Gå til innhold

Linse til Canon digi.kamera.

Anbefalte innlegg

Gjest Driver og lærer
Skrevet

Kjøpte et Canon 500D kamera, og der fulgte med linse 18/55

Skal ha en linse til som zoomer bedre og gir mer på avstand, har ikke så greie på dette. Hvilken linse bør jeg sjekke ut?

Takk

Gjest mainecooon
Skrevet

Du må slutte å kalle det linse, det heter objektiv. Ellers ville jeg spurt på et fotoforum, ikke her på husmorforumet.

Skrevet

Sjekk ut Sigma sine objektiver, de er av god kvalitet til en grei pris i forhold til originalobjektiver. Og man skal ikke la seg lure av prisen, etter hvert har de veldig høy kvalitet og kan ofte være et bedre valg enn originalobjektiver fra Canon.

Skal du ha mye zoom (18-200mm) må du være klar over at bildekvaliteten på et så stort zoomområde blir betydelig redusert. Jeg hadde uansett helt klart valgt objektiv med bildestabilisator.

Er det objektiv med stort zoomområde du likevel vil ha, gå for Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS for Canon

Vil du ha høyere optisk kvalitet og greier deg med et mindre zoomområde kan du se på

Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM som har et greit zoomområde, har god bildekvalitet og koster i overkant av 4000 kroner

Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM som er et bra universalobjektiv i stedet for det som følger med. Pluss at det har litt større zoomområde enn kitobjektivet. Koster rundt 3500 kroner

eller

Sigma 18-125mm F3.8-5.6 DC OS HSM for Canon som også er bedre enn kitobjektivet, der du får _veldig_ mye objektiv for pengene. Koster i overkant av 2500 kroner.

Skrevet

Du må slutte å kalle det linse, det heter objektiv. Ellers ville jeg spurt på et fotoforum, ikke her på husmorforumet.

Haha, morroklumpen. Noen som frekventerer fotoforum på nettet ferdes også på DOL. :-P

Gjest mainecooon
Skrevet

Haha, morroklumpen. Noen som frekventerer fotoforum på nettet ferdes også på DOL. :-P

Ser ut som du vet hva du snakker om ja, men vil si det er flaks når en får kvalifisert svar på slike tekniske ting her.

Skrevet

Ser ut som du vet hva du snakker om ja, men vil si det er flaks når en får kvalifisert svar på slike tekniske ting her.

Sant nok. Jeg får i alle fall aldri svar når jeg spør om tekniske ting. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...