Gå til innhold

Moro med blåbærtur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag dro ungene, min mor og jeg på blåbærtur! Vi hadde en mislykket tur i fjor, da vi fant ca 75 bær til sammen på en hel dag, så det kunne jo ikke bli verre!

Vi stoppet først ett sted, og der var det en del - dvs mye mer enn i fjor, og vi var ganske fornøyde. Etter en stund kjørte vi videre til et annet sted - og der bugnet det av bær!!!!

Det ble ca 10 liter på oss og ca 5 liter på min mor :-)

Så nå sitter jeg og renser - og gleder meg over at det blir både blåbærsyltetøy og smoothie med blåbær i til vinteren!!!!

Skrevet

Dere er jammen flinke til å være aktive:-) Ellers så synes jeg ikke at blåbær er så fryktelig godt. Men tyttebær- nam-nam:-)

Skrevet

Dere er jammen flinke til å være aktive:-) Ellers så synes jeg ikke at blåbær er så fryktelig godt. Men tyttebær- nam-nam:-)

Jeg elsker blåbær!

Men er glad i tyttebær også. Kald ris med melk og rørte tyttebær er smaskens!!!!

Skrevet

Jeg elsker blåbær!

Men er glad i tyttebær også. Kald ris med melk og rørte tyttebær er smaskens!!!!

Jeg liker kokt tyttebærsyltetøy, rørt tyttebær og tyttebær akkurat som den er. Spesielt godt ved siden av svin, og som pålegg på brødskiva :-) Og så holdbar som den er!

Skrevet

Har satt meg ned etter å ha renset og rørt 13-14 liter som ungene og jeg plukket i dag. Jeg bruker å kjøpe bærene fra ungene, så det har vært en dyr dag for meg :-) Minstemann kom og betalte meg en femmer tilbake fordi han syntes synd på meg :-)

Skrevet

Jeg liker kokt tyttebærsyltetøy, rørt tyttebær og tyttebær akkurat som den er. Spesielt godt ved siden av svin, og som pålegg på brødskiva :-) Og så holdbar som den er!

Enig med deg !!!!

Skrevet

Enig med deg !!!!

Nå er ikke jeg så veldig flink til å komme meg ut for å plukke da, og det er jo dumt. Men jeg er så opptatt med å male og ordne over alt :-) Jeg husker et år vi plukket 50 liter tyttebær, og jeg hadde tyttebær i mange år etterpå. Nå kjøper jeg det jeg har lyst på fra frysedisken i butikkene:-)

Gjest Bær er godt
Skrevet

Koselig :D

Familieturer er koselig og bær er godt.

Har en Japansk Spisshund som elsker blåbær. Når vi er på hytta så går han rundt og plukker og spiser selv fra buskene rundt om :D

Gjest bær er godt
Skrevet

vi fikk 15 liter av svigermor på fredagskvelden :) satt noen timer på fredagen å renska og flere timer igår, puuuuh, sikker på at jeg brukte flere timer på å renske enn hun brukte på å plukke de, ikke minst å plukke ut alle de umodne tyttebæra som hadde fulgt med i bøttene.

så når vi skal oppi åsen her å plukke, ja da skal vi plukke reint :)

Skrevet

vi fikk 15 liter av svigermor på fredagskvelden :) satt noen timer på fredagen å renska og flere timer igår, puuuuh, sikker på at jeg brukte flere timer på å renske enn hun brukte på å plukke de, ikke minst å plukke ut alle de umodne tyttebæra som hadde fulgt med i bøttene.

så når vi skal oppi åsen her å plukke, ja da skal vi plukke reint :)

Kan jeg få låne svigermora din litt??? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...