Gå til innhold

60 bunndekkere, hjeeeelp

Anbefalte innlegg

Gjest Østfold her
Skrevet

Har en skråning i hagen som jeg trenger ca 60 bunndekkere for å få orden på. Helst vintergrønt...Er bare ugress nå.

Har vært på plantehandlere, der koser de jammen meg 60-70 kr stk. Det blir jo svindyrt.

Noen som har gode tips til meg????

Er jo mange som planter maaange, kjøper de plantene rimelig et sted?

Hadde også vært deilig om noen gjorde jobben for meg.

Tips ønskes også her ;)

Gjest Lykke til
Skrevet

Så på Grønn Glede at det ble anbefalt noe som het Krypblankmispel eller noe sånt. Det har jeg tenkt å prøve, har sett det og det ser veldig pent ut. Men har ikke sjekket prisen da.

Gjest Høstsalg
Skrevet

Svært mye kommer på salg til høsten, så kan du vente får du sannsynligvis de samme plantene for halv pris eller billigere.

Vi har snart bygget opp en hage kun basert på 50-70 % billigere varer, har sådd og plantet på høsten. Krever litt tålmodighet, men det er vel verdt det.

(Og hvem som kan gjøre det for deg aner jeg ikke i dine trakter.)

Skrevet

Svært mye kommer på salg til høsten, så kan du vente får du sannsynligvis de samme plantene for halv pris eller billigere.

Vi har snart bygget opp en hage kun basert på 50-70 % billigere varer, har sådd og plantet på høsten. Krever litt tålmodighet, men det er vel verdt det.

(Og hvem som kan gjøre det for deg aner jeg ikke i dine trakter.)

En god idé å handle om høsten!

Jeg har gjort det flere ganger med godt resultat.

Men tidlig ifjor høst kjøpte jeg 10 busker på salg ... 1 av dem overlevde vinteren. Så alt i alt ble det dyrt siden jeg måtte kjøpe nye busker i våres...

Skrevet

Jeg synes jo ikke at 60 kr pr plante er så skrekkelig dyrt i seg selv. Men klart, skal en handle inn mange, så blir det en del penger.

Gjest Østfold her
Skrevet

Men tidlig ifjor høst kjøpte jeg 10 busker på salg ... 1 av dem overlevde vinteren. Så alt i alt ble det dyrt siden jeg måtte kjøpe nye busker i våres...

Var de dårligere fordi de ble kjøpt eller plantet på høsten da, eller??

Gjest Østfold her
Skrevet

Jeg synes jo ikke at 60 kr pr plante er så skrekkelig dyrt i seg selv. Men klart, skal en handle inn mange, så blir det en del penger.

Synes 3600.- er mye jeg da....

Må vel finnes et rimelig kjøpealternativv for de av oss som kjøper maaange...

Gjest Høstsalg
Skrevet

''Men tidlig ifjor høst kjøpte jeg 10 busker på salg ... 1 av dem overlevde vinteren. Så alt i alt ble det dyrt siden jeg måtte kjøpe nye busker i våres...''

Da blir det ille dyrt, ja, men har du gjort det du skal, så kan du gå tilbake og klage. De skal ikke ha dårligere kvalitet de man kjøper på høsten, altså. :-)

Skrevet

Var de dårligere fordi de ble kjøpt eller plantet på høsten da, eller??

Jeg tror ikke de rakk å få gode nok røtter før vinteren. Plantene i seg selv så veldig bra ut og så ut til å trives fram til det ble kaldt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...