Gjest Bymusen Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Jeg er vokst opp i byen. Det følgende hendte nå i sommer, og jeg har aldri hørt om det før: vi satt oppe på en liten høyde og så på en stor flokk kuer på neste høyde (det var en bukt imellom oss, på Sørlandet, dette). Det var kalver der, og ei stor, svart bjelleku. Alle gresset rolig. Så skjedde det noe som vi var for seine til å se starten på, vi så ut mot havet, men plutselig så vi at kuene stilte seg tett sammen med bjellekua i front og kalvene bak på sidene. Så kom det en stor flokk grågjess flaksende nokså nære bakken, rett på kuene, og kuene mistet forsvarsstillingen sin og spredtes, en kalv snublet og raste ned bratte jordet mot vannet (heldigvis ble den ikke skadet, så det ut til) og så spredte gjessene seg i to fløyer og forsvant utover. Det tok lang tid for kuene å samle seg i rolig flokk igjen. Vi spurte en vi traff langs veien hva de trodde hadde skjedd, men de så på oss som om vi var sprø og bare lo. Gøy med byfolk på landet, kanskje, Men vi har lurt veldig hva som kan ha fptt gjessene til å jage/skremme kuene sånn? Noen som er fra landet og ikke ler, her? 0 Siter
Skyer Skrevet 1. august 2009 Skrevet 1. august 2009 Jeg aner ikke hva som skremte kuene, ...men gjess er skikkelig hissige dyr, det er min erfaring. Redd gjess selv jeg....:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.