Gå til innhold

Skjørtelengde

Anbefalte innlegg

juju1365380634
Skrevet

Satt å så på BBC Lifestyle der de skulle fornye en 48 år gammel dame. Etter å ha fikset hår og lagt make up, skulle de kle henne opp. Stylisten forklarte at når man hadde nådd en viss alder, skulle skjørtekanten være under knærne, damer måtte ikke vise knærne. Dette utsagnet kunne passet for mange år siden, men nå? Ser mange damer omkring denne alderen som har skjørtekanten til midt på kneet eller rett over. Hva mener dere andre?

Gjest Går alltid i bukser selv!
Skrevet

Hvis man har ben til det, skjønner jeg ikke helt hva som er problemet med at voksne damer går med litt kort skjørt... Mange damer på både 48 år og mer til, som trener og ser riktig så bra ut. Skjønner ikke helt hvorfor ikke disse skulle kunne gå med skjørt litt over knærne...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes ikke noe særlig om skjørt som er midt på lårene på damer som nærmer seg 50 og mer. Men å sette grensen ved knærne hørtes gammeldags ut. De aller fleste kvinner med noenlunde slanke knær og ben forøvrig kler skjørt som slutter en tomme over kneet, uansett alder.

Gjest xbellax
Skrevet

Man bare går ikke med lårkort når man har bikket 48, sånn er det bare. Det er noe med å kle seg fresht ,med stil, verdighet og omfavne alderen sin (så godt man klarer..). Lårkorte skjørt blir så too much og desperat for en kvinne i den alderen. Det handler faktisk ikke om man har pene ben eller ei, men om at noe funker når man er 25 og noe annet funker når man er 45. Men Gud hjelpes, trives du i minskjørt og er 50 så kjør på, folk får gå i det de vil.

Skrevet

Skjørt som går til knærne, eller en tomme over som Elextra sier, er helt greit i alle aldre synes jeg. Skjørt som går midt på låret er forbeholdt de som er 15-22. Skjørt som knapt nok dekker trusekanten er forbeholdt jenter i barnehagealder (evt. hos voksne i sexlek hjemme med partner). Men jeg er nok prippen og gammeldags.

Skrevet

Jeg er enig med Lillemus og xbellax.

Det er snakk om å kle seg etter alderen.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er ikke noe fan av skjørt over knærne uansett alder.

Jeg synes lårkorte skjørt fint kan brukes av jenter fra 15-30/35 års alderen, men da avhengig av hva slags kroppsfasong og ben man har.

Jenter/damer på 35+ synes jeg passer best med skjørt som går til kneet eller litt over.

Men skjørt under kneet = ikke fint!

Skrevet

Jeg er ikke noe fan av skjørt over knærne uansett alder.

Jeg synes lårkorte skjørt fint kan brukes av jenter fra 15-30/35 års alderen, men da avhengig av hva slags kroppsfasong og ben man har.

Jenter/damer på 35+ synes jeg passer best med skjørt som går til kneet eller litt over.

Men skjørt under kneet = ikke fint!

''Jeg er ikke noe fan av skjørt over knærne uansett alder.

(...)

Men skjørt under kneet = ikke fint!''

Jeg tolker dette som at du er enten a) motstander av skjørt generelt, B) veldig nøye på at skjørt må gå nøyaktig til knærne, eller c) litt ustø i preposisjonsbruken :-))

Mary Poppins
Skrevet

''Jeg er ikke noe fan av skjørt over knærne uansett alder.

(...)

Men skjørt under kneet = ikke fint!''

Jeg tolker dette som at du er enten a) motstander av skjørt generelt, B) veldig nøye på at skjørt må gå nøyaktig til knærne, eller c) litt ustø i preposisjonsbruken :-))

Haha alt. c er riktig ;-)

Jeg mener ihvertfal at dersom skjørtekanten ligger mellom knærne og foten/leggen så er ikke det fint - det betegnes vel kanskje som under knærne? :-)

juju1365380634
Skrevet

Man bare går ikke med lårkort når man har bikket 48, sånn er det bare. Det er noe med å kle seg fresht ,med stil, verdighet og omfavne alderen sin (så godt man klarer..). Lårkorte skjørt blir så too much og desperat for en kvinne i den alderen. Det handler faktisk ikke om man har pene ben eller ei, men om at noe funker når man er 25 og noe annet funker når man er 45. Men Gud hjelpes, trives du i minskjørt og er 50 så kjør på, folk får gå i det de vil.

Mente ikke lårkort, men rett over kneet. Lårkort er for de helt unge.

juju1365380634
Skrevet

Haha alt. c er riktig ;-)

Jeg mener ihvertfal at dersom skjørtekanten ligger mellom knærne og foten/leggen så er ikke det fint - det betegnes vel kanskje som under knærne? :-)

Det er jeg helt enig med deg. Det samme gjelder for litt vide bukkser som når midt på leggen. Utrolig ukledelig uansett alder og fasong.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Det spørs hvor pene bein man har, en del kvinner over 40 har skrukkete stygge knær, go lårene fulle av celulitter og fleskete, da er det ikke pent med et skjørt som går over knærne... men har man pene bein - vær stolt av dem og vis dem frem! Man kan godt ha skjørt over knærne uten å være vulgær, det trenger jo ikke bety at man går for helt lårkort heller da :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...