Gå til innhold

Spytter som en lama? Vanlig ved bronkitt?

Anbefalte innlegg

Gjest 30 år - jente
Skrevet

For tre uker siden fikk jeg diagnosen astma. Deretter fikk jeg infeksjon i huden etter inseksbitt og i dag fikk jeg diagnosen bronkitt dageten etter at jeg kom hjem fra det store utland.

Har hatt bronkitt før noen ganger, men aldri på denne måten. Jeg har slim som sitter fast i lungene, hoster uten å få det opp. Men håper de slimløsende tablettene jeg fikk virrker snart. Men det rareste er at jeg den siste uken har spyttet litervis. Det skummer i kjeften. Renner. Legen mente det også skyldest bronkitten. Noen som har opplevd å produsere så voldsomt med spytt at en må ha med seg bøtte på biltur for å spytte i? Mat og drikke har de siste dagene ofte kommet opp igjen da jeg får brekninger, halsbrann og gulper.

Jeg har røyket i ca. 10 år, men så og si sluttet nå. Begynner å spekulere på om det er verre tilstander som kols, lungekreft eller emfysem...

Gjest Experienced
Skrevet

Jeg har hatt mange bronkitter, så mange at jeg tilslutt fikk diagnosen kronisk bronkitt! Men dette med spyttproduksjon og spytting som du skriver om stiller jeg meg uforstående til. Mange ganger sitter slimet veldig godt fast nede i brystet, og man får det ikke opp og ut før man er så og si frisk igjen. Da kommer det gjerne i store mengder nærmest uten hosting også. Men som sagt, dette med spyttingen hørtes rart ut!

Gjest Corn flakes
Skrevet

Hei! jeg har også en pågående bronkitt nå, men merker ikke noe økt spyttproduksjon. Svette derimot... Du sier du spytter som en lama, jeg svetter som en istapp i vårsola. (fant ikke noe morsomt å sammenligne det med) ;-)

Uansett, håper ikke det du sliter med er et symptom på alvorlig sykdom. Riktig GOD bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...