå vet jeg ikke hvor du bor da, men...Det er forferdelig at friske dyr skal måtte bøte med livet fordi ingen vil ta ansvar for dem. Da var det mer på sin plass å sørge for at de aldri ble født:-((

Ja, jeg er enig. De skulle aldri vært født. Men ikke jeg som har latt være å sterilisere min katt. Dette er ikke min skyld og her jeg bor finnes ingen steder jeg kan levere kattene..

Skrevet

Ja, jeg er enig. De skulle aldri vært født. Men ikke jeg som har latt være å sterilisere min katt. Dette er ikke min skyld og her jeg bor finnes ingen steder jeg kan levere kattene..

Nei, det er jo ikke ditt ansvar, selvfølgelig. Jeg skjønner det. Men om det finnes en annen løsning enn å levere dem til veterinær, så prøv det først....

Gjest Elextra
Skrevet

Ring hit, kanskje?

http://www.fod.no/viewPage.php?page=0

Skrevet

Jeg ville tatt med buret og kattene tilbake til der barna fikk dem fra. Så ville jeg sagt at hvis de vil kvitte seg med dyrene, får de selv ta turen til dyrlegen. De får sannelig se til å ta ansvaret selv.

Gjest lalala land
Skrevet

Jeg ville tatt med buret og kattene tilbake til der barna fikk dem fra. Så ville jeg sagt at hvis de vil kvitte seg med dyrene, får de selv ta turen til dyrlegen. De får sannelig se til å ta ansvaret selv.

Er det kattungene sin feil at eieren er ondskapsfull? Nei, så hvorfor sende dem tilbake og la dem måtte lide enda mer da?

Gjest lalala land
Skrevet

Jeg er enig med deg. Beste er å avlive dem når man ikke vet om noen som kan ta imot dem.

Skrevet

Jeg kan på en måte skjønne tankegangen din, men her viser jo katteeierne at de ikke bryr seg en døyt om kattene, og da hadde jeg aldri i verden levert dem tilbake til dem.

Synes det er flott at trådstarter tar ansvaret for dem, til og med når hun ikke har noe ansvar i saken...

Gjest du må ringe dyrebeskyttelsen!!
Skrevet

Ring dyrebeskyttelsen der du bor. De vil helt sikkert ta seg av disse små kattungene.

Gjest majas mamma
Skrevet

Det er bare at de dyrene ingen vil ha vil heller ikke dyrebeskyttelsen ha. Vi hadde en hjemløs katt som streifet rundt i nabolaget her en stund. Vi ringte dyrebeskyttelsen og fikk vite at vi fikk bare vente å se om den forsvant av seg selv. Det gjorde den ikke, tynn mager og skrantetet og kjælen var den. Men den begynte å jage katten min hjemmefra, så vi begynte å jage den. Kastet ting og tang og sprutet vann. Til slutt forsvant den til en ukjnet skjebne. Mannen min truet med å kjøre den ned til avlivning men da fikk vi beskjed om at det var selvtekt (eller noe sånt) og da ville damen fra dyrebekyttrlesen anmelde oss, og dyrlegen og truet med å henge oss ut offentlig. Dyrebeskyttelsen i vårt distrikt har jeg ikke mye respekt for, det må jeg bare si.

Skrevet

Det er bare at de dyrene ingen vil ha vil heller ikke dyrebeskyttelsen ha. Vi hadde en hjemløs katt som streifet rundt i nabolaget her en stund. Vi ringte dyrebeskyttelsen og fikk vite at vi fikk bare vente å se om den forsvant av seg selv. Det gjorde den ikke, tynn mager og skrantetet og kjælen var den. Men den begynte å jage katten min hjemmefra, så vi begynte å jage den. Kastet ting og tang og sprutet vann. Til slutt forsvant den til en ukjnet skjebne. Mannen min truet med å kjøre den ned til avlivning men da fikk vi beskjed om at det var selvtekt (eller noe sånt) og da ville damen fra dyrebekyttrlesen anmelde oss, og dyrlegen og truet med å henge oss ut offentlig. Dyrebeskyttelsen i vårt distrikt har jeg ikke mye respekt for, det må jeg bare si.

Det er ikke lov å avlive friske katter som andre eier:

http://www.dyrutenhjem.no/avlivning-av-katter-omsorgsmodellen

Gjest majas mamma
Skrevet

Det er ikke lov å avlive friske katter som andre eier:

http://www.dyrutenhjem.no/avlivning-av-katter-omsorgsmodellen

Er det da bedre at katten går rundt og sulter og har det vondt, og prøver å ta seg inn til andre ved å jage kattene som hører hjemme der? I tre måneder gikk katten rundt her og tagg om mat og oppmerksomhet. Vi prøvde å etterlyse den med bilde gjennom avisen, fikk dyrlegen til å sjekke chip, hvilket den selvfølgelig ike hadde. Heller ikke halsbånd av noe slag. Jeg er veldig glad i katter og har katt selv, men et sted går grensen for dyreplageri. Noe dette må være. Da er faktisk avliving mer humant, tross alt. Men vi ville ikke ha verken en anmeldelse eller bot på oss så vi fikk jaget den vekk ved å være slemme!! og det er heller ikke særlig dyrevennlig!!

Skrevet

Er det da bedre at katten går rundt og sulter og har det vondt, og prøver å ta seg inn til andre ved å jage kattene som hører hjemme der? I tre måneder gikk katten rundt her og tagg om mat og oppmerksomhet. Vi prøvde å etterlyse den med bilde gjennom avisen, fikk dyrlegen til å sjekke chip, hvilket den selvfølgelig ike hadde. Heller ikke halsbånd av noe slag. Jeg er veldig glad i katter og har katt selv, men et sted går grensen for dyreplageri. Noe dette må være. Da er faktisk avliving mer humant, tross alt. Men vi ville ikke ha verken en anmeldelse eller bot på oss så vi fikk jaget den vekk ved å være slemme!! og det er heller ikke særlig dyrevennlig!!

Uansett, så kan det jo sitte en fortvilet katteeier et eller annet sted, og derfor blir det feil at fremmede skal kunne avlive. Slik som i dette tilfellet:

http://www.glomdalen.no/nyheter/article4456953.ece

La oss håpe at den katten som var rundt dere i 3 mnd. også fant tilbake til eieren sin :-) Som du ser så er 3 mnd. ingenting i kattesammenheng:-)

Skrevet

Jo da, jeg skjønner motforestillingene til mitt svar (bookworm og lalala land). Men i alle fall syns jeg det er viktig å gi disse menneskene en skikkelig tilbakemelding på at det ikke er allreit å gjøre det på den måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...